gå ner i vikt fort Dessa tonåringar har hittat hemligheter att gå ner i vikt

isbergssallad kalorier Dessa tonåringar har hittat hemligheter att gå ner i vikt

Problemet är obestridligt: ​​Amerikanska barn, och särskilt amerikanska tonåringar, är fetare än någonsin. Femton procent av tonårsflickor och pojkar är överviktiga, och ytterligare 15 procent till 20 procent riskerar att gå med i dem.

Ange Anne M.

Den genomsnittliga förlusten var 58 pund, med 26 av deltagarna har förlorat 75 pund eller mer och 14 har förlorat 100 pund eller mer. Förlusterna blir ännu mer meningsfulla när du inser att många av ungdomarna växte längre eftersom de förlorade vikt.

När de ifrågasattes av Fletcher, hade en dietist från Mankato, Minn, framgångsrikt lyckats med sin nya vikt i drygt tre år i genomsnitt, med 22 i minst fyra år och 14 för minst fem. Så det här är inte historien om en snabb fix lösning till ett livslångt problem.

Många av dessa ungdomar hade försökt trolldieter och viktminskning, bara för att återfå vad de förlorade och sedan några. De lyckades bara efter att ha kommit överens med sina självförstörande matvanor och stillesittande sätt och gör permanenta förändringar i hur de hanterar mat och hur de rör sig om sina kroppar.

Denna undersökning av Fletcher, som också skrev för Life, en studie av 100 vuxna som hade förlorat 30 eller mer pounds och behöll sina förluster i tre eller flera år, brutit flera myter om tonårsviktförlust, bland dem som barn av överviktiga föräldrar inte kan förlora vikt.

Ungdomarna i hennes bok, från hela USA och Kanada, förlorade vikt mot stora odds. Minst 60 kom från överviktiga familjer, med 23 med två överviktiga föräldrar. Mer än hälften hade varit överviktig sedan 10 år eller tidigare.

Få följde restriktiva dieter (tillfällig efterrätter och snabbmatstillverkades tillåtet). Och nästan alla förlorade vikt utan att utveckla en ätstörning eller anta någon annan ohälsosam vana som att röka eller obsessiv träning.

En titt på orsakerna som tonåringarna gav för att gå ner i vikt hjälper till att förstå de steg de tog för att vända processen. Minst tre fjärdedelar av ungdomarna listade mycket snacking, storlekar för stora och tillräckligt med träning som huvudorsaker till viktökning.

Fletcher skyller inte nödvändigtvis föräldrarna för sina barns viktproblem. En av studierna var trots allt hennes son Wes, som sa att den delen av problemet var att hans föräldrar gjorde allt, men det var klart att många familjer behövde göra förändringar i de livsmedel de köpte, hur de kokades, hur maten serverades och var de åt.

Viktigast var dock en förändring i hur ungdomarna kände sig om deras vikt och om den roll som mat och motion (eller brist på det) spelade i sina liv.

Fletcher var förvånad över att hälsa var citerade så ofta som utseende när man bestämde sig för en gång för att gå ner i vikt.

största bekymmer var att bli friskare,
gå ner i vikt fort Dessa tonåringar har hittat hemligheter att gå ner i vikt
sa Taylor S., som en gång vägde 250 pund och förlorade 100 pund över två år. ville inte dö i min 40-tal på grund av mina matvanor. W., som hade högt blodtryck när hon vägde 240 pounds, förde det till normalt utan droger genom att förlora 65 pounds.

Naturligtvis utgjorde utseende mycket för dessa tonåringar, varav många ville vara mer attraktiva mot det motsatta könet och kunna bära moderiktiga kläder. Förbättra självkänsla och vara fri från att reta och lura var andra vanliga motiv för viktminskning. Och ungefär en fjärdedel av deltagarna sa att deras vikt var att hålla dem tillbaka från att göra vad de ville ha, inklusive att delta i sport.

Fletcher varnar för att lyckas med att fortsätta viktminskning, tonåringar som vuxna måste vara riktigt redo att ta tag i deras viktproblem. Hon citerar Sari M .: du vill göra något om din vikt av goda skäl, du har förmodligen vunnit hålla med det. Om du är nöjd med hur du ser eller du inte är missnöjd med att göra något åt ​​det så låt det vara. Du känner bara sämre om dig själv efteråt om du inte lyckas. och över, tonåringarna berättade för Fletcher att motivationen var tvungen att komma inifrån. Nagging av föräldrar eller otäcka kommentarer från tränare uppmanade bara många av ungdomarna att äta mer.

Studiedeltagarna tog en av två vägar till viktkontroll: Nittio nio slimmades ner på egen hand och 52 lyckades med hjälp av en vårdpersonal (vanligtvis en dietist) eller ett program (som ett sommarläger för överviktiga tonåringar, vikt Watchers eller TOPS). Två i denna grupp som hade allvarliga viktrelaterade hälsoproblem genomgick bariatrisk kirurgi för att korrigera deras fetma. Tre andra började förlora på egen hand och gick sedan med i ett program för att nå sina mål.

Ledande packet av bantning strategier utövade eller blev mer aktiv, listas av 86 av deltagarna som deras viktigaste vägen till en hälsosammare vikt. De mest populära aktiviteterna sprang, gick och lyfte vikter. Alla framgångsrika förlorare omstrukturerade sina matvanor. De lärde sig att äta när de var hungriga och sluta äta när de var nöjda. Dishing upp mindre portioner, att äta fyller mat som låg i kalorier och äter färre livsmedel med hög fetthalt var populära strategier.

Att hålla bort den vikt de förlorade var ibland svårare än att förlora den. Strategier inkluderade att utöva regelbundet; väger sig varje vecka och skär ner om de vunnit lära sig mer om näring och lägger närmare uppmärksamhet på biologiska i motsats till psykologisk hunger.

De flesta tonåringar som förlorar betydande vikt och håller av det kräver att deras föräldrar uppmuntrar och samarbetar, fann Fletcher.

Kritik och nagging visade sig vara kontraproduktiv. Kommentarer som du hade nog? eller äter du verkligen det? från en anhörig förälder resulterade ofta i avskräckande beteende, fann Fletcher. Tonåringar som kämpar med viktproblem måste beundras för sina prestationer, uppmuntras för att försöka och älska utan fråga.

Det finns många steg föräldrar kan ta för att hjälpa unga människor att försöka gå ner i vikt, fann Fletcher. De kan handla med bättre näring i åtanke och undviker högfettbehandlade livsmedel och kött och förbereder mer grönsaker och sallader med låg fetthalt eller fettfri förband.

Snacks som chips och glass köps bäst i enkla serveringspaket. Om hushållet måste laga kalori snacks bör de hållas utom synhåll.

Färsk frukt bör alltid vara tillgänglig. Överväg att ha en fruktsallad och skär upp grönsaker med låg fetthalt omedelbart uppenbart när kylskåpet öppnas.

Inga socker sötad läsk tillåts! Om andra familjemedlemmar insisterar på att ha soda, kan de sockerfria som hålls för hand, men ska bara vara fulla i mått.

Många ungdomar i Fletcherstudien fick hjälp från föräldrar som gick med i dem i ett viktkontrollprogram eller deltog med dem i en fysisk aktivitet, ofta till föräldraförmånen också. Att ha regelbundna familjen måltider citerades också som till hjälp.
gå ner i vikt fort Dessa tonåringar har hittat hemligheter att gå ner i vikt