gå ner 5 kg på 2 veckor En beteendeforskare förklarar hur man gör varaktiga livsstilsförändringar

bli smal fort En beteendeforskare förklarar hur man gör varaktiga livsstilsförändringar

Vi kommer att säga farväl till 2016 inom några veckor, och du vet vad det betyder dags att börja tänka på nyårsbeslut. Enligt Statistik Brain, tre mål överstiger nästan allas lista över 1 viktminskning, bättre organisatoriska färdigheter och större sparkonto. Tyvärr har bara åtta procent av amerikanerna träffat dessa mål och de flesta överger sina beslut endast några månader in i nyår.

Hur kan du undvika att klumpa in med 92 procent av amerikanerna som oundvikligen misslyckas med att gå ner i vikt / bli friskare / sov mer / drick mindre / arbeta hårdare år 2017? Vi rådfrågade beteendexpert Dr. Sherri D. Pruitt om hur du sätter upp dig själv för framgång.

‘När människor gör beslut, fumlar de ofta på den viktigaste delen målet genom att ställa ett mål som är för stort,’ berättade Pruitt oss tisdag. ‘Var uppmärksam på vad du kan uppnå, vara specifik och gör ditt mål ett beteende som du kan mäta.’

Pruitt har en Ph.D i klinisk psykologi och är den främsta beteendeforskaren för Silver Sneakers Fitness.

Pruitt föreslår att man bryter ett stort mål i mindre mätbara mini-mål. Om ditt nyårs upplösning ska gå ner i vikt är det bäst att fokusera på nödvändiga steg för att nå det önskade antalet på skalan.

‘I stället för att göra ett mål att förlora en viss mängd, sätta ett mål att äta 500 färre kalorier varje dag, eller träna 30 minuter, fem dagar i veckan’, förklarade hon för Hearst Television. ‘Eller,
gå ner 5 kg på 2 veckor En beteendeforskare förklarar hur man gör varaktiga livsstilsförändringar
istället för att säga att du vill äta hälsosamare, sätta ett mål att ha hälften av din tallrik vara grönsaker varje middag. Du vill kunna spåra dina framsteg och se till att du har det bra. Spårningsbeteende kan förändra beteende .’

Använda smartphone-appar kan göra övervakning av livsstil förändras mycket enklare. Appar som MyFitnessPal, Calorific and LoseIt! har användarvänliga gränssnitt som spårar matval och träningspass, enligt Redbook. Om du hoppas regera i dina utgiftsvanor under det nya året kommer apper LevelMoney och Mint att övervaka bankkonton, sedlar och månadsutgifter. De som vill organisera sina liv kan förenkla med hjälp från appar Evernote och EasilyDo.

Hoppas att göra flera förändringar 2017? Frut att inte ha mer än en upplösning är inte så skrämmande som det låter. Pruitt tror att det samtidigt går bra att arbeta mot två eller tre mål, särskilt om ett beteende kommer att gynna en annan.

‘Du kan ställa in så många resolutioner som du kan spåra,’ förklarade hon. ‘Att spåra för många saker kan bli överväldigande, så det beror verkligen på hur många upplösningar du är villig att övervaka. Titta på att ändra din kost och träning vanor, bestämma sig för att sluta röka och arbeta med stresshantering, eller arbeta med familjeförhållanden och hjälpa barnen med sina läxor. När beteenden är relaterade på något sätt kan du få lika mycket framgång. ‘
gå ner 5 kg på 2 veckor En beteendeforskare förklarar hur man gör varaktiga livsstilsförändringar