viktminskning En översyn av Atkins Diet Plan

tips på viktnedgång En översyn av Atkins Diet Plan

Atkinsdieten uppträdde först på 1970-talet och har ökat popularitet de senaste åren som svar på den låga fettdieten. Som dieters hade problem med lågt fett planer, sökte de efter en ny lösning och Dr. Atkins New Diet Revolution bok hittade en ny publik. Atkins diet har blivit mycket populär, men vad är de grundläggande principerna för Atkins diet? Atkins diet bygger på en teori om varför vi blir fetma. Enligt Dr. Atkins leder överkonsumtionen av kolhydrater och enkla sockerarter till viktökning. Hur din kropp bearbetar kolhydraterna du äter, har mer att göra med din midja än mängden fett eller kalorier du konsumerar. I sin bok beskriver Atkins ett fenomen som kallas insulinresistens. Han teoretiserar att många överviktiga människor har celler som inte fungerar korrekt. När du äter överskott av kolhydrater och socker märker din kropp att sockernivåerna är förhöjda. Insulin frigörs från bukspottkörteln för att lagra socker som glykogen i levern och muskelcellerna för extra energi senare. Men din kropp kan bara lagra så mycket glykogen på en gång. Så snart din kropp når gränsen för glykogenlagring, förvaras det överskott av kolhydrater som fett. Detta händer för alla som äter för många kolhydrater. Men insulinresistenta individer har en ännu svårare tid att använda och lagra överskott av kolhydrater. Ju mer insulin som din kropp utsätts för, ju mer resistenta blir det. Övertid släpper bukspottkörteln mer insulin och celler blir insulinresistenta. Cellerna försöker skydda sig mot de toxiska effekterna av högt insulin. De skapar mindre glykogen och mer fett. Som ett resultat får insulinresistenta individer extra vikt. Kolhydraterna omvandlas till fett istället för energi. Andra biverkningar är trötthet, hjärndimma (oförmåga att fokusera, dåligt minne, förlust av kreativitet), lågt blodsocker (vilket kan leda till hypoglykemi), tarmuppblåsthet, sömnighet, depression och ökat blodsocker. Det finns mycket mer än vad som står på spel när du är insulinresistent. Läkemedlet för personer som är insulinresistenta är en diet begränsad i kolhydrater. Atkins diet är en begränsning av kolhydrater i alla dess former. De livsmedel som är begränsade på Atkins-planen innehåller enkla sockerarter (som kex, sötdrycker och sötsaker) och komplexa kolhydrater (som bröd, ris och korn). Även kolhydrater som anses vara friska, såsom havregryn, brunt ris och helvete bröd, är begränsade på programmet. Dieten har du begränsar ditt kolhydratintag till mindre än 40 gram per dag. Detta kommer att sätta din kropp i ett tillstånd av ketos. I ketos kommer din kropp att bränna fett som bränsle. Enligt Dr. Atkins-forskning kommer ketostillståndet även att påverka insulinproduktionen och det kommer att förhindra att mer fett bildas. Din kropp börjar använda ditt lagrade fett som en effektiv form av bränsle, och du kommer gå ner i vikt. Ketoner är faktiskt en normalt och effektiv källa till bränsle för människokroppen. De skapas i levern från fettsyror som härrör från nedbrytning av kroppsfett. Dessa visas bara när det saknas glukos och socker. I Atkins diet reducerar du mängden glukos och socker som finns i blodet. Som ett resultat producerar din kropp ketoner för bränsle. När din kropp skapar ketoner kallas det ketos. Det finns en vanlig missuppfattning att efter en ketogen diet som Atkins är farlig. Sanningen är att att vara i ketos är ett helt naturligt tillstånd. Människokroppen skapar ketoner för att använda som bränsle i frånvaro av glukos. En annan fördel med Atkins planen är att ketos kommer att avsluta dina begär för kolhydrater. Om du har levt på en carb-tung diet kan du ha funnit att du helt enkelt inte kan få tillräckligt med kolhydrater. Med kolhydratrestriktion och ketos kommer en minskning av kolhydratbehovet. Folk som har varit på Atkins diet för en tid rapporterar att de inte längtar efter kolhydrater som de en gång gjorde. Även om de initiala faserna av Atkins-kosten är ganska strikta, lär programmet dig att återställa balans till din diet på lång sikt.
viktminskning En översyn av Atkins Diet Plan