gå ner 1 kilo i veckan Diet är en fyra

kost och träning viktminskning Diet är en fyra

De som känner mig kan tänka mig av karaktär som jag bidrar till 5 Diets-projektet i Washington Posts matavsnitt, för jag tror att ‘diet’ är ett fyra bokstavsord som betyder en ohållbar, ibland självmissbrukande, kort men som en registrerad dietist som tillbringade år i privatpraxis har jag lärt mig att många människor inte har någon struktur eller strategi alls i deras dagliga dag att äta. De behöver desperat någon form av plan, en effektiv uppsättning raster och Det är ofta vid den här januari-tiden att de förstår för en.

Mitt hopp är att det perspektiv jag lånar här kan hjälpa de modiga deltagarna, och du, att överskrida dietthet och landa på ett sätt att äta, en livsstil, som är ytterst hållbar och tillfredsställande bortom den här månadens långa utmaning.

Tanken att någon plan eller, om du insisterar, kost är vägen är mer verklighet än marknadsföring än biologi. Människor kan trivas på ett brett utbud av matvägar ett stort plus från en evolutionär synvinkel. Alla de planer som Washington Post personal har valt har potential att hjälpa dem att nå sina mål på ett hälsosamt sätt. Men det finns gott om potentiella fallgropar för att de ska navigera i de närmaste 30 dagarna, och mer att göra för att göra allt så mycket på lång sikt.

The Whole30

The Whole30 är epitomen av den tuffa kärleken, startlägerens inställning till vanaförändring. Det innebär en extremt strikt 30-dagars elimineringsdiet med en rad ‘nos’ inga sötningsmedel (äkta eller artificiell), ingen alkohol, inga korn, inget mejeri, inga bönor, inga bakverk, inga ‘behandlar’ följt av en återintroduktionsprocess i som du gradvis lägger till de förbjudna matarna tillbaka i ditt liv, med uppmärksamhet på hur de får dig att känna, med det ultimata målet att skapa ett hållbart måttligt sätt att äta. Planen är helmatbaserad, med många inspirerande och läckra utseende. (Det finns en ny medföljande kokbok.) Även om snacking är avskräckt, kan du äta så mycket som du vill, och du uppmanas att ‘kasta den här skalan’ till förmån för andra indikatorer på framsteg, till exempel hur du känner och hur dina kläder passar Om du släpper ens en liten bit under 30-dagars eliminationsfasen måste du börja tillbaka på dag ett.

Post Local Living-redaktören Kendra Nichols säger att hennes yttersta mål är att ‘göra moderering den nya normala’, men noterar att ‘jag måste göra något drastiskt för att komma dit’. En självbeskriven ‘regelperson’ som har gjort det genom den första fasen av hela 30 tidigare utan svårigheter, ser hon som en återställning från ohälsosamma vanor som att snacka på godisautomat och äta samma ‘tråkiga’ livsmedel hela tiden.

Det är säkert att säga att den här planen kommer att laga mat, prova en bredare mängd hälsosamma livsmedel och omkalibrera hennes mellanmål. Men från min utgångspunkt är den verkliga utmaningen för henne inte de första 30 dagarna med sina exakta regler Det gör det genom återintroduktionsfasen till vardaglig moderering, där gränserna är mindre skurna och torkade. För att Kendra ska uppnå sitt yttersta mål måste hon lära sig att leva i grått, inte bara svartvitt. Det finns inga hårda och snabba regler om vad man ska äta men snarare ett mål att uppnå en Buddha som ‘mitten’, och äter medvetet och fokuserar på livsmedel som ger den största känslan av fullhet och skär ner på tillsatta sockerarter och mycket bearbetade livsmedel. Planen tillåter en ‘fuskdag’ en vecka.

Jag tror Post Food and Dining Editor Joe Yonan, en vegetarian, kommer att hitta många aspekter av denna flexibla, uppmärksamma upplysning upplysande, och det kommer att tjäna för att få honom ur hans ohälsosamma sen natt snacking regime. 12-timmarsfönstret, med en fuskdag inbyggd, borde vara hållbar för honom på lång sikt. Men nio timmars fönster verkar inte som ett realistiskt mål på nio timmars plan. Det skulle innebära middag på kontoret de flesta kvällar och avfyra middagar med vänner.

Den typen av förändring kan vara tekniskt uppnås, men på bekostnad av hans sociala liv och relationer som också är viktiga för övergripande hälsa. Alternativt kan han träna på en tom mage (som boken säger ‘är helt naturlig’),
gå ner 1 kilo i veckan Diet är en fyra
men han och jag misstänker att det skulle äventyra hans träningspass. Det blir intressant att se var han äntligen landar på detta.

Souper ‘Rensa’

Den här planen har utvecklats av moderdotter duo bakom Washington-områdets Soupergirl-företag. Varje vecka får du 20 av sina vegansoppa levererade till dig i förpackade, enskilda serveringsbehållare. Tanken är att äta fyra behållare av soppan per dag (tillagda hälsosamma tilltugg är tillåtna) i fem dagar den veckan och tar de andra två dagarna i veckan att äta ‘minimalt bearbetad, växtbaserad, mjölkfri mat’. Det är inte meningen att vara en strategi för livslång soppa utan snarare en tillfällig återställning av en vecka eller mer för att komma tillbaka på rätt spår till generellt hälsosam kost.

Sopporna ser välsmakande ut och åtminstone sätter de citattecken runt ordet ‘rensa’ för att namnge sin plan, vilket gör att jag vinner lite mindre, eftersom det är ett annat ord som jag skulle vilja förbjuda från konversationen om hälsosam ätning.

De mest användbara aspekterna av den här planen för Post Deputy Food Editor Bonnie S. Benwick är att det är delkontrollerat och växtcentrerat, vilket ger två av hennes största personliga utmaningar: reining i mängden hon äter och får tillräckligt med grönsaker. De fyra sopparna kommer in på ca 1 200 kalorier om dagen, och om hon lägger till en eller två mellanmål, borde det vara rätt inom sitt område för att hon ska gå ner i vikt i en hälsosam takt. (Det skulle nog inte vara tillräckligt med kalorier för många män eller extremt aktiva kvinnor.) Jag är ivrig efter att få henne att reagera på mängden mat som tilldelats. Kommer hon att tro att det verkar litet, eller kommer hon att bli förvånad över hur nöjd hon är?

Det största hindret Bonnie förutser är att hantera tiden efter kvällssoppa. Du kommer att se detta som ett återkommande tema här, de flesta medarbetarna, och jag gissar många läsare, har blivit vana vid sen nattnos, och kostvanor ger dig vanligtvis det problemet. Dessutom tror jag Bonnie kommer verkligen sakna nöjet att tugga och ha knäckig konsistens i sina måltider. Viktigare, hur kan hon göra denna ansträngning till varaktig förändring?

En stor oro för denna plan är just nu den mängd natrium som den innehåller. Soup råkar vara en mat som behöver en hel del salt för att smaka bra, så även om de är måttliga i natrium som soppor går, uppgår en typisk dag till mer än 3 100 milligram, utan att inkludera tillagade mellanmål. rekommenderad gräns är 2.300 mg dagligen.) Jag har fått ett ord, men för att ta itu med denna fråga kommer företaget att rulla ut lägre natriumrecept i januari, vilket kommer att ge den dagliga totalen till 2 200 mg. Han tillåter undantag vid speciella tillfällen och tillåter sig en alkoholhaltig dryck eller två (annat än öl) på sociala funktioner. Han syftar till att äta mer grönsaker, magre proteiner, mat som sötpotatis och avokado och hälsosamma snacks som mandel istället för kakor.

Detta är en beprövad och sann strategi för Adam som han har följt över åren. Han förlorar vanligtvis cirka 10 pund per månad och håller fast vid det i ungefär tre månader, men får sedan tillbaka allt annat än sju eller åtta pund av tyngden under årets gång som han kommer tillbaka till vad han kallar ‘normal äta’.

‘Fotbollsäsongen dödar mig,’ säger han, för att han spenderar en bra del av det på soffan som äter vingar och dricker öl.

Jag gillar särskilt den här planen för Adam och tror att den fungerar (åtminstone för en längre tid) eftersom han kom upp med det efter att ha utvärderat sina egna personliga triggare och preferenser, och han förklarade sig i en mått av flexibilitet för att göra det realistiskt för hans livsstil .

Nästa steg för honom är att begränsa klyftan mellan årets första och andra delar.

Ät Bättre innebär att äta vad du gillar och gör det medvetet medan du spårar dina val med hjälp av SmartPoints-planen, där varje mat får ett värde baserat på kalorier, mättat fett, socker och protein och du får en tilldelning av poäng till budgeten som du vill . Flytta Mer stimulerar dig att vara mer aktiv och tjäna FitPoints. Och skift din tankegång hjälper till att inta vad som motiverar dig och ökar din lycka. Du kan bara göra programmet online eller, för extra avgifter, kan du lägga till veckovisa möten eller en på en support.provides många tilltalande, tillgängliga recept, idéer, tips och motivation under hela programmet.

Det här programmet är hela livet, flexibelt tillvägagångssätt, utan förbjudna livsmedel, vilket gör det till en utmärkt passform för matkritiker Tom Sietsema. Det kommer att vara ögonöppnande och utmanande för honom att spåra vad han äter hela dagen, men det är typ av medvetenhet som kommer att hjälpa honom att uppfylla sitt viktminskningsmål och behålla det på lång sikt.
gå ner 1 kilo i veckan Diet är en fyra