allevo viktminskning Börja experimentera

motivation gå ner i vikt Börja experimentera

Nyligen blev jag intervjuad på en podcast och värden frågade mig, ‘Tror du att folk inte börjar något på grund av rädsla för misslyckande eller på grund av rädsla för framgång?’

Mitt svar var inte vad han väntade.

När vi ser något nytt på jobbet, i relationer eller ett projekt, är det värsta vi kan göra att se det som ‘passera eller misslyckas’. Låt oss se varför vi tänker på det sättet, varför experimenterar fungerar med hjärnan och hur man applicerar det på ett lyckligare och mer produktivt liv.

Varför vi tänker i ‘pass / fail’ termer

I skolan skulle vi skriva ett papper tills det var ‘polerat’. Vi utvärderar utkast efter utkast, då skulle vi göra det. Om vi ​​hade högre utbildning var det på tester, projekt och presentationer i skolan. Livet i den modellen är en win / lose eller pass / fail-situation. Men det ‘ s hur inte livet verkligen fungerar.

Om du är daterad och du har ett dåligt datum lär du dig av det och går vidare till ett annat. Om du är en förälder och du förstör en ny föräldrateknik lär du dig och justerar. Trots vår tidigaste utbildning är livet inte vinna / förlorat. I själva verket är det i nästan alla livsdomäner en process som inte är en ankomstpunkt.

Experimentering och hjärnan

Våra hjärnor älskar att försöka förutse vad som kommer att hända. Tusentals år sedan var de som kunde förutsäga var en tiger spenderade sin tid var de som överlevde. Hela dagen förutspår våra hjärnor om en trottoar kommer att vara fast,
allevo viktminskning Börja experimentera
om en båt är säker och om de människor vi ansluter med kommer att skada oss.

När vi närmar oss nya saker i livet som om det var ett experiment, klickar det på hur våra hjärnor fungerar. Till exempel, säg att du vill se om Google Ads arbetar för ett projekt på jobbet.

Din chef gav dig en $ 300-budget. Tänk dig att du spenderar $ 300 och får inga nya kunder. I en pass / misslyckad värld är det ett misslyckande. Men vilka data lärde vi oss? Kanske de specifika annonserna inte kopplas, våra bilder stinker eller att vår ideala klient inte klickar på Google Ads. Många människor kommer att registrera sig för den nyaste kosten och sedan ‘misslyckas’ på den. Istället kan du prova en ny diet varje vecka i en månad och bestämma vilken livsstil du tycker mest om.

Om du ser det som ett experiment, svarar du inte på en diet, du lär dig att modellen inte var för dig.

När du börjar se livs- och affärsbeslut som ett experiment, lindrar det trycket och låter dig prova nya saker utan rädsla för misslyckande,
allevo viktminskning Börja experimentera
eftersom det inte längre finns fel.