gå ner 5 kilo Dieting frågor

träningsprogram gå ner i vikt Dieting frågor

Q Är det okej att kosta medan du ammar? Kan jag åtminstone minska kolhydrater?

A: När du ammar, smälter de extra punden utan drastisk dieting. Du kan vara glad att veta att i jämförelse med mödrar som matar mödrar, ammar mammor visar mer fettförlust med en månad postpartum och tenderar att förlora mer vikt från tre till sex månader postpartum. Även om ammande mödrar konsumerar mer kalorier, använder den energi som används vid att göra mjölk några extra fettbutiker. Faktum är att du producerar tillräckligt med mjölk för ditt barn, du använder upp en extra 500 kalorier om dagen. Om dessa viktminskning fördelar med amning är inte tillräckligt, det är säkert att diet, så länge du ser till att du och din bebis får rätt näring. Du borde inte förlora mer än ett pund per vecka. Här är några sätt att gå ner i vikt säkert:

Träna mycket. I min erfarenhet med viktminskning efter vikt, slitage utan träning håller sällan av tyngden och kan beröva dig och din nya bebis av nödvändiga näringsämnen. Crash dieter och kramdieter leder ofta till förlust av vatten och muskler i stället för fettförlust, medan träning brinner fett och ökar din basala metaboliska hastighet (BMR). För att bränna en extra 300 kalorier om dagen, sätt din baby i en bärare och ta en snabb promenad i minst en timme varje dag. Sätt på lite musik och dansa medan du håller barnet i dina armar eller i en slinga, eller om du föredrar atmosfären på ett gym eller ett dagspa, boka det här som en speciell utflykt bara för dig. Med postpartum träning kan du njuta av ett par extra förmåner: Övning ger kroppens naturliga ‘mår bra hormoner’ som kallas endorfiner, vilket minskar svårighetsgraden av postpartum depression och övning ökar också produktionen av mjölkproducerande hormon, prolactin.

Ät rätt mat i stället för mindre mat. Gå igenom din nuvarande diet och ta reda på hur du kan whittle bort 200 kalorier en dag med skräpmat. Detta skulle motsvara två chokladkakakakor. Ät näringstäta livsmedel som färsk frukt, fullkornsprodukter, vild ris, fettfri yoghurt, osthaltig ost, vit kyckling eller kalkon (utan hud), lax, tonfisk, sötpotatis,
gå ner 5 kilo Dieting frågor
alla grönsaker och baljväxter. Undvik kalori täta livsmedel som hög fetthalt, högt socker, förpackade livsmedel. Jag rekommenderar alla postpartummödrar: Gå inte ner i gången i snabbköpet som säljer paketvaror (som ska kallas ‘packade bads’) som flis, kakor och mellanmålsmedel som är höga i skräpcarbs och ohälsosamma fetter. Och håll dig borta från något med ordet ‘hydrerad’ på etiketten.

Fyll på med fiber. Fiber är kalorifritt och fyller, och som en extra fördel hindrar fiber förstoppning, vilket är vanligt vid postpartumåtervinning. Fiberrika matvaror är också höga i komplexa kolhydrater, vilket inte ger dig kolossal effekt av blodsockersvängningar. Livsmedel som är höga i fiber är: Hela spannmålsprodukter, linmjöl, äpplen, pommes frites, linser, njurbönor, päron, kikärter, kli och sötpotatis.

Ät en rätt fet diet i stället för en låg fet diet. Lite växande hjärnor behöver fett. Eftersom din baby blir fet från din bröstmjölk, är det sista du vill göra under amning inte tillräckligt med fett. De bästa fetterna för att göra närande mjölk och gå ner i vikt är omega 3-s som finns i feta fiskar (som lax och tonfisk), linfröolja och canolaolja. Undvik så mycket djurfett som möjligt och undvik absolut fett som anges som ‘hydrerad’ på etiketten.

Ät en rätt kolhydrat diet snarare än en låg kolhydrat diet. Minst 50 procent av din dagliga kost ska vara i form av komplexa kolhydrater, fullkorn, frukt och grönsaker som är de bästa energikällorna. Minska ditt intag av fiberfria kolhydrater, de som finns i frost, sodavatten och skräp juice (juice drycker fulla av majssirap). Ovanstående tips hjälper dig inte bara att förlora mycket oönskat fett, de kommer också att hjälpa dig att känna dig bra i processen.
gå ner 5 kilo Dieting frågor