gå ner i vikt räkna kalorier De fem största viktminskningens myter

gå ner i vikt på 2 veckor De fem största viktminskningens myter

Viktminskning är ett otroligt populärt ämne över hela världen, och om du frågar någon, kommer de med största sannolikhet att berätta att de inte skulle tänka på att tona upp en viss muskelgrupp eller kasta några extra pounds. Även de friskaste individerna ställer konsekvent mål för att öka deras övergripande hälso- och fitnessnivåer.

Det stora problemet med de många viktminskningsresurser som för närvarande är tillgängliga för konsumenterna är att de knappt betonar de viktigaste faktorerna för framgångsrik dieting och viktminskning. Istället fokuserar de på nuvarande fads och metoder som de vet kommer att sälja, ibland helt ignorera metoderna för viktminskning som är den hälsosamma och säkraste.

Att veta sanningen om följande fem viktminskning myter kommer att hjälpa dig att bättre förstå din kropp, och förhoppningsvis bli mer framgångsrik i dina framtida dieting strävanden.

De fem största viktminskningens myter

5. Jag borde undvika motståndsträning. Många individer tror att för att kunna gå ner i vikt mest effektivt, behöver de bara fokusera på kardiovaskulära träningar som löpning och cykling. Detta kunde inte vara längre från sanningen. Trots att kardiovaskulär träning hjälper till att bränna kalorier bidrar motståndsträning (viktliftning) till att förbättra den totala kroppssammansättningen. Muskelvävnad är mycket mer metabolisk än fettvävnad. Med det sagt, när du bygger mager muskelvävnad ökar du faktiskt din ämnesomsättning, bränner mer kalorier varje dag bara genom att leva. Av denna anledning, om du är seriös om långsiktig viktminskning och underhåll, bör både konditionsträning och motståndsträning integreras i din träningsplan.

4. Jag måste undvika kostfett till varje pris. Även om det är sant att fett är mer energiintensivt än protein och kolhydrater (ett gram fett innehåller nio kalorier jämfört med de fyra kalorier som varje gram protein och kolhydrater innehåller), hjälper vissa fetter faktiskt till att förbättra din totala hjärthälsa och kolesterolnivåer. Mättade fetter och transfetter bör undvikas, eftersom de är skadliga för din hälsa, men mono- och polyomättade fetter ska konsumeras i mått, eftersom de kommer att förbättra din övergripande välbefinnande. Fetter undertrycker också aptiten mer effektivt än kolhydrater, vilket betyder att man kan äta färre fetter och fortfarande känner sig full i längre perioder. Detta är viktigt, eftersom dieting blir extremt svårt om du alltid är hungrig. En välbalanserad kost som innehåller protein, kolhydrater och omättade fetter kommer till sist att ge de hälsosammaste långsiktiga viktminskningsresultaten.

3. Om jag strängt begränsar min kaloriintag kommer jag att gå ner i vikt mycket snabbare. Det är sant att en minskning av kaloriintaget är avgörande för att viktminskning ska äga rum. Men kraftigt begränsande kaloriintag under långa perioder hindrar din viktminskning, eftersom dina metabolismnivåer kommer att krascha. När kalorierna är allvarligt begränsade går din kropp till ‘svältläge’ och strävar efter att hålla så mycket energi lagrad (slutligen i form av fett) som möjligt, så även om du inte äter mycket, stannar din viktminskning framsteg. Svältmetoden kommer att leda till att du börjar gå ner i vikt, men det är inte en långsiktig metod för viktminskning, det är inte heller en hälsosam träning. Vad det äntligen kommer ner till är energibalansekvationen. För att gå ner i vikt måste du spendera mer kalorier än du konsumerar dagligen, men ett måttligt kaloriunderskott är nyckeln. Ett kaloriunderskott på 500 1 000 kalorier per dag (bränner 500 1 000 kalorier mer än du konsumerar) kommer att ge dig möjlighet att gå ner i vikt gradvis, på ett hälsosamt sätt. Det sägs att ingen ska konsumera mindre än 1 200 kalorier dagligen utan samtycke från en dietist, nutritionist eller läkare.

2. Min skala är den bästa indikatorn på min viktminskning framsteg. Falsk! För många individer tror att deras skala är deras vän och berättar för dem hela historien om deras viktminskning framsteg. I verkligheten är muskelvävnaden mer tät än fett. Om du är motståndsträning, som du borde vara för att öka din övergripande ämnesomsättning,
gå ner i vikt räkna kalorier De fem största viktminskningens myter
kommer du att gå ner i vikt långsammare, eftersom du kommer att förlora fettmassa men också få magert muskelmassa (vilket är tätare). Därför är en skala en hemsk metod för att bestämma din viktminskning framsteg. Du fokuserar på att förlora bara fettvikt, inte hälsosam, mager vikt. Istället för att fixa på skalans siffror, fokusera på hur dina kläder passar och din kroppssammansättning regelbundet mäts. Du kan också mäta kroppsdelar i midjan, höfterna, bröstet och benen för att övervaka dina framsteg över tiden. Detta gör att du kan titta på när dina fetma procentminskningar minskar och din totala magra muskelmassa ökar, vilket leder till att du blir både friskare och starkare!

1. Jag kan gå ner i vikt snabbt utan några negativa effekter. Detta är den första viktminskningsmyten, främjas av en otrolig mängd viktminskningsresurser och ‘fitnessguruer’, och är absolut inte sant. Ja, det är definitivt möjligt att förlora mycket vikt på en mycket kort tid. Nej, det är inte möjligt att göra det på ett hälsosamt sätt, och slipper du förlora sig för att bli friskare? Det har visat sig att om en individ förlorar mer än 4 pund på en vecka, är det omöjligt för den individen förlorar bara fettmassa (det betyder att individen också kommer att förlora mager muskelvävnad och därigenom minska sin eller hennes övergripande ämnesomsättning). Förutom att förlora muskelmassan tenderar en individ som snabbt förlorar sig att få ännu mer vikt tillbaka , precis som snabbt, eftersom hans eller hennes kropp inte kan anpassa sig till de nya metaboliska och fysiologiska kraven i samband med den nyuppnådda vikten. Den som kraschar dieter hamnar slutligen förlora muskelmassa medan dieting och återhämtar ännu mer fettvävnad efteråt Att uppnå det exakta motsatsen till sitt mål! Istället för ‘kraschdieten’ för att förlora 10 pund i en vecka, ge dig själv en 5 10 veckors period för att förlora samma vikt. Förlora 1 2 pund per vecka är den bästa kursen för viktminskning . En pund co har 3500 kalorier; Därför, genom att man skapar ett kaloriunderskott på 500 000 kalorier dagligen, kommer du att förlora 1 2 pund per vecka utan att svälta dig själv. När det gäller viktminskning, långsamt och stadigt vinner tävlingen och du kommer att slutföra tävlingen som känns mycket mer hälsosam och energisk.

Nu när de fem största tyngdförlustmytmen har uppenbarats, använd din kunskap som motivation! Fortsätt läsa om effektiva, hälsosamma och säkra metoder för viktminskning, upprätta en träningsplan som innehåller både konditionsträning och motståndsträning och konsumera en balanserad kost som du håller dig ansvarig för att följa. Genom att följa dessa riktlinjer kommer du att vara på väg för att uppnå ditt mål att kasta de extra punden på nolltid!
gå ner i vikt räkna kalorier De fem största viktminskningens myter