matschema för viktnedgång Börja lyfta vägar rutinmässigt för kvinnor

viktnedgång träning Börja lyfta vägar rutinmässigt för kvinnor

Andrea Cespedes är en professionellt utbildad kock som har fokuserat studier på näring. Vissa viktminskningstillskott som lovar att omvandla din ämnesomsättning innehåller riskabla ingredienser som bitter apelsin, en ephedra-liknande stimulans skyllas för hjärtinfarkt och stroke hos friska människor. Självklart vill du vara realistisk när du ställer in mål för viktminskning, så det är bra att veta att 8 pund är ungefär den största mängden viktminskning som den genomsnittliga personen kunde sikta på i en månad. Att välja motion och fysisk aktivitet som du Liksom och kommer att hålla fast vid är viktig för hälsosam viktminskning. Minst en stor studie upptäckte emellertid att medelålders kvinnor behöver dubbelt så mycket måttlig aktivitet en komplett 60 minuter om dagen, varje hel dag för att hålla upp tyngden. På växtprodukter ska det finnas hälsosamma vitaminer, mineraler, fibrer och antioxidanter, samtidigt som kalorierna håller sig nere för att främja viktminskning. Du behöver ökade vitaminer och näringsämnen i din kost efter att du har blivit 50 för att hjälpa till med att kompensera för eventuella förändringar i kroppen.

Värmeproducerande örter som ingefära, kanel och cayennepeppar kan hjälpa dig att gå ner i vikt eftersom de stimulerar blodflödet. Du kanske hoppas att gå ner i vikt snabbt som människor på verklighetens viktminskning visar, men behåll dina förväntningar realistiska. Kvinnor över 40 år (och menopausala) kommer att uppleva en minskning av kroppsfett genom att lägga till motion (mer än menopausala kvinnor som bara diet). Hållbar viktminskning kommer från att göra hälsosammare matval, snarare än att följa snabbkorrigeringsdieter. Många kvinnor äldre än 55 vänder sig till viktminskningspiller för att hjälpa till i deras viktminskningstrid.

Dessa tillsatser har dock inte undersökts eller har godkänts av FDA för användning under viktminskning. Den resulterande förlusten av protein via urinen gör det svårt att hålla vikt också, säger Mayo Clinic. Men viktutbildning ger många fördelar för personer över 50, men det finns vissa tips du bör följa för att träna för att vara säker och effektiv.

Menopausala kvinnor kräver minst 1200 mg kalcium per dag, enligt National Institute of Health Office of Dietary Supplements. Kvinnor med ätstörningar är ofta allvarligt undernärda och orsakar kroppsreaktioner genom att stänga av reproduktionssystemet som en form av skydd för kroppen. Alla träningsprogram som hjälper till att förbättra hälsan och minskar risken för att utveckla dessa sjukdomar kan tolkas som den bästa träningen för män över 50 år. Kontrollera med din läkare innan du börjar träna ett träningsprogram.

Din metaboliska process minskar med cirka 2 procent per årtionde efter 25 års ålder. Vid 50 är din metabolism 5 procent långsammare än vad som hade varit när du var 25 ungefär. Inaktiva kvinnor kommer att se de bästa effekterna av sarkopi fysiskt, men eftersom det är baserat på åldringsfaktorer, kommer även aktiva kvinnor lite att märka dess effekter.

Den naturliga förlusten av magert muskel börjar på 40-talet och accelererar efter att du når 50. Medan träning och kvalitetsnäring kan mildra förlusten, är en viss förlust oundviklig. För att minska risken för kronisk sjukdom bör 50-åriga kvinnor sträva efter att behålla kroppsindex, eller BMI, mellan 18,5 och 24,9, föreslår National Heart, Lung and Blood Institute. Centret för sjukdomskontroll och förebyggande åtgärder rapporterar att en blygsam viktminskning kan förbättra ditt blodcirkulationstryck även kolesterol och blodsocker. Fytoöstrogener i växter hjälper också benets relativa densitet motverkar och förlorar menopausala symptom som nattsvett. Kvinnor lägger ofta på vikt vid klimakteriet eftersom de blir alltmer stillbildiga. För en kvinna som är 5 fot 3 tum lång, anses en vikt mellan 107 och 135 pund vara hälsosam och en 5 fot 6 tum lång kvinna borde väga mellan 118 och 148 pund. öva på University of Connecticut.

Efter klimakteriet övergår överskott av fett i kvinnor från låren och höfterna till magen. För säker viktminskning, med en enda pund på 1 vecka, måste män och kvinnor skapa ett kaloriunderskott på 500 kalorier dagligen, antingen genom att konsumera mindre, rampa upp sin övning eller göra en kombination av båda. Denna studie upptäckte att kvinnor över 50 förlorade mer övervikt med ett ökat proteinintag än med ett ökat carbintag som åt samma antal kalorier. Femtioåriga kvinnor med medelstora ramar har ideala kroppsvikt på 100 pund för de första 5 meterna höjden plus 5 pund för varje tum i höjd över 5 fot, föreslår California State University. Även om äldre män skördar fördelarna med en välbalanserad kost, är träning för både viktminskning och viktträning särskilt viktig för att förhindra åldersrelaterade sjukdomar som till exempel artrit eller högt blodtryck.
matschema för viktnedgång Börja lyfta vägar rutinmässigt för kvinnor