hur snabbt kan man gå ner i vikt Dricksvatten är viktigt och det är också behållaren

träningsprogram gå ner i vikt Dricksvatten är viktigt och det är också behållaren

Före, under och efter träning behöver människor dricka mycket vatten för att hålla sig hydratiserade, särskilt vid varmt väder.

Standarden är 8 12 glas per dag för de genomsnittliga personerna som inte är idrottare. Naturligtvis måste elitidrottare konsumera mer vatten på grund av den mängd stress och aktivitet de lägger sina kroppar igenom. Det finns en enkel formel som jag använder för den mängd vatten din kropp behöver dagligen. Jag lärde mig denna metod från år av läsning och pratar med fitnessentusiast över hela världen. Jag frågade också många läkare, och de är överens med mig. Jag tar min vikt på 260 pund och delar den i hälften vilket motsvarar 130.

Jag behöver 130 gram vatten per dag för min kroppsvikt. Det beloppet kan vara för mycket för vissa människor eftersom det gör att man måste gå till badrummet så mycket. Det som är fallet delar jag sedan 130 gram i halv till 65 gram vilket motsvarar ca 8 glas vatten som mäter 8 gram. Det skulle vara det minsta jag skulle dricka. Om det inte fungerar ska du hålla fast med 8 12 glas vatten per dag.

Varför ska man dricka tillräckligt med vatten dagligen? En bra anledning är att det har medicinskt visat sig att du kan minska risken för koloncancer med 45%, minska risken för blåscancer med 50% och slutligen minska risken för bröstcancer. Att dricka tillräckligt med vatten kan hjälpa dig med matsmältningssystemet. Det kan hjälpa dig att smälta mat ordentligt. Vatten kan hjälpa till att bota magsyraproblem. Dehydrering är en viktig orsak till de flesta huvudvärk, så att dricka tillräckligt med vatten kan hjälpa till att förhindra att vissa huvudvärk uppstår.

Vatten kan hjälpa till att sänka risken för hjärtattacker. En sexårig studie som publicerades i den amerikanska tidningen för epidemiologi den 1 maj 2002 fann att de som dricker mer än 5 glas vatten om dagen var 41% mindre benägna att dö av en hjärtattack under studien än de som drack mindre än 2 glas . Vatten är bra för att spola ut toxiner och avfallsprodukter från kroppen. Att dricka tillräckligt med vatten hjälper dig att gå ner i vikt. Det ersätter hög kalori sodavatten och juice, och har noll kalorier! Vatten undertrycker din aptit, vilket hjälper dig att inte äta för mycket. Vatten har inget fett, kolhydrater, socker eller kalorier.

Inte tillräckligt med vatten kommer att uttorka dig och orsaka att du förlorar din energi, orsakar trötthet, muskelsvaghet, yrsel och andra symtom. Att dricka tillräckligt med vatten kan göra din hud bättre. Det har varit känt att dricka mycket vatten kan få din hud att lysa i tid. Det har bra effekter på din hud. Som jag nämnde i min senaste artikel om att träna i värmen, dricker tillräckligt med vatten före, under och efter träning kan hjälpa till med träningsregimen. Vatten hjälper till att hålla dig hydrerad så att du kan slutföra din träning.

Vatten är viktigt, men det är också behållaren. Många köper flaskvatten vilket är bra, men flaskan är bara bra för en användning. Om flaskvatten utsätts för mycket för solen är det inte längre bra. Kemikalien i plastflaskorna läcker ut i vattnet. Med andra ord läcker det ut i vattnet. Var försiktig så att du inte slipper flaskan heller. Se till att kemikalierna inte läcker ut i vattnet. Om du smakar plast får du en annan flaska. Om du bär ditt vatten i en annan behållare, se till att den är säker och läcker inte kemikalier i vattnet.

Många människor bär sitt vatten i plastbehållare eller flaskor. Jag är säker på att du har sett alla de färgstarka behållarna som människor bär sitt vatten i. De kallas vanligtvis återanvändbara vattenflaskor. De är billiga och säljs nästan överallt. Flaskorna är mycket praktiska och kan transporteras var som helst du går. Många har dem i gym.

På botten av flaskan kontrollerar du den triangelformade återvinningssymbolen för att avgöra om den är säker och läckagefri. En 2 HDPE (högdensitetspolyeten) eller en 4 LDPE (lågdensitetspolyeten) eller en 5 PP (polypropen) är säker och bör användas för att bära ditt vatten. Flaskvattnet som säljs i butiker som de flesta köper är vanligtvis 1, och rekommenderas endast för en gångs användning. Det är inte säkert att fylla på det med mer vatten. Jag arbetade en gång med någon som höll på att fylla på 1 flaska med vatten. När jag granskade det såg jag grön svamp runt toppen av flaskan. Han märkte inte ens uppbyggnaden av svamp på flaskan. De mycket färgstarka plastiska lexanflaskorna gjorda med polykarbonatplast och identifierad av 7, kan läcka BPA (bisfenol A). Bisfenol A är ett xenöstöstande ämne. Det är en känd hormonförstörare, vilket betyder att den stör de hormonella meddelandena i våra kroppar. Syntetiska xenoöstrogener är kopplade till bröstcancer och livmodercancer hos kvinnor och minskad testosteronnivå hos män. De är förödande för små barn och spädbarn. BPA har också visat sig orsaka typ 2-diabetes och insulinresistens. Plastflaskor som används av spädbarn och plastdrinkar är också gjorda med plast innehållande Bisfenol A. Använd glasflaskor för att hålla dina barn utsatta för bisfenol A.

Sammanfattningsvis drick mycket vatten, men var försiktig så att du inte försenar det. Det finns några negativ att dricka för mycket vatten också. Drick de 8 12 glas vatten eller gå med min formel enligt din vikt. Jag rekommenderar fortfarande dig att kolla med din läkare, speciellt om du har ett medicinskt tillstånd. Se till att din behållare eller plastflaska inte läcker ut kemikalier i ditt vatten. Drick endast flaskvatten en gång från flaskan. Fyll inte på din flaska igen. Drick ofta vatten när du tränar och håll dig bra för livet.

Phillip Johnson är en Madison Weekly-kolumnist och certifierad personlig tränare som arbetar på Empire Fitness på Hwy 72 i Madison. Han jobbar med kunder i alla åldrar och träningsnivå. För ett gratis samtal ring Phillip på (951) 970 7635.
hur snabbt kan man gå ner i vikt Dricksvatten är viktigt och det är också behållaren