kost och träning viktminskning De 30 livsmedel du borde äta om du vill gå ner i vikt

gå ner i vikt med 5 2 dieten De 30 livsmedel du borde äta om du vill gå ner i vikt

‘Om du vill gå ner i vikt måste du skära ned på livsmedel som har lite näringsvärde och konsumera mer näringsrik mat.’

FEMAIL har arbetat med Fröken Kirk och nutritionist Sharon Morey från Quest Vitamins för att avslöja de 30 bästa livsmedel du borde äta när du försöker flytta pund

Jordnötter hjälper till att stabilisera blodsockernivån och har en lågglykemisk index. Detta innebär att de smälter långsammare och släpper gradvis socker i blodet, vilket ger långvarig energi och minskad suveränbehov.

2. Äpplen

Äpplen innehåller en kemikalie som kallas pektin. Denna kemikalie finns också i de flesta bär och färsk frukt. Pektinet ligger i cellväggarna i de flesta frukter, särskilt äpplen. Pektin begränsar mängden fett dina celler kan absorbera.

3. Rött vin

Även om det är rik på kalorier kan det ojämna glaset vin då och då dra nytta av viktminskning. Det verkar som att druvfrön innehåller ämnen som har en inhiberande effekt på viktökning. Linfrön

Den varma, jordnära och subtila nutty smaken av linfrön kombinerad med en mängd omega 3 fettsyror gör dem till en alltmer populär tillsats till en hälsosam kost.

Linfrö innehåller en utmärkt kombination av de feta fetterna som behövs för fettmetabolism men är också en fantastisk källa till metabolism som ökar protein och fiber av hög kvalitet.

FODRAR GÖR DITT FET? Näringsterapeut Melissa Cohen från Nutri Light Health tror inte det.

Hon sa: ‘Att äta rätt balans av mat är viktigt för viktminskning och fettförbränning. Det handlar inte om mängden mat men mer om kvalitet och rätt makro näringsämnen, för att du ska känna dig full, glad, energisk och smal .

‘Det finns bara tre typer av livsmedel som kroppen känner igen, de kallas makronäringsämnen, som är proteiner, fetter och kolhydrater. Kort sagt, överskott av kolhydrater blir fett i kroppen.

‘Därför blir kroppen i en fettförbränningsmaskin från att ha en kost i högt i goda fetter (nötter, jordnötssmör, pinjenötter, linfröer, oljig fisk, olivolja) och proteiner (ägg, bönor, kyckling, fisk, linser). en fettlagringsmaskin.

‘För optimal hälsa ingår mörka gröna bladgrönsaker och ljusa frukter och grönsaker, eftersom de är fulla av antioxidanter som kan bidra till att förhindra för tidig åldrande och sjukdom.

‘Dessa inkluderar, blåbär, grönt te, spenat, cantaloupe melon, broccoli, paprika, svamp, sparris och tomater.

Sharon Morey sa: ‘Linfrö är mycket låga i kolhydrater och innehåller en hög mängd B-vitaminer, fibrer och omega 3-fettsyror. Det hjälper dig att känna sig fylligare längre.’

5. Grönt te

Studier visar att grönt te-extrakt kan öka ämnesomsättningen och kan hjälpa till med viktminskning.

7. Broccoli

Studie efter studie förbinder kalcium och viktminskning. Broccoli är inte bara högt i kalcium men det är också laddat med C-vitamin vilket ökar kalciumabsorptionen.

8. Sojabönor

Sojabönor innehåller lecitin, vilket kommer att stoppa dina celler från att ackumulera fett. Som en sköld hindrar detta ämne fett från att bildas på dina celler. Det kommer också att bryta ner feta avlagringar i din kropp.

9. Quinoa

En bra källa till fullständigt protein. Otaliga studier har visat att protein kan bidra till att öka ämnesomsättningen, förlora fett och bygga mager muskelvävnad så att du bränner mer kalorier.
kost och träning viktminskning De 30 livsmedel du borde äta om du vill gå ner i vikt