hur snabbt kan man gå ner i vikt Enkelt svar på att gå ner i vikt

gå ner snabbt i vikt på en vecka Enkelt svar på att gå ner i vikt

Det finns alla typer av viktminskningstips och hälsosamma riktlinjer för att följa. Det finns en ny hälsosam viktminskning som kommer ut nästan varje vecka. Nu är många av dessa hälsosamma tips och tips för viktminskning giltiga punkter och bör följas om du vill uppnå permanent viktminskning.

Du kan överväga en viktig komponent till framgångsrik viktminskning. Detta har ingenting att göra med hälsosam matvanor eller träningsintervaller. Det har att göra med återhämtning och din driftstopp. Hur mycket sömn får du varje natt?

Gör eller bryta tipset till din viktminskning framgång kan vara med den mängd sömn du får. Forskningsstudier visar att de som är sömnberövade har högre nivåer av kroppsvätskor jämfört med dem som får tillräcklig sömn varje natt.

Studier har också kopplat brist på sömn till hypertoni och typ 2-diabetes. En studie i American Journal of Epidemiology följde 68 000 amerikaner i 16 år och fann att de som fick fem timmar eller mindre sömn per natt var en tredjedel mer sannolikt att få 30 plus pounds under studiens gång än de som sov sju timmar eller längre.

En annan studie Stanford University rapporterade att personer som sov minst hade högre nivåer av kroppsfett än de som sov 8 timmar eller mer.

De gemensamheter som båda studierna har är att deltagarna som saknade sömn hade lägre halter av hormonet leptin och högre nivåer av hormonet ghrelin. Leptin produceras främst av fettcellerna och detta hormon arbetar för att minska sulten och öka din metaboliska takt. Hormonet Ghrelin produceras av mag-tarmkanalen och ökar din hunger. Detta är en obalans mellan två viktiga hormoner som påverkar din kroppstyp och huruvida du går ner i vikt eller inte.

Det enkla svaret på att rätta till detta är att självklart sova mer. Det finns andra saker du kan och borde göra för att hålla din leptinnivå förhöjd och din ghrelinnivå låg, men den oftast förbisedda viktminskningstipset är sömn. Sömn är något vi önskar att vi kunde göra mer av och bara aldrig verkar få det eftersom vi alla är väldigt upptagna.

Om du är en som kämpar med att gå ner i vikt. Du har försökt hälsosam viktminskning diet efter kost och du verkar fortfarande kämpa med din viktminskning än jag föreslår detta. Du bör registrera hur mycket sömn du får varje natt i en vecka. Innan du går och lägger dig varje natt, utvärderar hur din dag var. Var du trött? Vaknade du dig uppdaterad? Kände du att du behövde mer sömn?

Efter den här veckans inspelning ser du sömnen på hur många timmar i genomsnitt du sov varje natt. Om det inte var 7 timmar så gör det till ett mål på genomsnittlig 7 timmars sömn per natt. Om du gjorde genomsnittet 7 timmar och du fortfarande kände dig trött varje morgon jobbar du för att öka det genomsnittet till 8 timmar och se hur du känner. När Det kommer till erforderlig vilsam sömn varje person är lite annorlunda. Du kan behöva experimentera med det här lite.

Om du är seriös om att permanent förlora vikt trots att jag föreslår att du ökar din sömn prioriterar eller allt annat du gör för att gå ner i vikt kan vara för ingenting.
hur snabbt kan man gå ner i vikt Enkelt svar på att gå ner i vikt