fasta gå ner i vikt Facing ner rädsla

kost och träning viktminskning Facing ner rädsla

Många av oss bär oro inom oss. Rädsla för mörkret, rädsla för misslyckande, rädsla för att förlora våra jobb, våra hem, vår livsstil, våra nära och kära.

Eller kanske du är rädd för att möta varje dag utan en drink eller droger eller är rädd för din partner eller att ditt liv spirer ur kontrollen.

Kontroll av rädsla, flytta igenom det och eliminera det är inte en enkel eller lätt uppgift, men det kan göras, säger tidigare amerikanska assistent professor i psykiatri Harvey Wasserman, som flyttade till Burren vid pensionering och nu utövar psykoterapi i Galway.

Att skriva i sin nya självhjälpsbok om sanna noveller och övningar som heter John Wayne och Kier Kuga, som han säger, syftar till att hjälpa människor att läka tidiga traumor, ta bort giftiga attityder och öka glädje som han hävdar som minskar den kontroll som rädslan har i din livet med bara 10 procent förbättrar din livskvalitet med 100 procent.

Vad är vi rädda för? Förlust och död, säger han. Vi är rädda för övergivenhet, pinsamhet, skam och förnedring också. Han beskriver dessa som dödsfall, de små morden

Han säger att rädsla är avsedd för barns överlevnad, för vuxna är det inget att vara rädd för. Det finns verkligen faror att hantera. Det annorlunda. Hantering är inte rädsla. erfarenheter, traumatiska upplevelser, lägg ner rädslor i den utvecklande hjärnan som är lika som ruttar kvar som vagnhjul på en lerig väg.

Han säger att det är mycket lätt att drunkna vår rädsla i alkohol. Medan den obehagliga känslan kan gå bort, räddas rädslan där den har makt som han varnar.

barn vi är födda utan förmåga att ta hand om oss själva eller för att förstå vad vår värld handlar om. Negativa upplevelser, traumatiska upplevelser, lägg ner rädslor i den framväxande hjärnan som är lika som ruttar kvar som vagnhjul på en lerig väg. Dessa vägar har ingen tidssyn. Vad som kan ha varit meningsfullt att vara rädd för som barn är inte längre vettigt vuxen. Men våra sinnen reagerar som om rädslan var giltig för närvarande. Denna tidlöshet av rädsla ger den stor makt. rädsla är för barn det är onödigt i vuxenlivet, insisterar han. har inte bedömning, kunskap eller makt. Vi som människor har så lång tid av beroende och hjälplöshet att lära oss om världen omkring oss att det finns mycket tid för trauma och falskt lärande att gravera en djup känsla av rädsla.

att det fanns en träbjälk på golvet i ditt vardagsrum och jag ber dig att gå över vardagsrummet balanserat på den där träbommen. Du är mycket sannolikt att kunna göra detta. Tänk nu att strålen hängdes upp i luften över Grand Canyon och jag ber dig att gå över den. Du skulle förmodligen falla av. Hjälpte din rädsla dig att överleva? Det gjorde det inte. Rädsla inför faran minskar ofta flexibiliteten och hastigheten på din förmåga att skydda dig själv. Inuiten (Eskimos) i sin traditionella kultur lär sig att skratta i situationer där vi skulle vara rädda. Deras miljö är en extremt farlig. mer du möter din rädsla, desto mer eliminerar du rädslan, desto mer självkänsla tycker du om. Wasserman säger att rädsla är en av de främsta synderna i mänskligt lidande och dysfunktion. Ju mer du tillåter rädsla för att köra ditt liv, desto lägre kommer din självkänsla att sjunka, påpekar han.

mer du möter din rädsla, desto mer eliminerar du rädslan, desto mer självkänsla tycker du om. Minska rädsla och ditt oberoende ökar; Din kreativitet och energi ökar. Fritz Perls, utvecklaren av Gestaltpsykoterapi, definierar rädsla som din livskraft, din livsenergi, som har blivit förknippad av framtida fantasier av katastrof. kan vi erövra våra rädslor? Han säger att han går framåt i ansiktet av rädsla är verkligen användbar. Men det kommer ofta inte att göra rädslan borta.

är mycket hjälpsam. Trettiofem minuter med aerob träning fyra eller fem gånger i veckan kommer nästan omedelbart att släppa dina nivåer av rädsla och ångest. Aerob betyder helt enkelt huffing och puffing.

har varit känt för tusentals år för att minska ångest och rädsla. Jag har utvecklat en form av meditation som är effektiv och enkel. I stället för att försöka kontrollera dina tankar låter du dina tankar göra vad de vill. Sitt i en avslappnad och bekväm position. Försök att inte flytta och försök att inte svälja (du vill inte göra detta efter att ha ätit). Försök att inte svälja låter ganska konstigt men med lite övning det är lätt och bekvämt att göra. Detta är inte en övning i perfektion så ingen självkritik. Om du rör dig eller sväljer, försök inte att flytta eller svälja. Ta 10 minuter nu, försök att inte flytta och inte svälja. Om du känner dig avslappnad, öka meditationen till 10/20 minuter två gånger dagligen. säger ibland att patienter slutar dessa övningar innan de läker. Varför? rädslan för alla möjligheter som nu är tillgängliga och av rädslan för att flytta ifrån en välbekant, men orolig livsstil. Att hur rädda vi kan bli. Han erbjuder följande riktlinjer för att hjälpa människor att eliminera rädsla från sina liv:

1. Inse att du är rädd. Många människor begrav deras rädslor ändå, när vi inte känner till vår rädsla att det kan ha kraftfull kontroll över våra liv, säger han.

2. Var inte dömd för din rädsla. Du måste acceptera det som en del av din existens, som något du måste lära dig att hantera mer effektivt eller eliminera. Ingen vill vara rädd.

alla kommer av vår rädsla naturligt. Om du slår dig själv, om du har förakt för dig själv för att du är rädd att din energi går in i traumatisering själv, inte in mot denna grundläggande livsomsorg. Gör ett hjärtligt beslut att du inte tillåter rädsla för att kontrollera ditt liv. Du kommer inte tillåta rädsla för att fatta de beslut som styr din existens. Modet att möta dina rädslor kommer från rädsla visdom. Det här är tron ​​att inte rädsla är farligare än att gå framåt mot denna obehagliga känsla.

4. Gör allt du kan för att eliminera rädslan som ligger inom dig. Ingen får genom detta liv utan rädsla. Vi måste alla möta rädsla om vi ska förbättra kvaliteten på vår existens.
fasta gå ner i vikt Facing ner rädsla