att gå ner i vikt snabbt Diet och viktminskningstips för att hålla sig frisk och frisk

mat för viktnedgång Diet och viktminskningstips för att hålla sig frisk och frisk

Alla vill vara fina och hälsosamma men på grund av felaktiga matval och dåliga matvanor blir det en dröm för de flesta av oss. I den här artikeln hittar du några användbara tips om kost och viktminskning.

Vi måste undvika oljor som kokosolja och palmolja för matlagning, eftersom deras fettinnehåll är för mycket. Solrosolja innehåller PUFA (fleromättade fettsyror). Men om de ätas i stora mängder kan de orsaka gallstenar. Solrosolja har viktiga fördelar. Det minskar kolesterol men ökar HDL och skyddar mot hjärtsjukdom. Olivolja, sesamolja etc. har PUFA. Så en blandning av 65% olivolja / sesamolja med 35% solrosolja är perfekt för matlagning. Oavsett vilken olja som används ska den förbrukade mängden inte överstiga 30 50 ml / dag.

Bageriprodukter är favoriter från många människor. För att öka skarpheten och göra den krispig tillsätts hydrerad vegetabilisk olja i generös mängd till många bageriprodukter. När vegetabiliska oljor hydreras bildas skadliga fetter. Dessa är farligare att köttets fett. Hjärtat påverkas av sådana fetter. Vidare undviks vete i bageriprodukter och raffinerat vetemjöl används. Osten som används i pizza kan också öka kolesterolet och bana vägen för hjärtattacker.

Således är dessa höga socker, höga fettbageriprodukter konsumeras i små kvantiteter en gång i taget. De är endast avsedda för en liten bit eller munch.

En ny studie visar att arthritis-lider som följde Medelhavsdieten hade upp till 38% mindre smärta och stelhet och handsvaghet. Frukt, grönsaker, olivolja, fisk och kyckling verkar ha en positiv effekt på inflammation av artrit.

Ansvarsbegränsning: Denna artikel är inte avsedd att ge hälsorådgivning och gäller endast allmän information. Alltid söka insikter hos en kvalificerad sjukvårdspersonal innan du påbörjar ett hälsoprogram.
att gå ner i vikt snabbt Diet och viktminskningstips för att hålla sig frisk och frisk