att gå ner i vikt snabbt DASH i det nya året

hur ska man gå ner i vikt DASH i det nya året

Det är en av de mest effektiva dietstrategierna för att sänka blodtrycket och minska farlig inflammation. Det hjälper oss att gå ner i vikt och skyddar nästan varje organ i våra kroppar. Och knappast vet någon om det.

Det kallade DASH dieten, inte att förväxlas med den populära kryddan. DASH står för kosttillvägagångssätt för att stoppa högt blodtryck. Ännu under de senaste sju åren har DASH-kosten fått bästa fakturering på listan över bästa dieter på amerikanska News World Report för att främja viktminskning och långsiktig hälsa. Och, i motsats till många av de dietplaner som kommer in i 2018, stöds DASH av några av de bästa forskningarna där ute.

Vad gör det så coolt? DASH gör mer än bara sänker blodtrycket. Det har visat sig sänka risken för njursjukdom, förbättra hjärtfunktionen och till och med sänka risken för vissa typer av cancer.

Tro det eller ej, det viktigaste i denna dietplan är inte att skära ut salt. DASH sänker blodtrycket på grund av sin unika blandning av näringsämnen som protein, fiber, kalium, magnesium och kalcium. Experter har funnit att när dessa ämnen lagar sig, arbetar de synergistiskt för att normalisera blodtrycket och bekämpa hälsa som berövar inflammation. Publicerade resultat har varit inget annat än fantastiskt.

Om vi ​​inte uppskattar hur viktigt det är att hålla vårt blodtryck normalt, är det några få skrämma taktik från registrerad dietist Denise Webb, PhD. Högt blodtryck, säger Webb, kan orsaka utbuktning eller bristande artärer, försvagade förstorade hjärtan,
att gå ner i vikt snabbt DASH i det nya året
stroke, demens, njursvikt, skadade blodkärl i ögat och sexuell dysfunktion hos män.

Klar att uppmärksamma nu? Kanske kanske vi vill anta en eller flera av dessa DASH-relaterade resolutioner för att vi ska dansa till det nya året:

Köp en mätbägare och fyll den 2 till 3 gånger om dagen med grönsaker. Ät sedan de grönsakerna.

Beteckna minst 4 snacks eller måltider i veckan för att äta nötter, frön, bönor eller linser.

Köp bröd, flingor, kakor och andra spannmålsprodukter med korn.

Konsumera minst 2 portioner lågmjölk, ost eller yoghurt varje dag. Laktos reducerade produkter och kärnmjölk arbete också.

För en eftermiddag eller kvällslift, byt ut söta söta mellanmål med färsk, frusen, konserverad (utan tillsats av socker) eller torkad frukt.

Ät 3 till 6 uns fisk, fjäderfä, magert kött eller köttbytter varje dag.

Istället för att dricka mat med smör, majonnäs eller salladsdressing,
att gå ner i vikt snabbt DASH i det nya året
inser att en liten skit gör mig.