gå ner ett kilo om dagen Börja med att bränna kalorier före nyårsdagen

bra mat för viktminskning Börja med att bränna kalorier före nyårsdagen

Om du har en mun och en gom är detta din årstid. Fest, banketter, fester och middagar på vänners hem tycks fortsätta utan ett stopp.

Det är till och med en kontroversiell men populär tro på att de flesta kommer att få ca 5 pund under semesterperioden.

Den troen är kontroversiell, eftersom den faktiska undersökningen visar att de flesta får bara ett pund eller 2. Men de få punden kan fortfarande lägga omkrets, eftersom mycket av det kan lagras som fett.

Fett väger inte så mycket jämfört med muskel eller ben.

Naturligtvis följer alla upp genom att man fattar en resolution för det nya året för att gå ner i vikt och komma i form, vilket är en vag och meningslös fras. Men om du inte behövde göra det? Vad händer om du inte fester först och sedan efteråt,
gå ner ett kilo om dagen Börja med att bränna kalorier före nyårsdagen
kämpar för att öka din ämnesomsättning för att bränna bort resten av den fest du gjorde?

Vad händer om du faktiskt började öka din ämnesomsättning just nu, så att alla kalorier som konsumeras skulle brännas av innan de kan lagras?

Resultatet skulle vara att du kan använda din upplösningskreativitet för mer värdiga saker och inte gå till gymmet i en slags upplösningspanik i januari.

Börja med att springa eller snurra eller göra motståndsarbete bara veckor före årets början kommer att vara en uppgift som kräver koncentration under det som är kvar i den travla semesterperioden.

Men tänk på det på så vis: Medan många av de personer du känner kommer att koncentrera sig på att suga i tarmen på jobbet eller i sociala tillfällen, kommer din tarm inte att ha expanderat. Det arbete du måste göra för att göra det verklighet är inte riktigt svårt.

Här är vetenskapen: Resultaten av din övning slutar inte för tillfället när du slutar din aktivitet.

Samtidigt behöver du inte spendera timmar som ökar ditt fettförbränningssystem. Gideon Hoyle skriver: ‘Du kan dra nytta av aeroba aktiviteter, även om du bara kan träna i 10 minuter åt gången. Du kan dra nytta av träningsövningar i träningspass som bara tar 20 eller 30 minuter. ‘

Ett faktum som inte nämns i Livestrong-artikeln är dock hur viktigt det är att värma upp innan du påbörjar någon aktivitet. Även fem minuters rytmisk böjning och förlängning av lederna före träning kommer att bidra till att förhindra mikrotrauma (riva av enskilda muskelfibrer) och ännu allvarligare skador.

Mer vetenskap: Den långvariga effekten av träning gör det klart att du definitivt bör göra ett träningspass på en dag då man kan förvänta sig att konsumera mycket kalorier.

Faktum är att en ganska kort men hög intensitetsövning som görs strax innan du börjar göra dig redo för en kväll ute, kommer fortfarande att brinna kalorier och bygga muskler även när aptitretare serveras.

Om du tränar din kropp för att vara van vid att bränna kalorier i stället för att lagra dem som fett, är du en av de få personer som har tappat omkretsen i början av 2018,
gå ner ett kilo om dagen Börja med att bränna kalorier före nyårsdagen
kanske till och med gått ner i en storlek eller två.