gå ner 3 kilo på en vecka De 10 bästa rena matarna

mat för att gå ner i vikt snabbt De 10 bästa rena matarna

Nästan alla av oss leder mycket upptagna livsstilar som kan göra det svårt ibland att välja hälsosam mat. Lyckligtvis är många rena, hälsosamma livsmedel lätt att passa in i din kost med den extra bonusen att vara utsökt.

Ren mat fokuserar på att vara hög i vitaminer, mineraler och fibrer samtidigt som de är fria från kemikalier, hydrerade oljor och tillsatser och lågt sockerhalt. Läs vidare för att lära dig 10 av de bästa rena livsmedel och varför de förtjänar att ingå i din näringsplan.

Söta potatis är tillfredsställande på grund av deras hälsosamma kolhydrater och högfiberinnehåll. De är skyldiga i sin livliga orange färg för att höjma höga karotenoider, såsom betakaroten. Dessa kraftfulla karotenoider bidrar till att främja hälsosyn, minska risken för hjärtsjukdom och förhindra vissa typer av cancer.

2. Bananer

Bananer laddas med goda vitaminer och mineraler som kalium, magnesium och B-vitaminer. De ger en utmärkt dos hälsosam energi och deras fiberinnehåll hjälper till att stabilisera blodsockernivån.

Havre erbjuder fiber, magnesium, kalium, fosfor och en bra dos energi på grund av de friska kolhydraterna de innehåller. De kan hjälpa till att sänka kolesterolnivåerna, minska risken för högt blodtryck, minska risken för att utveckla typ 2-diabetes och hjälpa dig att gå ner i vikt.

4. Avokado

Dessa krämiga frukter skryter med ett högt innehåll av fiber, essentiella fettsyror och kalium. De antas hjälpa till att sänka triglyceridnivåerna och förbättra ditt kolesterol.

5. Citroner

Citroner är förpackade med den kraftfulla antioxidanten, vitamin C. Vitamin C hjälper till att öka immunsystemet, förhindra skador på fri radikal och stödja frisk hud. Citroner hjälper också detox och alkaliserar systemet.

6. Almond Butter

Mandel smör innehåller en stor mängd hälsosamma fetter för att främja ett hälsosamt kardiovaskulärt system. De innehåller också fibrer, antioxidanter och en stor källa till växtbaserat protein.

7. Quinoa

Denna lilla frö är full av komplett protein, B-vitaminer, fiber, magnesium och järn. Dess mångsidiga natur gör det gott om det serveras söt (som quinoa fylld med mjölk, kanel, russin och lönnsirap) eller salta (som quinoa sauteed med grönsaker och kryddor).

8. Chia frön

Chia frön är en mångsidig, fyllning alternativ att lägga till din kost. De är fulla av goda näringsämnen som Omega 3, fiber, komplett protein, magnesium, B-vitaminer och järn.

9. Bär10. Grekisk yoghurt

Osmakad, osötad grekisk yoghurt kan lägga till en kraftfull näringsstans till vilken som helst måltid eller mellanmål. Det är laddat med högkvalitativt protein, kalcium, vitamin D och probiotika.

Att äta rent kan vara både enkelt och gott. Överväg att integrera flera av de rena livsmedel som nämns ovan i din diet med jämna mellanrum för att öka din hälsa och energi.

Ren mat fokuserar på att vara hög i vitaminer, mineraler och fibrer samtidigt som de är fria från kemikalier, hydrerade oljor och tillsatser och lågt sockerhalt. Läs vidare för att lära dig 10 av de bästa rena livsmedel och varför de förtjänar att ingå i din näringsplan.

Söta potatis är tillfredsställande på grund av deras hälsosamma kolhydrater och högfiberinnehåll. De är skyldiga i sin livliga orange färg för att höjma höga karotenoider, såsom betakaroten. Dessa kraftfulla karotenoider bidrar till att främja hälsosyn, minska risken för hjärtsjukdom och förhindra vissa typer av cancer.

2. Bananer

Bananer laddas med goda vitaminer och mineraler som kalium, magnesium och B-vitaminer. De ger en utmärkt dos hälsosam energi och deras fiberinnehåll hjälper till att stabilisera blodsockernivån.
gå ner 3 kilo på en vecka De 10 bästa rena matarna