viktminskning tips Det enda bästa sättet att gå ner i vikt

snabb viktminskning lchf Det enda bästa sättet att gå ner i vikt

Om du är något som jag, har du ingen aning om hur mycket mat du inhalerar dagligen. Tack vare multitasking, gripande grub på farten, parkering själv framför TV: n medan du munchar och olika andra viktminskning brott , Jag registrerar ofta knappt att jag äter. Ta förra veckan: Jag var helt omedveten om att jag knuffade gelébönor i min mun tills min brorson klagade över att jag skulle polera av sin väska (ledsen igen, Jake). Det är svårt att titta på varje munnen du äter, även om du är en expert. Forskare på frågade dietister att uppskatta deras dagliga kaloriintag och till och med yrkesverksamma lowballed numret med 10 procent. Det kan förklara varför det är så svårt att kasta pounds, oavsett hur bra planen är.

Men det finns en enkel lösning: Håll en matdagbok. Studier visar att en journal inte bara hjälper till viktminskning som turbo tar ut det. När forskare följde mer än 2000 dieters som uppmuntras att registrera måltider och snacks, fann de att den enda bästa förutsägelsen om en deltagare skulle gå ner i vikt var om personen behöll en matdagbok. Det trumpade träningsvanor, ålder och kroppsmassindex. Antalet pounds som förlorades var direkt relaterade till antalet dagar de skrev i sin logg. Situationen blir ännu mer komplicerad när du äter ute. I en studie från 2006 ledd av 105 dinners i snabbmat restauranger frågades hur många kalorier var i sina beställningar. För de små sakerna gissade nästan alla rätt; för de större orderna, underskattade diners kalorierna med en hel del 38 procent. Ju större kvantitet desto svårare är det att göra en exakt gissning samma gäller för avstånd och höjder.

Till och med proffs kan luras av stora portstorlekar. När en NYU-forskare frågade 200 dietister för att uppskatta kaloriantalet på fyra populära restaurangrätter, låg experterna på ett lågtal för varje med en hel del 250 till 700 kalorier.

Så sluta antagande och börja beräkna. En bra manual, som den klassiska, gör det enkelt genom att ge dig kaloriantal och fet gram för ett stort antal livsmedel.

2. Du kommer att skära på mellan måltidsmunching.

Gör en mental checklista över vad du åt igår. Visst, du kan noga komma ihåg frukost, lunch och middag men hur är det med den mina Snickers du snatched från din kollega? S stash? Eller att sked potatismos du tog av din mans platta?

Det är lätt att förbise bett, licks och smaker (så kallade ‘BLTs’ till proffs). Men det är ett stort misstag, det finns i genomsnitt 25 kalorier i varje munnen. Översättning: Sex små bitar per dag lägger till cirka 15 extra pund per år. ‘Vi diskuterade problemet när hon tog ut en pepparmint. Jag frågade henne hur många hon åt varje dag, och hon sa,’ En väska. ‘De är nio kalorier vardera, men hela väskan är flera hundra.’

Att skriva allt ner kan också hjälpa dig att göra smartare matval. Om du ofta beställer en Starbucks Grande Dulce de Leche Latte kommer du in i uppgifterna med ansikte mot ansikte med att din älskade dryck packar 440 kalorier, jämfört med 23 kalorier för samma storlek, regelbundet kaffe med mjölk. (För smartare mellanmål, kolla in vårt Cravings 911-verktyg.)

3. Du kommer att upptäcka var din kostspår.

‘Jag trodde att jag åt mycket grönsaker, det verkade som om jag ständigt lagade spenat, broccoli eller spritkål’, säger en 32-årig mamma från Omaha som har hållit en matdagbok under de senaste 18 månaderna. ‘Men tittar tillbaka över några veckor av min tidskrift, blev jag förvånad över att jag bara åt att äta veggies en eller två gånger i veckan. ‘Så hon gjorde sallader en vanlig del av middagen och märkte att det hjälpte henne att äta mindre av henne. och uppföljningsåtgärder som betalats ut: Hon har förlorat mer än 27 pund. ‘Hela korn, låg fetthalt mejeri, gröna grönsaker, apelsingrönsaker, bönor, nötter vetenskap visar att vi måste äta dessa regelbundet för att nå en hälsosam kroppsvikt. Det här verktyget beräknar rätt delar baserat på din ålder, kön, höjd, vikt , och nivå av fysisk aktivitet. Det kommer också att berätta hur många kalorier du ska sikta på att dagligen gå ner i vikt.

4. Du kommer att lära dig varför du grisar ut.

Experter föreslår att för att hjälpa till att bryta dåliga vanor registrerar du inte bara vad du äter, men de omständigheter som uppmanar dig att äta. Till exempel kanske du njuter av mer godis på jobbet, eftersom du sitter nära försäljaren. Kanske har du en milkshake flera gånger i veckan för att du passerar Wendy s på vägen hem. Eller kanske varje gång du oroar sig för pengar, återvänder du in i köket för marker.

När du börjar märka dessa mönster kan du räkna ut sätt att ändra dem. Om varuautomaten är en ständig frestelse, lagra dina skrivbordslådor med frukt och granola barer. Om du inte kan motstå ett snabbmattecken, gör MapQuest en ny väg till jobbet. Om du äter när du är under tryck, ta bort snacks och ta en kort promenad istället (det är en vetenskapligt beprövad stressbuster).

En annan bonus: ‘När du ökar medvetenheten om vad som går in i din mun’, säger Thayer, ‘du kommer att känna dig fullare förr än om du bara hade en tanklöshet.’

5. Du får se riktiga resultat snabbt.

Din matdagbok kan vara lika avslöjande som den du behöll i femte klassen. Till exempel, för att få en inblick i hur mycket du har förbättrat din diet jämför du inmatningarna i vecka 1 (Twinkie fylld) till vecka fyra eller fem (helst fylld med veggie). Du kan också upptäcka vilka beslut som översatts till pounds förlorade för Till exempel, den veckan hade du fisk till middag två gånger kan ha hjälpt dig att gå ner i vikt.

Livsmedelsskrifter ger dig också möjlighet att ge dig själv kredit där krediten beror (personligen belönar jag mig själv med en guldstjärna varje dag jag motstår att äta godis). Och den positiva förstärkningen är nödvändig för att kasta pounds.

Hur man skriver av pund: Ett fuskblad för att få din matdagbok startad

Välj din medium

Om du använder pennor och papper, köpa en vanlig spiral anteckningsbok eller gå till en förordnad bok som DietMinder. Gör en vana med att skriva noter direkt efter att du har ätit. Spåra din diet online? Kom ihåg att ta papper med dig till restauranger , så du kan skriva ner varje ingrediens och beräkna dess näringsinnehåll efteråt.

Du kanske också vill investera i mäta koppar som de hjälper dig att lära dig hur en halv och en halv kopp del ser ut (det är mycket mindre än du tror), liksom en kaloriräkningsbok och en miniräknare. Beväpnad med dessa verktyg kan du spåra dina kalorier som en nutritionist skulle.
viktminskning tips Det enda bästa sättet att gå ner i vikt