hur mycket kalorier ska man äta Börja med en fallhändighetsplan med dessa 4 appar

viktminskning recept Börja med en fallhändighetsplan med dessa 4 appar

Att försöka gå ner i vikt har varit ganska hela mitt livsmål. Jag har varit överviktig eftersom jag kan komma ihåg; Jag försökte på alla enkla sätt ut som marknadsförs för mig.

Jag har varit genom gastric bypass-seminarierna, varit hypnotiserad, gått till viktvaktare, åt Jenny Craig-mat, gjorde den låga carb-dieten du heter det, jag försökte det. Jag tog även extremt kalla bad för att få min ämnesomsättning att gå.

Enkelt uttryckt, jag älskar mat och jag hatar motion. Jag är inte rädd för att erkänna det eftersom vi alla lika: Ingen hatar mat. Vissa kan älska träna, men de är oroliga för viktminskning som du och jag är, och de var troligen födda med mager gener.

Det här året kommer att vara annorlunda för mig: Jag nådde mitt sena 30-årsåldern och min doktor, som har predikat viktminskning för mig i åratal, har faktiskt fått en liten mening om det. Hon gillar min hjärtfrekvens och mitt blodtryck, och hon varnade mig för att jag är nära att vara diabetiker.

Jag kännde dessa saker för en stund (när du är fet vet du att du har högre risk för varje sjukdom eller sjukdom i boken, det springer alltid på dig). Men något har saknats i mig: Den sanna önskan att flytta eller ge upp den enda jag känner kan jag verkligen kontrollera: Smaken och mängden mat som kommer in i min mun.

Jag har varit smart över mina matvanor här och där, men aldrig någonting långsiktigt. Det var någonting i min doktors röst den här gången den lilla meanness som jag nämnde tidigare, det har jag tänkt mig hårt om det. Det är klart tid eller jag kommer att spendera mer pengar och tid på läkare och tillfälliga lösningar.

Jag behöver inte bara spåra mitt matintag, men den hårdare delen för mig är att få upp min rumpa. Rörelse är inte min sak, jag lat, men år av att vara tung har gjort mig svag. Mina ben skadar! Jag har fattat beslutet att driva igenom smärtan och sluta behöva ens gå till min läkare alls. Det är bara tid.

Jag kollade ut några av viktminskning och dietprogram som de flesta av oss har hört talas om på sociala medier och reklamfilmer och laddade ner några för att prova dem. Här vad jag upptäckte: Den fria versionen av Lifesum är en vanlig och enkel kalori- och tyngdförlustspårare. Det är inte fröjligt Det är mer på förhand om siffror än några av de andra applikationerna. På din hemskärm varje dag ser du hur mycket kalorier du har kvar, men också mängder kolhydrater, protein och fett. Det erbjuder dig matförslag, men du måste betala för dem. Månad till månad plan kostar $ 9,99 och det finns kostnadsreduktioner baserat på om du betalar för sex månader eller ett helt år. Om du bara spårar tal är den här appen bra. Om du söker råd, så är det inte den app du vill ha. Det var min gå till app varje gång jag kom på min viktminskningshäst. Det har nyligen lagt till en restaurang loggar funktionen. Vad jag tycker om MFP är att det erbjuder mycket mer gratis, inklusive massor av bloggartiklar om fitness och viktminskning, hälsosam hälsa och andra hälsoproblem. Den kopplas till dina bärbara fitnessapparater om du föredrar och du kan följa hur andra gör det i sin viktminskning resa. Jag uppmuntras när jag ser min moster check ins eftersom hon alltid har kämpat övervikt, och jag ser när hon har gått och hur länge hon gjorde det. Det finns en premiumversion av den här appen, men jag har aldrig känt att jag behöver det. MFP erbjuder tillräckligt med i sin fria version. Premium-versionen är $ 9,99 per månad, eller $ 49,99 per år. Denna app ger mig mycket färre kalorier att arbeta med än Lifesum gör (300 per dag vilket är en stor skillnad).

Sju är ett träningsprogram som erbjuder exakt vad det står i titeln: En sju minuters träningsrutin. Det är i princip en timer med en röst som ger lite uppmuntran. Det börjar med 30 sekunder av hoppningstoppar och ger mig sedan 10 sekunder vila. Den rör sig sedan till en 30 sekunders vägg sitter, och då får jag ytterligare 10 sekunder vila. Efter det 30 sekunder av push ups, och så vidare. Jag älskar verkligen den här appen. Vilket enkelt sätt att få på minst några minuter med lätt träning varje dag! Det är gratis och tillgängligt på iPhones och Androids. Var försiktig när du letar efter den här: Det finns flera 7 minuters träningsprogram, och några av dem kostar. Den här är gratis.

Att köra varje fet tjej räddar det. Vi är inte löpare som är uppenbara från vårt utseende ensamma. Men då finns det tankar om att andas, svettas, muskelkramper, jag gör snarare något annat. Men den här fria soffan till 5K-appen från Zen Labs lockade min uppmärksamhet eftersom namnet är i grunden mitt mål: Jag är en soffa sitter tack vare DVR och Netflix, men jag gillar att vara en av dem som körde ett maratonfolk. Jag vill köpa spandex eftersom jag behöver det för att springa, inte för att det ger mer utrymme för min midsection fettrulle. (Ja, jag sa det.) C25K är ett körprogram; Du kommer att börja långsamt, vilket är vad vi behöver. På vecka 1, dag 1 fick jag en 5 minuters uppvärmningspromenad, sedan alternativ 60 sekunder jogging och 90 sekunder att gå i 20 minuter. Gissa vad? Jag slår vad om att jag är mindre passform än du, och jag kunde göra det här. C25K-appen definierar clichen en maraton, inte en sprint och ger dig 8 veckor att komma dit. Den har en ljudbuss som berättar när du ska gå eller springa och den synkroniseras med din personliga musikspellista. Vi gör det här, damer. Ladda ner det.
hur mycket kalorier ska man äta Börja med en fallhändighetsplan med dessa 4 appar