snabb viktminskning lchf Du kan titta på din vikt och njut av din Thanksgiving-middag

viktnedgång snabbt Du kan titta på din vikt och njut av din Thanksgiving-middag

Lyckligtvis finns det hälsosamma och lägre kalorier för att förbereda semesterfestet.

Inte en hopplös situation alls, Anna Rossinoff, registrerad dietist i Oregon Health Science University delen av hälsofrämjande och idrottsmedicin, sade. Tänk det helt möjligt att njuta av Thanksgiving middag och göra det hälsosamt.

Som ett exempel är vit (bröst) kalkon kött, utan hud, ett bättre val. en mycket magert källa till protein, sade hon och tillade att proteinintaget är förenat med hälsosam vikthantering. Mörkt kött, om du är nyfiken, har mer kalorier; huden har mättat fett.

Don glöm tranbär.

listan fortsätter, men om du inkluderar andra säsongsbetonade faller grönsaker som Brysselspirer, Broccoli och gröna bönor, då kan du få en läcker och näringsrik Thanksgiving middag, sa Rossinoff.

Det verkar ingen Thanksgiving middag är komplett utan den traditionella gröna bönor grytan. Rossinoff föreslår ett hälsosammare alternativ: Kale Brussels Sprout Salad.

har massor av smaker, kryddat med citron och bara en strö av parmesan, sade Rossinoff. inte den traditionella gröna bonen gryta,
snabb viktminskning lchf Du kan titta på din vikt och njut av din Thanksgiving-middag
men det är vackert och gott. Jag tror att folk kommer att uppskatta den säsongsbetonade, men ändå lite annorlunda presentationen på bordet.

Söta potatis är ett bra val. riktigt hög i antioxidanter och jag rekommenderar att de inte sörjer dem med marshmallows, men istället kan du lägga till kanel, vilket är en naturlig sötningsmedel (inga kalorier), sa hon. har visat sig bidra till att förbättra blodsockret, så det är riktigt bra för dem med prediabetes eller de som försöker hantera deras diabetes.

För fyllning rekommenderar Rossinoff 100 procent fullkornsbröd och grönsaker, inklusive morötter, selleri, svamp och lök. En grönsaks- eller kycklingsbuljong, istället för smör, kan ge fyllningen stor smak.

Rossinoff föreslår att du gör din egen tranbärsås.

super lätt, sa hon. ner tranbär med apelsinjuice lägger apelsinjuice lite naturlig sötma och lite tang.

För att undvika att äta vid middagsbordet sa Rossinoff att det var en bra idé att äta tidigare på dagen.

rekommenderar starkt att människor har en näringsrik frukost med fullkorn, frukt, magert protein och sedan ha en till två hälsosamma mellanmål före middagen, så att de kommer fram till middag hungrig men inte svälter, sa Rossinoff. anser Thanksgiving ett fantastiskt tillfälle att balansera hälsosam kost med att njuta av god mat och firar med vänner och familj.
snabb viktminskning lchf Du kan titta på din vikt och njut av din Thanksgiving-middag