träning för viktnedgång De bästa sätten att skydda dina knäbindningar

bli smal på 4 veckor De bästa sätten att skydda dina knäbindningar

Det är viktigt för alla att hålla sina knäledar friska. Detta är ännu viktigare om du bor en aktiv livsstil. Knä kan värka, knäppa eller svälla. Lyckligtvis finns det flera saker du kan göra för att hålla dina leder hälsosamma.

Gå ner i vikt

Det beräknas att hälften av människor kommer att utveckla artros vid den tidpunkt då de är 85. Fetma är en av de faktorer som bidrar till artros. Knäet är ett av kroppens huvudområden som påverkas av artros. Även om du bara förlorar 10 till 15 pund, kan det ta mycket tryck på dina knän.

Termisk omslag

Värme fördelar lederna på många sätt. Det hjälper till att påskynda läkningsprocessen genom att öka cirkulationen till området. Värme kan också öka rörligheten. Det är därför du kanske vill använda en termisk omslag 20 till 30 minuter innan du tränar. Cykling, längdskidåkning och rodd är exempel på lågaktivitetsaktiviteter. Dessa aktiviteter är bättre för lederna eftersom de inte kräver mycket vridning. Is hjälper till att minska inflammation. Det kan också minska muskelspasmerna. Du kan ansöka om ett ispaket till området i 20 minuter. Det är därför det är viktigt att ändra din vanliga rutin. Se till att du införlivar övningar i din rutin som gör att du kan arbeta olika muskelgrupper.

Aktiv vila

Du bör delta i lätt träning efter en intensiv träning. Du kan simma några varv, cykla eller göra yoga. Detta låter dig svalna. Det kan också hjälpa till att lindra obehag som du kan ha.

En knäskena kan inte förhindra en skada. Det kan dock stabilisera ditt knä och förhindra att du förvärrar en befintlig skada. Det är en bra idé att bära en knäskena om du har haft flera påfrestningar och sprains. Du bör se en läkare så att du kan få en klämma som passar dig ordentligt.

Lyckligtvis finns det flera saker du kan göra för att hålla dina leder hälsosamma.

Gå ner i vikt

Det beräknas att hälften av människor kommer att utveckla artros vid den tidpunkt då de är 85. Fetma är en av de faktorer som bidrar till artros. Knäet är ett av kroppens huvudområden som påverkas av artros. Även om du bara förlorar 10 till 15 pund, kan det ta mycket tryck på dina knän.

Termisk omslag

Värme fördelar lederna på många sätt. Det hjälper till att påskynda läkningsprocessen genom att öka cirkulationen till området. Värme kan också öka rörligheten. Det är därför du kanske vill använda en termisk omslag 20 till 30 minuter innan du tränar. Cykling, längdskidåkning och rodd är exempel på lågaktivitetsaktiviteter. Dessa aktiviteter är bättre för lederna eftersom de inte kräver mycket vridning. Is hjälper till att minska inflammation. Det kan också minska muskelspasmerna. Du kan ansöka om ett ispaket till området i 20 minuter. Det är därför det är viktigt att ändra din vanliga rutin. Se till att du införlivar övningar i din rutin som gör att du kan arbeta olika muskelgrupper.

Aktiv vila

Du bör delta i lätt träning efter en intensiv träning. Du kan simma några varv, cykla eller göra yoga. Detta låter dig svalna. Det kan också hjälpa till att lindra obehag som du kan ha.
träning för viktnedgång De bästa sätten att skydda dina knäbindningar