viktminskning app Det bästa träningspasset för överviktiga seniorer

gå ner i fettprocent Det bästa träningspasset för överviktiga seniorer

CHICAGO Tunga seniorer som vill förlora pounds säkert borde inte hoppa över viktmaskiner eller löpband, föreslår ny forskning.

Experter har oroat sig för att rekommendera viktminskning till äldre, överviktiga människor eftersom det påskyndar ben- och muskelförlust, vilket ökar risken för fall och brutna ben. Förlorad vikt plus aerob aktivitet och styrketräning förbättrade deras hälsa mer än dieting plus antingen enbart motion.

Resultaten föreslår att en kombination av övningar är det säkraste tillvägagångssättet, och kan ha stora konsekvenser för att hjälpa människor att fortsätta att leva självständigt när de ålder. sjukförsäkring program för personer 65 år och äldre, nu täcker beteendeterapi för viktminskning och några planer erbjuder gym medlemskap.

‘Det är det värsta av båda världarna, det är fett och skröt,’ sade doktor Dennis T. Villareal av Baylor College of Medicine i Houston, som ledde studien under ett bidrag från National Institute on Aging.

Mer än en tredjedel av amerikanerna i åldrarna 65 år och äldre är överviktiga. Övervikt kan göra äldre sårbara för medicinska problem, men att gå ner i vikt kan förvärra svagheten genom att påskynda muskel och benförlust.

Studien, publicerad onsdag av New England Journal of Medicine, involverade 141 äldre fetma som randomiserades till ett diet- och träningsprogram. De gjorde i det svaga området på ett standardtest som användes med seniorer.

En grupp gjorde aerobics som löpband. En annan gjorde styrketräning med viktmaskiner. En tredje grupp gjorde aerobics och styrketräning. Alla utövas tre gånger i veckan. En kontrollgrupp gjorde inte kost eller motion och deltog endast i månatliga näringskurser.

Efter sex månader hade alla grupper utom gruppens ingenting gått i vikt,
viktminskning app Det bästa träningspasset för överviktiga seniorer
cirka 19 pund i genomsnitt.

Kombinationen och aerobics-grupperna byggde sin förmåga att använda syre mest effektivt, vilket kan öka uthålligheten. Kombinationen och styrkan endast bevarade den mest magra massan och benet.

Hälsoskillnaderna visade sig i uppföljningstestning där deltagarna gjorde en serie med nio uppgifter, inklusive att plocka upp en öre, stå upp från en stol och klättra trappor.

Mest förbättrad var kombinationsgruppen med en 21 procent genomsnittlig ökning i poäng jämfört med 14 procent förbättring i aerobiken bara och styrka endast grupper.

‘Det är aldrig för sent att förändra livslånga ohälsosamma vanor’, sa Villareal.

Mindre skador som knäsmärta och axelvärk bland utövarna var inte tillräckligt för att uppväga fördelarna, sa han.

Studien utesluter personer med allvarlig hjärtsjukdom och andra allvarliga hälsoproblem, så resultaten gäller bara för personer som är tillräckligt väl för att starta ett träningsprogram.

‘Du får mer bang för din buck med att göra båda typer av träning, särskilt när det gäller att förbättra svagheter,’ sa Dr. Lawrence Appel från Johns Hopkins University, som inte var inblandad i studien. Det här materialet får inte publiceras, sändas, skrivas om eller omfördelas.

CommentedFight över SAFE Team money ratchets fram inför utfrågningen (2) Peru OKs polisutskott utgifter (2) länsstyrelsen säger en eller annan skatt behövs för fängelse renoveringar (2) Delade poliskommittéer träffas (2) Polis gemensamma tjänsteutskott rekommenderar vissa utgifter (2) Lokal ansträngning för att kombinera polis tjänster har försökt någon annanstans (2) Ta en resa till var den började och var inte rädd (1) SV-rådfrågor avdelningsutgifter (1) Sheriff varnar om ‘Microsoft’ dator / telefon bluff (1) Tillgänglig plats för ungdomar STEM-program (1)
viktminskning app Det bästa träningspasset för överviktiga seniorer