te för viktminskning Day Squat Challenge Won

gå ner i vikt fort Day Squat Challenge Won

Den som läser mitt jobb vet regelbundet att jag ÄLSKAR att hjälpa människor att anta en hälsosammare och mer aktiv livsstil. Faktum är att vissa kanske kallar det mitt livs uppdrag !!

En av de viktigaste sakerna att komma ihåg när du försöker att anta en hälsosammare livsstil är att din ålder, kön, aktivitetsnivå, näringsvanor, genetik och fitness och hälsohistoria kommer att påverka hur du svarar på motion. Inga två individer reagerar på en träningsplan på samma sätt som allas fitness- och hälsotur är unik. Ingen träning, träningspass eller diet kan få dig att se ut som Megan Fox om du inte har hennes genetik.

Så mycket som jag hatar att säga detta, om du inte övervakar din mat, gör ytterligare former av träning och / eller har utmärkt genetik, gör det bara att göra knebber inte aggressivt ändra din kropp eller få dig att se ut som modellen i annonsen.

En individs ålder, kön, aktivitetsnivå, genetik, näringsvanor och fitness och hälsohistoriska effekter påverkar hur de kommer att reagera på något träningsprogram.

Ett annat problem med ‘squat utmaningen’ är att om ditt mål är att gå ner i vikt och tona upp, gör 250 squats inte den bästa metoden för att uppnå ditt mål. För att gå ner i vikt måste du öka din mager muskel så att din ämnesomsättning förbättras. Hundratals squats (förmodligen gjort med dålig form) är inte det bästa sättet att öka mängden magert muskel. För att slutföra 250 squats ordentligt skulle du behöva hålla lite till ingen vikt, men för att öka mager muskel behöver du en tillräckligt stark stimulans. När din konditionsnivå förbättras måste du hålla hantlar. Ett bättre sätt skulle vara att göra 3 5 uppsättningar squats med en vikt du kan lyfta för 12 20 reps.

Plus, du blir inte lämplig genom att göra någon enda övning. Visst,
te för viktminskning Day Squat Challenge Won
knebetter är bra, men bara när du är klar i samband med andra övningar.

Ett annat problem med utmaningen? Förväntningarna är inte säkra !! På den första dagen av utmaningen förväntas du göra femtio kramar. De flesta nybörjare lifters kan knappt göra tio squats med perfekt form, än mindre femtio. Utmaningen bygger upp till 250 knep. Nästan ingen kan göra 250 squats med bra form. Att göra 250 squats kommer nästan säkert att bidra till en skada. Du är bättre att göra mindre knep på rätt sätt.

Slutligen har annonserna för utmaningen en kvinna som poserar i en bikini och förbinder lusten att vara aktiv med lusten att se på ett visst sätt. Jag tror verkligen att fitness ska vara lika mycket om hur du känner att du ökar din energi, sover bättre, minskar ångest som hur du ser ut.

Så, kort sagt, när du läser någon träningsinformation, kom ihåg att att anta en hälsosammare livsstil handlar inte bara om att göra en förändring, till exempel att göra dagliga knep. Tänk stor bild. Du måste sitta mindre, bli mer uppmärksam på dina dagliga hälsovanor, förbättra din näring och flytta mer.

Också, kom ihåg att hur din kropp svarar på vilken övning som helst kommer att påverkas av din ålder, kön, genetik, träningshistoria, näringsvanor och aktuell aktivitetsnivå.

Jag föreslår inte att du slänger i handduken och bestämmer att du helt enkelt är en produkt av dina gener och därför är all övning meningslös. Jag föreslår helt enkelt att du inte borde jämföra dig med andra,
te för viktminskning Day Squat Challenge Won
särskilt de med helt annan genetik. Lär dig att uppskatta och älska din kropp. Uppskatta ditt genetiska fönster. Arbeta för att vara den bästa möjliga versionen av DIG !! Bli mer passande eftersom du vill bli friskare, inte bara ute av en önskan att se ut som din favorit skådespelare eller modell.