gå ner 1 kg i veckan enkla swappar kan leda till viktminskning

kalorier isbergssallad enkla swappar kan leda till viktminskning

Innan du förbannar dina favoritmatar från skafferiet i ett försök att skjuta pund, överväga fler mindre tweaks som kan lägga upp till betydande och hållbar viktminskning. Genom att använda dessa tips och tricks från lokala dietister kan du hitta dig själv i en mindre storlek utan att behöva dra nytta av en drastisk ny diet.

Det första stället att fokusera på dina slanka försök kanske inte är din livsmedelsbutik eller gymregime. I stället rekommenderar experter att titta på betjäningsstorlek för att se om några snabba förändringar kan leda till märkbar viktminskning.

‘Det är bra att äta vad du verkligen gillar men mindre portioner för att kontrollera kaloriintaget’, säger Keiko Case, en klinisk dietist vid Northern Nevada Medical Center. ‘Många av mina framgångsrika patienter med viktminskning berätta för mig att de gör delkontroll religiöst.’

Enligt Elise Compston, registrerad dietist på Saint Marys Fitness Center, är ett sätt att förbereda delar som kan hjälpa till att leda till viktminskning ‘visuell plåtmetod’. Det innebär att servera ditt protein, kolhydrater och grönsaker enligt en uppsättning lista av storlekar som är lätta att förutse.

‘Protein bör inte överstiga 3 ounces, ungefär storleken på din handflata eller en datormus. Kolhydrater som ris, pasta, quinoa och potatis borde vara ungefär tre fjärdedelar till 1 kopp, storleken på din slutna näve’, säger Compston. . ‘Non-stärkelse grönsaker som broccoli, sallad, paprika, bröstspiror, gurkor, kronärtskockor och blomkål betraktas som’ fria ‘livsmedel eftersom de mest består av vatten, fiber och phytonutrients men är mycket låga i kalorier. Därför kan du fritt äta dessa utan att oroa dig för delstorlek. ‘

För folk som lyckas kontrollera sina delar väl hemma, kan hindret för att uppnå viktminskning äta ute på restauranger varje vecka. Snarare än att ge upp och gå ut för att äta, föreslår Case bara att utvidga delkontrollen till din restaurangupplevelse.

‘Om restaurangplattan och serveringsdelen ser för stor ut, kan du begära en andra tallrik och sätt in lite av maten för att packa den eller gå med den,’ sa hon. ‘Jag skulle hoppa över aptitretare eller chips och salsa före måltiden och dricka mycket vatten eller dryck med lågt kaloriinnehåll före och under måltiden så att du kan undvika att fylla dig med vad som ibland är mycket kalori, salt restaurangmat.’

När du har dina portioner i kontroll, både hemma och under måltider ute, är nästa tips för att kasta pounds utan att göra en dramatisk förändring i din kost att släppa eller byta mat som kan stå i vägen för viktminskning

‘Välj helvete över raffinerat mjöl den ökade fibern i helvete kommer att hålla dig fylligare längre och hjälpa till med viktminskning’, säger Lauren Leavitt, en klinisk dietist vid Northern Nevada Medical Center. ‘Vanligtvis består sodavatten av socker och tomma kalorier. Jag föredrar att äta mina kalorier istället för att dricka dem och minskar vanligtvis mina sodavatten som en del av en viktminskning.’

Att göra så små, realistiska tweaks till en s diet kan inte verka som vägen till betydande viktminskning, men i kombination med måttlig träning kan dessa subtila skift bana väg till färre pounds. Denna långsamma och stabila inställning kan också hjälpa människor att undvika att sätta förlorade pounds tillbaka, vilket ofta sker med mer extrema diet och träningsprogram.

‘Var försiktig med stora viktminskningslösningar eller snabba lösningar. Dessa är ofta kortvariga och vissa kan utgöra allvarliga biverkningar eller hälsorisker’, säger Compston. ‘Alltid leta efter trovärdig information och kontakta en registrerad dietist om du har frågor om hur du kommer igång. Trots allt är det en mycket mer tilltalande att hitta en realistisk, hållbar och effektiv livsstil än att lida genom en eländig diet.’
gå ner 1 kg i veckan enkla swappar kan leda till viktminskning