viktnedgång nyttig mat Fall är en idealisk tid för att börja en vikt

rasa i vikt Fall är en idealisk tid för att börja en vikt

Marissa Nicholson blev gift och förlorade sin mamma till cancer inom ett år. Då hade hon tre barn och började ett livligare liv. Hon satsade på att ‘människor skulle stirra på min mage istället för mitt ansikte.’

Hon bestämde sig för att ta en träningsskola flera gånger i veckan, men fortsatte att äta de matar som hon lärde sig att omfamna när de växte upp på Buffels västra sida.

Hon började under hösten efter att antalet utomhus sommar sammankomster avkylades med vädret och nyårets upplösningstryck förblev månader bort en tid på året många experter tror att det är idealiskt att starta en viktminskning plan.

‘Du blinkar och helgdagarna kommer och de blir ännu tuffare’, säger certifierad fitnessinstruktör Sarah Coburn, som hjälpte Nicholson att gå ner i vikt.

‘Om du börjar nu, kommer du att ha bättre handtag på semestern,’ tillade Nicholson.

De två kvinnorna som samlas fyra gånger i veckan på Coburns grupputbildningscenter, Power Fitness i North Tonawanda och Lisa Drzyzga, arbetsplatsvårdskonsult vid Univera Healthcare, har nyligen delat insikter för de som är redo och villiga att börja gå ner i vikt de närmaste dagarna , veckor och månader och vem vill behålla dessa pund.

Detta gäller närhelst du blir mer seriös om att nå eller behålla en hälsosam vikt. Men börja nu och du kan fortfarande få lite träning utomhus och köpa massor av friska, färska, lokala frukter och grönsaker under säsong. ‘Om du faller bort från vagnen, börja igen,’ sade Drzyzga (uttalad Drizz guh).

Att identifiera vad som orsakar din ätkvalitet och kvantitet och hur du reagerar på stress är viktiga i viktminskningsläkningen. ‘Det är så mycket mentalt än fysiskt’, säger Coburn. ‘Livet är stressigt. Livet är hårt. Det känns igen i de svåra tiderna att du är tillräckligt viktig för att fortsätta arbeta och sätta dig själv först. ‘ Nicholson sa att saker började klicka på hennes viktminskningsresa desto mer pratade hon med Coburn om de ätande och träningsval som hon gjorde och förstod mer om kraven på hennes tid, hennes förankrade matvanor och ett acceptans som hon förtjänat lite tid att gå tillbaka från andra ansvarsområden och ta bättre hand om sig själv.

Ibland börjar viktökning förstås genom att inte lära sig rätt näring medan den växer upp, säger Coburn, en moder till två som ändrade hennes ätande och fitnessvanor för ett årtionde sedan, till stor framgång. Ibland innebär det tröst att äta, kanske för att ett trauma har ägt rum eller självförtroende har blivit splittrat. ‘Jag har pratat med människor där det kommer ner till ett uttalande,’ sade Coburn. ‘Något en coach sa till en kund en gång har utlöst långsiktiga viktproblem. Du kan övervinna det.’

Sarah Coburn, ägare till Power Fitness Group Exercise Studio, säger att viktminskning är ‘så mycket mer mental än fysisk’.

‘Jag brukade berätta för Sarah, jag gillar att träna men jag måste gå ner i vikt innan jag kommer och tränar,’ sa Nicholson. ‘Hon fortsatte att säga’ Nej, det är inte hur det fungerar. ‘Mycket av det folk tror, ​​speciellt när de är överviktiga, ‘När jag börjar flytta börjar jag gå ner i vikt.’ Det är inte alltid fallet, speciellt om du inte ändrar de matvanor. ‘

Relaterad historia: Små förändringar i kost kan få stor inverkan

‘Du kan gå ner i vikt’, säger Coburn, ‘om du fokuserar på mycket strikta matvanor. Men de flesta vill ha den flexibiliteten att ha den där pizza eller den öl varje gång i taget. När de är på punkt, jag berätta för mina kunder, 90 procent stannar på ditt spel, 10 procent du kan falla av, med både träning och träning. Det måste vara konsekvent, ren äta, konsekvent övning. De är båda viktiga. Fitnessdelen blir viktigare när vi åldras, våra ben och muskler försvagar och vår metabolism saktar,
viktnedgång nyttig mat Fall är en idealisk tid för att börja en vikt
sa Coburn. Den rätta balansen kan avvärja osteoporos, högt blodtryck, diabetes och andra kroniska sjukdomar som kan komma med viktökning samt förebygga fall.

‘Om du inte träffar något orealistiskt mål, blir du avskräckt,’ sade Coburn.

Utmaningar är ett sätt att sparka bort en viktminskningsresa Nicholson började gå ner i vikt genom att sätta ett 25 pund viktminskningsmål i 2 månader före jul men det kommer en punkt att minska avkastning och motlöshet. ‘Om du försöker att förlora 50 pund eller 100 pund, kan det vara väldigt orealistiskt att göra det snabbt,’ sa Drzyzga. ‘Du vill ställa in ett mål att förlora en eller två pund per vecka. Ju långsammare du tar av det, desto längre och mer hanterbart kommer du att kunna hålla bort det. ‘

Nicholson började journaling vad hon åt och drack allt och blev förvånad över hur många tomma kalorier hon konsumerar. Drzyzgas dotter bestämde sig för att bli vegetarian, så hennes mamma har uppmuntrat henne att träffa en nutritionist. ‘Många gånger kanske du inte inser hur många kalorier som finns i vissa livsmedel. Om du skriver ner vad du äter och ger det till en nutritionist, kan de säga ‘Här kan du välja det istället för det.’ ‘Fråga din primäravårdsläkare om det behövs.

Tracy Gibos deltar i en Body Pump-klass denna vecka på Power Fitness. (Sharon Cantillon)

‘Du’ är mer benägna att ge upp dig själv, men du vill inte göra en besviken på en vän. ‘ Lisa Drzyzga, arbetsplatsvårdskonsult vid Univera Healthcare

‘Du’ är mer benägna att ge upp dig själv, men du vill inte göra en besvikelse, säger Drzyzga. Om du måste börja ensam, vara öppen för nya vänskap. Nicholson kom in för sig själv för fyra år sedan till en gruppkursession Coburn lärde på ett annat gym. ‘Så många omtalade mig att jag kände mig omedelbart som om jag hade vänner,’ sa hon. Coburn berättar regelbundet för sina gruppklassmedlemmar, ‘Kom ihåg att vi är här tillsammans, så låt oss stödja varandra.’

Det hjälper också att hitta något du älskar. Drzyzga gick i samband med en stor box gym i oktober, men lärde sig under sommaren att hon tycker om att simma mer. Postal Service, bestämde sig för att göra hela sin frukost och lunch bara frukter och grönsaker. ‘Du vill antingen ta en dålig vana eller lägga en god vana i i taget’, sa Coburn. ‘När du gör det måste det vara permanent. Jag säger till mina kunder:’ Gör inte kortvariga förändringar om du inte planerar att behålla dem länge. Därefter är du bara på väg att testa. Ibland är det lättare att lägga till, ‘sa hon,’ så jag föreslår att du lägger till mer vatten. När du har lagt till några goda, friska vanor är det dags att börja ta några saker ut. ‘ Nicholson sade att hennes tyngdförlust snedde när hon tog det mesta av sockret och bearbetade livsmedel ur sin kost.

Nicholson lärde sig också att två dryckedrivare bidrog till hennes viktökning: diet soda, vilken forskning tyder på kan främja större hunger och fyra dubbla dubbla kaffe varje dag. Coburn berättade för henne de kaffe som innehöll två sockerarter och två krämer tillförde cirka 1200 kalorier till sin dagliga belastning. Den genomsnittliga kvinnan behöver äta 1 500 kalorier om dagen för att förlora 1 kilo per vecka och inte mer än 2 000 kalorier om dagen för att bibehålla vikt. För den genomsnittliga mannen är det 2.000 och 2.500 kalorier. ‘Den första rekommendationen jag skulle göra om du dricker diet eller vanlig soda: Byt till vatten’, sa Drzyzga. Infusera det med citron, lime, gurkor eller jordgubbar för att göra det mer smakfullt.

Alkohol är ett annat sätt att lägga till tomma kalorier och packa på pounds. Coburn sa att hon slutade dricka alkohol i åtta månader när hon blev allvarlig om att gå ner i vikt och nu har vin från tid till annan, men bara ett glas när hon gör det.

En del av tavlan vid ingången till Power Fitness läser: ‘Du är smart, du är vacker, du är kraftfull.’ Fyra ord i stort svart tryck i gruppens fitnessrum läser ‘Start starkt’ och ‘Slutför starkare’. En svarta tavla på baksidan av rummet börjar med orden ‘Jag Powerfit för:’ Klasskamrater har skrapat sina egna anledningar, bland annat, ‘De jag älskar’, ‘Mind, Body Soul!’ Och ‘My booty.’ Nicholson skrev, ‘Eftersom jag är värd det! Och så är du!
viktnedgång nyttig mat Fall är en idealisk tid för att börja en vikt