mat för viktnedgång Dieter fungera

så gick jag ner i vikt Dieter fungera

Nyheter flash! Dieter fungerar. Problemet är, bara inte för alltid. När du förlorar vikten och stoppar kosten, vad då? filosofi lever det hälsosammaste livet du kan njuta av snarare än att leva det hälsosammaste livet du bara kan tolerera, noterar Ottawa dietguru Dr. Yoni Freedhoff som genom sin klinik vid Bariatric Medical Institute har hjälpt tusentals kanadensare att kasta oönskade pounds eller styra dem till en förbättrad näringsmässig väg som sänker risken för allvarliga sjukdomar som diabetes.

om det fanns en diet som var huvud och axlar bättre än vem som helst, om du inte gillar den där maten du äter gör du det för alltid, varnar han. Freedhoff. Deltagarna har förlorat i genomsnitt 67 pund, och de gjorde så vilken väg det finns. Vad (diet) fungerar för en kanske inte fungerar för andra.

En ny undersökning av konsumentrapporter på 9 000 läsare bekräftar detsamma. Tidningen tittade på fyra kommersiella dietplaner: Jenny Craig, Medfast, Nutrisystems och Weight Watchers, och nio gör det själv planer inklusive The Atkins Diet, Slim Fast och South Beach Diet. Baserat på läsarens återkoppling var betydande viktminskning möjlig på alla planer. Men viktigare än viktminskningen, sade dieters, var planer som hjälpte dem att behålla sin viktminskning och göra livsstilsförändringar som de kunde leva med. Vancouver Dr. Ali Zentner håller med om. Hon säger att hon inte tvingar sina patienter att bli något de inte är. Hennes nya bok, The Weight Loss Prescription, är grundad i sin egen framgångshistoria: Sedan hon har kämpat med hela hennes liv har hon nu förlorat mer än 175 kg.

Dr. Zentner, en specialist på fetma, hävdar att vi alla har individuella ätande personligheter. ätare använder mat som en krycka, en belöning. De äter ut ur tristess eller stress, hon berättade för mig. drinkare konsumerar snygga kaffe, vin, juice. Visste du att en pina colada motsvarade en stor Mac i kalorier? Portdistributörer och snabbmatskvoter är andra dietpersonligheter, säger hon. Men även när du bestämmer vilken typ av ätare du är, måste du fortfarande hitta rätt plan. Det är inte en snabb fix fråga, säger hon om dieting.

oss själva för att göra misstag och att lära av dem kan forma vår framgång. Att äta hälsosamare beror inte på viljestyrka, trots att en undersökning av Weight Watchers nyligen visade att 71% av kanadensarna tror att det gör det. Ny forskning visar att människor upplever två olika typer av hunger: Hemostatisk, en typ av hunger kontrollerad av hjärnhypothalamus som berättar när när man ska börja och sluta äta,
mat för viktnedgång Dieter fungera
och hedon eller äta för njutning.

Magnetic resonance imaging har visat att tanken eller synen på frestande livsmedel lyser upp hjärnans belöningscentra. Enligt Vikturare International Vetenskapsman, Karen Miller Kovach, är vi hårt kopplade för att äta god mat när den presenterades. dessa livsmedelstrådar runt omkring oss, vi behöver lära oss hur vi rensar upp de ställen där vi lever och arbetar, planerar för situationer där vi har liten kontroll och etablerar rutiner som gör det friska valet det automatiska valet. en art som vi vill ha genvägar och erbjuds dem ständigt genom dietböcker och fettsyror, säger Dr. Freedhoff. bli så upptagen i minutiae av dieting. Men om du kan göra den stora delen av dina måltider från början, ta tid att odla en kärleksaffär med ditt kök och lära det för din familj, så kommer du noga att göra det bra. är inga genvägar, tillägger han. vikten handlar om att informera dig själv, planera, laga mat och träna. Om du tror att du bara måste undvika något som bröd eller socker, vann det sist. Förlora vikt och behålla den förlusten tar tid. I våra jobb, vår föräldraskap, våra relationer, har vi bra veckor och dåliga. Detsamma gäller för vikthantering. Om du tror att du måste vara perfekt, blir du besviken. 78% äter frukost dagligen 75% väger sig minst en gång i veckan; 62% titta på mindre än 10 timmar TV per vecka; 90% övning ca 1 timme per dag.

Av siffrorna

Enligt viktvaktare är 52% av kanadensare överviktiga eller överviktiga och antalet kommer att öka till 70% av vuxna som är 40 år eller äldre år 2040. Don Gauvreau, grundare, SD Pharmaceuticals.

Tio sätt att aldrig säga diet!

1. Utvärdera din nuvarande livsstil och matvanor.

2. Utdela veckovisa måltidsplaner för att få dig organiserade, hjälp skära ner på tips till mataffären och minska ditt beroende av takeout.

3. Begränsa ditt intag av mat och dricker högt i fett, kalorier och socker och låga näringsämnen.

4. Var medveten när du äter och varför. Lyssna på din kropp äta när hungrig, sluta när den är full.

5. Välj en ätnings- och aktivitetsbyte och håll den i flera veckor innan du lägger till en ny.

6.

7. Njut av tillfällig njutning men följ en hälsosam måltidsplan de flesta dagar.

8.

9. För hälsosamma recept, kolla in dietisterna i Kanada senaste boken, Cook!

10. Håll ett välfyllt skafferi med friska ingredienser så att du enkelt kan laga mat hemma och undvika snabbmat.
mat för viktnedgång Dieter fungera