träningsprogram viktnedgång dessa resolutioner

hur snabbt kan man gå ner i vikt dessa resolutioner

WILKES BARRE Här är understrukturen för alla framgångsrika nyårsbeslut, med tillstånd av Wilkes University, professor i psykologi Edward Schicatano.

Ring dem de saker du ska lova att göra för att faktiskt uppfylla de saker du lovar att göra.

Om du behöver en enkel destillation av vad Schicatano föreslår är nubben lika sund förnuft som det blir: Gör specifika mål med konkreta planer som kan uppnås i små bitar som kan spelas in och delas.

Den längre versionen av hans rekommendationer:

Gör ett mål specifikt och mätbart. att gå ner i vikt är för generellt, skrev Schicatano i sin officiella rådlista, satte ett mål att förlora ett visst belopp vid ett visst datum. Fokusera på veckovisa mål att hålla sig från att bli överväldigad.

Göra en plan. Förlora vikt? Klipp ut att äta desserter sex dagar i veckan. Trim delar (en skiva pizza istället för två). Drick mer av det allestädes närvarande men fyller noll kalorialternativ: vatten. Övar mer? Välj utförbara saker (jogging,
träningsprogram viktnedgång dessa resolutioner
stretching, gymbesök etc.) under en viss tid på ett visst antal dagar varje vecka.

Chunk allt. betyder att ta små steg skrev Schicatano. om att förlora 40 pund om några månader är en läskig framtid. Däremot är det ett litet steg att tänka på att man förlorar ett pund per vecka genom att skära ut en extra hjälp av mat vid varje måltid. Det stora målet kan skämma dig till handling. överträder den logiska beslutsfattande delen av hjärnan. Genom att ta små steg, omger du rädslan. Du kan lösa för att få någon annan att göra något som gör ditt liv bättre. Varför skulle du försöka? med att göra mål som bara innebär att du gör förändringarna. Lös för att hålla reda på framsteg i dina resolutioner. En journal över dina ändringar kommer att hålla dig till uppgiften, skrev Schicatano. Sådan övervakning av beteende är ett av de bästa sätten att hålla oss motiverade och fokuserade på att nå våra mål. Leta efter någon annan med samma mål. Buddy upp för att stärka varandra. Erfarenheten hos någon som har samma mål ökar dina chanser att bli framgångsrika. Detta gäller speciellt när det gäller träning. Det finns inget magiskt om 1 januari i överensstämmelse med resolutioner. Om du befinner dig att bli kort och statistik säger att den 1 juli kommer de flesta att komma ihåg att du lagligen har rätt att kalibrera och omstarta, snarare än att ge upp.
träningsprogram viktnedgång dessa resolutioner