gå ner i vikt snabbt och effektivt Det bästa sättet att gå ner i vikt efter att ha en baby

måste gå ner i vikt Det bästa sättet att gå ner i vikt efter att ha en baby

När du stirrar i spegeln efter leverans kan du tro på dina ögon. Alla sa att vikten skulle komma ifrån barnet. Först nu barnet här, och så är en del av den vikten och vissa känslor om vikten. Men oroa dig inte, motion kan hjälpa.

Du vill njuta av din nya bebis, men du oroar dig för vikten. Du vet att med denna extra vikt, om du får stanna kvar, kan du öka risken för en viktrelaterad sjukdom som högt blodtryck och diabetes, för att bara nämna några.

De genomsnittliga kvinnorna får ca 35 pund medan de är gravida. Medan den största delen av denna vikt endast är tillfällig, kommer en del av det inte av efter att barnet är födt. Denna extra fett måste fokuseras på. Övning är nyckeln till att förlora den. Inte bara ökar träningen för att bli tunnare, det minskar även depression, ger dig mer energi och bättre sömn. Sammantaget kommer detta att ge dig en lyckligare, mer energisk du, och den goda nyheten för dig och din bebis.

Klar att börja träna? Om så, bra! Men vet du verkligen vilken typ som är bäst, när ska man börja eller hur mycket behövs? Om du undrar, läs vidare.

Hur snart ska jag börja träna?

De flesta läkare vill att du ska vänta tills din 6 veckors checka innan du börjar träna. Detta är en säkerhetsåtgärd. Även om American College of Obstetricians och Gynekologer säger att du kan träna när du känner dig för det, är det alltid bättre att lyssna på din läkare.

C sektioner är ett speciellt fall. I allmänhet borde du vänta ungefär 6 8 veckor innan du försöker alltför ansträngande. Detta utesluter emellertid inte en lugn promenad. Lätt gångavstånd kan förhindra problem som blodproppar och hjälper dig att läka bättre.

Kontrollera alltid med din läkare innan du tränar, särskilt om det är nytt för dig. Lösa ledband och leder är närvarande även upp till 5 månader efter födseln. Undvik fall för alla kostnader.

I många fall kommer läkaren att ge dig huvudet på träning ca 4 6 veckor efter att du hade barnet. När läkaren säger ja, försiktigt återigen introducera dig till den underbara världen av motion.

Och den bästa typen av motion är.

Gående. Att rätt, vanlig gammal vandring är bäst av många anledningar. De viktigaste orsakerna är att det är kostnadseffektivt, fulländat var som helst och dina leder leder av det.

Nybörjare bör börja med en långsam lätt promenad. När du förbättrar, försök gå uppför kullar och gå fortare. Vad sägs om snabbare upp kullar? Dessa övningar förbättrar inte bara din rumpa, lår, energinivåer och humör, men kan också bränna flera hundra kalorier i timmen.

Så hur mycket behöver jag?

Förutsatt att din leverans inte var komplicerad, kan du faktiskt göra det enkelt att gå och sträcka inom leveransdagarna. Vid den andra veckan borde du kunna ta en promenad några gånger i veckan.

Börja med att promenera ca 6 10 minuter. När det blir lätt, (det tar vanligtvis bara en dag eller två), lägg till ca 5 10 minuter den följande dagen. Håll det här tills du konsekvent går för en period på 40 60 minuter nästan varje dag. När du gör det kommer vikten att gå och din styrka och energi kommer tillbaka. Det gör att du vill gå mer.

Klar för att ta det till nästa nivå? Vad är nästa nivå? Nästa nivå är roligare; tar din bebis med dig Nej, inte i någon av de smutsiga lilla ryggsäckarna eller förpackningarna, istället prova en barnvagn. (BOB Revolution Strollers är utformade för detta.) När det gäller träning, är barnvagnar bättre för dig och din baby. Detta kommer att få dig tillbaka i form snabbare.

Babyar älskar en barnvagns rörelse och kommer oftast somna. När du uppnått ditt mål att gå 40 minuter i taget i 3 5 dagar i veckan kan du ta nästa nivå. Nästa nivå är där du kombinerar 5 10 minuters strömkörning med 2 minuters jogging. Detta är känt som intervallvandring och upprepas genom 40 minuters promenad. En snabb notering för någon att springa i stället för att gå före detta; du behöver en mer specialiserad barnvagn att köra. Och Bob-sporten jogging barnvagnen är ungefär så specialiserad som den blir.

Att träna efter din nya bebis borde ge dig mer glädje, energi och andra fördelar. Men om du upplever inget annat än smärta medan du tränar, kan det vara för tidigt för dig. Ge din kropp mer tid att läka och spendera mer tid att lära känna din nya baby. Du är glad att du gjorde det.
gå ner i vikt snabbt och effektivt Det bästa sättet att gå ner i vikt efter att ha en baby