träning gå ner i vikt Diet kan hjälpa till med klimakteriet

hur går man ner i vikt utan att träna Diet kan hjälpa till med klimakteriet

Denna extrema värme tar sin vägtull på nästan alla, och om du är en kvinna som lider av heta blinkar, måste det vara ännu värre. Dessa blinkar, vanliga klimakteriella symptom, är mycket oroliga för många och kan göra det svårt att klara det aktuella heta väder. När det gäller kost som en motgift finns det många teorier där vissa arbetar bättre än andra för vissa människor. En ny studie ger möjlighet till lite lättnad.

Denna studie, i tidskriften Menopause, föreslår att en diet med låg fetthalt, hög frukt, grönsaker och fullkorn kan bidra till att minska dessa heta blinkar och nattsvettar. Forskarna tittade på data från mer än 17 000 postmenopausala kvinnor i Women’s Health Initiative Study som deltog i ett modifieringsprogram för att se om en diet med låg fetthalt, hög frukt, grönsaker och fiber hade en effekt på några av de menopausala symtomen . De studerade kvinnorna tog inte hormonbehandling.

Medan studien var utformad för att se effekten av denna hälsosamma dietstrategi på symtom,
träning gå ner i vikt Diet kan hjälpa till med klimakteriet
fann de att kvinnor i den hälsosamma kostgruppen gick ner i vikt. Faktum är att ett betydande konstaterande var att kvinnor som förlorade 10 eller mer pounds eller mer än 10% av sin kroppsvikt var signifikant mer benägna att se deras nattsvett och heta blinkar minskas eller i vissa fall försvinner än kvinnor som bibehåller sin vikt över studieperiod. En teori är att med mer kroppsfett får kroppen att behålla värmen och att förlora lite vikt hjälper kroppen att släppa värmen lättare.

Detta är inte den första studien som har tittat på viktminskning och minskning av heta blinkar. En studie i Archives of Internal Medicine efter en mindre grupp överviktiga och överviktiga kvinnor fann att de som inskrivna ett viktminskningsprogram och framgångsrikt förlorade både pund och tum runt deras midja rapporterade större förbättring av deras hot flash-symtom.

Det är emellertid den nya studien som analyserade en specifik dietstrategi med låg fetthalt, hög frukt och grönsaker som kan minska symtomen.

Viktökning runt klimakteriet är inte ovanligt. Så, vidta åtgärder för att ingripa genom att göra din kost mer hälsosamma frukter, grönsaker, hela korn, nötter och frön och mindre feta livsmedel kan ha positiva resultat. Det kan hjälpa till med några av de störande symptomen och kan också hjälpa till att hålla din vikt i kontroll. Det är en kost som jag har skrivit om ofta och det kommer inga biverkningar. Och inte bara kan det hjälpa till att minska symtomen, det är också relaterat till sänkning av risken för många andra hälsoproblem som är vanligare när vi åldras.

En annan strategi att hjälpa är att träna både motståndsträning och vissa hjärt-kärlsjukdomar. Motståndsträning gör vissa vikter, träningspass, sport kan hjälpa till att behålla muskelmassa när du ålder som kan hjälpa till med viktkontroll och hjälper till att hålla dina ben friska, ett viktigt problem för kvinnan i mitt liv.

Jag skrev nyligen om fördelarna med att hålla en matbok. Jag föreslår att det är dags att prova detta. Dina journaler kan hjälpa dig att se platser där du kan lägga till mer frukt, grönsaker och korn och skära ner på fett. Långsamt över tiden kan små chnages öka och den totala fördelen kommer att börja att bli sedd.
träning gå ner i vikt Diet kan hjälpa till med klimakteriet