gå ner i vikt på en dag Factoring på semester när du tittar på din vikt

gå ner i vikt med styrketräning Factoring på semester när du tittar på din vikt

Jag känner bara som att jag säger samma saker om och om igen och inte gör några riktiga förändringar som stannar.

Ändra övergripande: 45 lbs.

För någon som märkte att jag skrev förra veckan (Hej mamma!), Hoppade jag över en vecka för att jag var på semester! Vilket slutade gav mig ett bra ämne att skriva om den här veckan.

En stor nyckel till min framgång är rutin och allt som slänger det som slänger mig ut. Så snart jag kom över den första (över) reaktionen började jag tänka på hur man bäst förbereder mig och går igenom resan.

Jag visste att det var bra att äta bra utmanande. Kedjestauranger är ofta den säkraste insatsen eftersom du kan hitta näringsinformation för att hjälpa dig att vara ‘ärlig’ men vem vill äta på kedjan restauranger på semester? För en del av min resa, jag vistas med vänner en utsikter med egna fördelar och nackdelar. Fördelar: frihet att slå kylskåpet och mellanmål på hälsosamma val. Nackdelar: begränsad till vad mina vänner har till hands och inte vill vara alltför kräsen eller krävande.

Jag sa till mina vänner att jag försökte äta hälsosamt, så, på något sätt som de kunde hjälpa skulle bli uppskattade. När vi gick ut valde vi en skaldjur restaurang så att jag kunde göra låg fetthalt. Och när vi lagade, hjälpte jag mig så att jag hade lite kontroll.

För att inte säga att jag skämtade bort!

Jag är en stor förespråkare för att närma sig hela denna sak som en ‘livsstilförändring’ och inte en ‘diet’. Det innebär att jag vägrar att helt och hållet beröva mig av någonting för att jag inte tänker att det finns ett slut på denna process och där inget jag vill ge upp för alltid.

Så vi gick också ut för en stor prime rib middag en natt och jag åtminstone smakade allt från köttet till dressing laden sallad till potatismos.

Jag visste att jag gjorde några ‘dåliga’ val, men jag visste också att nettoresultatet inte skulle vara förödande. Även om det kan vara frustrerande att se en post-semestervinst på skalan visste jag att det skulle vara tillfälligt.

Jag var också oroad över träning på min resa.

Som jag nämnde blir jag ganska vanlig besökare på gymmet och jag ville inte äventyra den vanan genom att slacka på semester.

Jag blev positivt överraskad att hitta att det fanns ett träningsrum på hotellet jag stannade i min första natt (en mer kunnig resenär än jag kan kontrollera förut för att se till att de bor någonstans med en anläggning!). Så första morgonen vaknade jag tidigt och arbetade ut. Och den andra dagen jag hade min vän släppte mig på en lokal plats på mitt gym så att jag kunde träna medan hon gick till poolen med sina barn.

Den tredje dagen jag hoppade över träning så att jag kunde gå till poolen med barnen (jag tror igen på ett offer för att faktiskt dra nytta av semestern!). Och den fjärde och femte dagen fortsatte min paus från gymmet. Du vet semester.

Totalt var jag ganska nöjd med mina val. Jag hände mig, men jag kände mig utan kontroll. Jag gjorde några saker som var bra för mig, men offrade så mycket att semestern inte var en semester. Och förvånansvärt nog slutade jag att förlora två pund för veckan!

Jag tycker att det viktigaste med min semester var vad jag gjorde (och hade visat hela tiden jag var tvungen att göra) dagen då semestern slutade sparkade jag upp min webbläsare, gick till Weight Watchers-webbplatsen, började spåra min dag precis som jag hade för de fyra månaderna innan jag lämnade. Och sedan gick jag till gymmet.

Om du går på semester, här är några tips för att hålla upp dina hälsosamma vanor hemifrån:

Kontrollera mat Planera mat genom att packa snacks, utforska restauranger (många har menyer på nätet) och prata med de personer du semester med om dina behov. Visst vill du njuta av några bra lokala måltider, men till lunch? Kanske överväga att träffa tunnelbanan eller äta lätt snacks av nötter, smoothies och sallader.

Arbeta i träning. I en perfekt värld bor du någonstans du kan träna. Antingen ett hotell med en gym eller en utpost i ditt gym. I den ‘riktiga’ världen, så är det inte alltid fallet. Överväg att hitta ett lokalt gym där du kan betala en avgift för en dag eller veckolång pass. Du kan också prova några enkla övningar som inte kräver utrustning (pushups, situps, lunges, etc.) En annan tanke går ofta är det bästa sättet att se en ny stad! Ta en rondellväg till sightsee istället för den mest effektiva.

Håll det i perspektiv. Bottom line du på semester! Om du verkligen vill ta en paus från hälsosam kost och träning, gör det! Bara slog dig själv när du väger in efteråt och se till att så snart du kommer hem kommer du ut ur semesterläget och tillbaka på rätt spår!

DISCLAIMER: Informationen som finns i eller tillhandahålls via denna webbplats är endast avsedd för allmän konsumentförståelse och utbildning och är inte avsedd att vara och inte ersätter professionell rådgivning. Användning av denna webbplats och all information som finns på eller tillhandahålls via den här webbplatsen är på egen risk och information som finns på eller tillhandahålls via denna webbplats är tillhandahållen på en ‘som är’ basis utan några garantier eller garantier.
gå ner i vikt på en dag Factoring på semester när du tittar på din vikt