kalorier viktnedgång Drick din mjölk och gå ner i vikt

fasta gå ner i vikt Drick din mjölk och gå ner i vikt

Vi vet alla hur viktigt att få tillräckligt med kalcium är för att bygga starka ben och tänder och för att förhindra osteoporos, ett tillstånd att gradvis försvaga sköra ben. Men visste du att ny forskning har upptäckt att tillsats av kalcium till din kost kan också främja ökad viktminskning? Är inte den stora nyheterna för miljontals amerikaner som kämpar med sin vikt? Naturligtvis behöver kalcium lite hjälp i denna viktminskningstrid, genom minskning av kalorier i din kost och / eller ökad fysisk aktivitet, men när det är tillräckligt intag av kalcium kombineras med en förnuftig viktminskning plan, resultaten är ännu större! Det verkar som när kosten är låg i kalcium, är ett nyckelenzym som är ansvarigt för att lagra fett och förhindra fettförbrott förhöjd och bidrar därmed till ökat kroppsfett och vikt. Omvänt förefaller en hög kalciumintag ha motsatt effekt, vilket resulterar i både vikt- och kroppsfettförlust. Är det kalcium eller är det mejeri? För att svara på denna fråga genomförde forskare en 24-veckors studie med trettiotvå feta vuxna som konsumerade en diet med reducerad kalori avsedd för viktminskning. Deltagarna delades in i tre grupper med varierat kalcium / mjölkintag. En grupp fick ett kalciumtillskott på 400 500 mg per dag utan att betydande källa till kalcium från kosten. Den andra gruppen fick 1200 1300 mg per dag från ett kalciumtillskott och den tredje gruppen fick 1200 1300 mg per dag från kalciumrika mejeriprodukter. Resultaten var mer än signifikanta. Alla grupper förlorade vikt, men båda grupperna som fick adekvat kalcium resulterade i signifikant större vikt och fettförlust än gruppen med otillräckligt kalciumintag. Men vänta, det är inte allt! Gruppen som konsumerar 1200 1300 mg kalcium från mejeriprodukter hade en ännu större vikt och fettförlust. Det här beviset tyder på att en vikthanteringsplan ska innehålla tillräckliga kalciumnivåer och att kalciumkalciumkalceller är ett ännu bättre sätt att gå. Är du laktosintolerant? Laktos är det naturliga sockret som ingår i mejeriprodukter. Enligt New England Journal of Medicine, visar människor som tror att de är laktosintoleranta (och därför undviker mjölk) inte faktiskt kliniska symtom Ny forskning tyder på att de flesta kan tolerera en och även två glas mjölk. Det har också visat sig att om laktos konsumeras regelbundet och med andra livsmedel, tolereras det bättre än om det bara konsumeras ibland och ensam. Med andra ord kommer symtom mer sannolikt att uppstå med en konsekvent mejeriprodukter ‘fri’ diet och den tillfälliga iskegeln på tom mage, om man konsekvent konsumerar mjölk dagligen. Owever, om det fortfarande inte fungerar för dig, överväga att använda ett laktasenzym med din mjölkförbrukning, till exempel Lactaid eller köp mjölk med laktasenzymet som tillsats. Ost och yoghurt, även utmärkta kalciumkällor, tycks lättare tolereras än mjölk hos personer som rapporterar laktosintolerans. Och naturligtvis är fettfria och fettfria versioner av mejeriprodukter alltid bättre val när vikthantering är ett problem. Barn som är yngre än två år behöver dock hela fettmjölksversionerna. Det här är spännande nyheter om fördelarna med att konsumera kalcium och mejeriprodukter i ett försök att främja fett och viktminskning. är en registrerad dietist / nutritionist, registrerad sjuksköterska och ACSM Fitness Instructor. Cheryl är ägare och operatör av HealthSteps Rx, Inc.
kalorier viktnedgång Drick din mjölk och gå ner i vikt