hur blir man smal snabbt En allmän översikt av kost för att gå ner i vikt snabbt

gå ner 1 kg i veckan En allmän översikt av kost för att gå ner i vikt snabbt

Det finns många faktorer som beaktas när man planerar en hälsosam kost riktade mot kost för att gå ner i vikt snabbt. Bara en snabb bläddra på internet kan leda dig till att absorbera tusentals sidor med information om ämnet. Det som kan vara krävande är att de flesta av dessa sidor strider mot eller motsäger sig på ett eller annat sätt. Att skilja faktum och fiktion, kram från funktionen, kan vara en extremt svår uppgift, eftersom en viss diet att gå ner i vikt kan vara lika omöjlig som att hitta Loch Ness Monster. Som någon som förlorade 110 Ibs under sju månader kan jag utan tvekan säga att jag inte har svaren. Men genom noggrann uppmärksamhet till vad du lägger i din kropp, en genomförbar träningsplan (ja, du måste träna och jag kommer att förklara varför) och bara med hjälp av kosttillskott som är fördelaktiga kan du uppnå stor framgång för att skära de extra punden av bästa kost att gå ner i vikt.

Det viktigaste att komma ihåg är att använda spegeln. Vågar kan vara en mycket farlig sak, eftersom aheavy meal kan vara den enskilt största moralmördaren när det gäller att släppa pund och hålla kursen med dina mål. Också de två största anledningarna som folk brukar bestämma sig för att släppa ner vikten är för antingen hälsa eller bara att se bra ut nakna. Eftersom jag inte är en läkare eller påstår att jag vet vad den hälsosammaste vägen är för att minska kroppsvikten, vill jag fokusera på idén om att alla kan planera att strippa sin nästa stora sportevenemang med förtroende för en träningsmodell. Använd spegeln ofta, använd skalan varje vecka och AT MEST varannan dag.

Låt oss först fokusera på att skapa ett kaloriunderskott. När du vrider paketet med de reducerade fettkakorna för att se näringsfakta som är dolda på sidan av nivån, märker det långa arrangemanget av siffror, ingredienser, procentsatser och allt annat som till sist läggs till. Dessa procentandelar är baserade på ett dagligt intag av 2 000 kalorier. En 2000 kaloridiet är en bra baspunkt för någon som redan har en optimal utgångspunkt med mycket magert muskel och inte för mycket uttryckligt kroppsfett. Du måste hitta egna riktlinjer för intag. Det finns en hel del matematik en planering samtidigt som du hittar det här numret som du behöver överväga din dagliga aktivitet.

För att skapa ett kaloriunderskott måste du veta vad det normala intervallet för din kropp är. Det finns många miniräknare tillgängliga för att bestämma vad din kropp använder dagligen och brinner upp naturligt bara att leva. I dessa beräkningar, var noga med att inkludera varje faktor, eftersom du lämnar någon av dina dagliga funktioner kan skapa för mycket av ett underskott och låta dig känna sig slöseri. Detta är ohälsosamt och farligt!

Så nu när du har ditt magiska antal kalorier som din kropp använder naturligt varje dag är det dags att skapa en träningsplan, lätt kost att gå ner i vikt som kan uppnås varje gång du bestämmer dig för att göra det. Det är viktigt, enligt min mening, att ha ett gym medlemskap som att vara runt som sinnade människor kan vara din största allierade när det gäller att komma i form för strandväder. Detta är också ett utmärkt sätt att lära sig nya tekniker för att uppnå dina mål. De flesta gymgäster har sina egna rutiner och filosofier som du kan ta och lägga till egna utvecklade metoder. Var noga med att inte vara extremt överdriven när du planerar denna initiala träningsrutinen och kalorierna som du bränner dagligen, eftersom det är en viktig del av din framgång att vara realistisk. Du kommer alltid att öka dina reps som veckorna passerar, det är inte nödvändigt att vara bäst i gymmet men få en solid daglig rutin.

När du har din träningsrutin som gör att du känner dig fulländad, var noga med att du håller en anteckningsbok eller loggar in hur mycket du gör per dag och lägger till dessa spårade kalorier i din dietplan. Var inte orolig om du lämnar gymmet bara bränt 200 kalorier eftersom det är 200 kalorier mer du lämnar bakom och 200 närmare dina mål. Det är bra!

Kaloriunderskott, träningsplan, check. Ditt nästa steg skulle vara att du skulle ha tillräckligt med sömn. De flesta människor inser inte att våra kroppar naturligt brinner kalorier medan vi sover, ibland i en otrolig takt efter en lång dag. Medan det är en viktig faktor, får en ordentlig mängd sömn, inklusive tupplur, ett hälsosamt mentalt tillstånd och kan leda någon till en bättre chans att uppnå sina personliga mål. Jag lämnade egentligen precis bättre att ta en snabb tupplur efter arbete och före gymmet. Jag var mer positiv och uppnådde vanligtvis vad jag tänkte göra för kvällen. Om du har problem med att sova på natten kan träning och diet normalt lösa problemet.

Nu har du de viktigaste faktorerna i din diet att gå ner i vikt ordnat. Du ler dagligen i spegeln och går över skalan istället för på dig, du har ditt magiska kaloriantal utestämt och en fantastisk rutin för att träna och sova. Dessa är verkligen de viktigaste ingredienserna för att ha en lämplig livsstil och de flesta idrottare och experter är överens är allt du behöver för att uppnå dina önskade mål. Jag vill utmana dig att gå några steg längre och det beror på att du inte är en idrottsman eller modell och behöver försöka lite svårare att komma till den punkt du vill vara.

Tillbaka till näringsfakta, och du kommer att märka två tillkännagivanden två andra viktiga siffror. Fettinnehåll och protein. Från och med fett är det stora missuppfattningar om detta lilla faktum att jag vill försöka squasha nu. Fett, i måttlighet gör dig inte fet. Kalorier gör. Fett kan dock hjälpa dig att utföra hela dagen och ge dig ovärderlig energi. Det kan också främja massor av mager muskelmassa samtidigt som man lyfter vikter, och mager muskelmassa skapar naturligtvis ett högre kaloriunderskott. Börjas allting nu? Det leder allt tillbaka till det nummer jag diskuterade i början. Protein å andra sidan är byggnadsblocket av livet. Om kolorier är ryggraden i din diet, är proteinet sitt beatnghjärta. En stor mängd protein leder dig till att återhämta sig snabbare, vilket gör att du blir trött på musklerna och hjälper dig att komma tillbaka till det varje dag. Jag gjorde det till en regel att ta 1,5 gram bra protein per dag per kilo kroppsvikt (1 gram borde vara bra för kvinnan).

Det finns många sätt att få rätt mängder protein samtidigt som kaloriunderskottet upprätthålls, så få din mattehjärna att tjäna som du behöver den här. Kött är nummer ett sätt att få den mängd protein du behöver, speciellt magert kyckling och kalkon. Du kan hålla dina kalorier låga genom att välja ett fjäderfä eller fisk alternativ över ett nötköttval nästa gång du gör dina måltidsplaner. Kyckling erbjuder en stor mängd protein och låg kalorihål, det är också ganska mångsidigt när man förbereder sig för varje måltid. Mångsidighet är oerhört viktigt eftersom ju längre du planerar att avvisa bardern är det att äta samma saker varje vecka.

Var noga med att kombinera ditt kött med en starkt ångad vätska som broccoli eller Brusselspirar. Än en gång är mångsidigheten viktig eftersom grönsaker kan krydda lätt med ett streck salt och peppar eller drunkna i din favorit hetsås. Jag vill betona varm sås och inte buffelsås, eftersom varm sås typiskt är en kombination av människor och vinäger medan buffalo är samma men laddad med smör. Smör är inte längre på din kost, ledsen för det.

Var uppmärksam på hur mycket av varje föremål du äter. Medan kyckling, kalkon och grönsaker kan vara stora i de flesta stora mängder, är det inte föreslagna att fånga fisk så ofta. Såvitt jag har riktats, bör tonfisk bara ätas 1 2 gånger per vecka högst. Att äta ett överskott av fisk som är hög i kvicksilver kan leda till att du känner dig sjuk och att bli sjuk är ett bra sätt att minska din viktminskning. Don tillåter att det senaste uttalandet gör att du tvekar att inkludera fisk i dina veckovisa måltidsplaner, som fisk är oerhört viktigt på grund av dess fetthalt och är en stor sallad topper som kan fylla i den enklaste måltiden.

Det sista jag vill ta på innan du börjar på din väg till lätt kost för att gå ner i vikt är ett tillskott. Det här är farozonen för många människor, eftersom så många konsumenter (särskilt amerikaner) alltid letar efter det magiska pillret. Det finns inte, och även om det gjorde det skulle det vara en receptbelagd medicinering.
hur blir man smal snabbt En allmän översikt av kost för att gå ner i vikt snabbt