snabb viktminskning tips cal dieter främja viktminskning oavsett fett

äta rätt för att gå ner i vikt cal dieter främja viktminskning oavsett fett

Hjärthälsa dieter som minskar kaloriintaget oavsett olika proportioner av fett, protein eller kolhydrater kan hjälpa överviktiga och fetma vuxna uppnå och behålla viktminskning, enligt en studie som finansieras av National Heart, Lung and Blood Institute (NHLBI) i National Institute of Health, och publicerad Feb. 26, 2009, i New England Journal of Medicine. Forskare från att förebygga övervikt genom att använda nya koststrategier (POUNDS LOST) studie hittade liknande viktminskning efter sex månader och två år bland deltagare som tilldelades fyra dieter som skilde sig i deras proportioner av dessa tre viktiga näringsämnen. Dieterna var låga eller höga totalt fett (20 eller 40 procent av kalorier) med genomsnittligt eller högt protein (15 eller 25 procent kalorier). Kolhydrathalten varierade mellan 35 och 65 procent av kalorierna. Dieterna alla använde samma kaloriereduktionsmål och var hjärtliga hälsosamma låga i mättat fett och kolesterol medan de var höga i kostfiber.

I genomsnitt förlorade deltagarna 13 pund på sex månader och behöll en förlust på 9 pund på två år. Deltagarna minskade också midjelinjerna med 1 till 3 tum vid slutet av studien. Behov, fullhet, hunger och kosttillfredsställelse var alla liknande över de fyra dieterna.

‘Dessa resultat visar att så länge som människor följer en hjärtlig hälsosam, reducerad kalori diet finns det mer än ett näringsrikt förhållningssätt för att uppnå och bibehålla en hälsosam vikt’, säger Elizabeth G. ‘Detta ger människor som behöver gå ner i vikt med flexibilitet att välja ett tillvägagångssätt som de ‘mest sannolikt kommer att behålla en som passar deras personliga preferenser och hälsobehov.’

I POUNDS LOST-studien uppdelades 811 överviktiga och obese vuxna i åldrarna 30-70 år till en av fyra dieter och bad om att registrera sitt matintag i en dagbok eller ett onlineverktyg som visade hur intaget jämfördes med målen. Grupp diet counseling sessioner hölls minst två gånger per månad under de två åren av studien, och individuella sessioner hölls var sjätte åtta veckor. Deltagarna fick personliga kalorimål, från 1200 till 2400 kalorier per dag, vilket minskade deras totala kaloriintag jämfört med deras dagliga energibehov. Alla deltagare blev ombedda att göra måttlig intensitet fysisk aktivitet, såsom snabb promenad,
snabb viktminskning tips cal dieter främja viktminskning oavsett fett
i minst 90 minuter per vecka. Studiedeltagarna var olika i kön och etnicitet, med 38 procent män och 22 procent som representerar minoriteter. Deltagarna hade inte diabetes eller allvarlig hjärtsjukdom men kunde ha haft andra riskfaktorer, såsom högt blodtryck eller högt kolesterol.

Övervikt definieras genom att ha ett kroppsindex (BMI) en beräkning av förhållandet mellan vikt och höjd över 25 och mindre än 30. De med en BMI på 30 eller högre anses vara överviktiga. Sexioxtio procent av amerikanska vuxna är överviktiga och av dem är 32 procent överviktiga, enligt Centers for Disease Control and Prevention.

Forskning utfördes i Boston vid Harvard University School of Public Health och vid Pennington Biomedical Research Center i Louisiana State University i Baton Rouge, La. Diets anpassades under sessioner till de olika köken från dessa två regioner i landet.

‘Vi uppmuntrades att förutom att uppnå och bibehålla viktminskning, upplevde studiedeltagarna också andra positiva hälsoändringar,’ säger Catherine M. ‘Fynden betonar vikten av viktminskning vid minskad risk för hjärtsjukdomar.’

Alla dieter förbättrade riskfaktorer för kardiovaskulär sjukdom i både sex månader och två år på sätt som överensstämde med tidigare studier. Förbättrade riskfaktorer inkluderar reducerade nivåer av triglycerider, LDL (dåligt) kolesterol, sänkt blodtryck och ökat HDL (bra) kolesterol. Alla dieter minskade förekomsten av metaboliskt syndrom, ett kluster av besläktade tillstånd, övervikt, höga triglycerider, högt blodsocker, högt blodtryck och lågt HDL-kolesterol vilket ökar risken för hjärtsjukdom.

Tidigare studier har visat att en förlust av 5 till 10 procent av kroppsvikt kommer att bidra till att minska riskfaktorer för hjärtsjukdomar och andra medicinska tillstånd. I denna studie uppnådde 15 procent av patienterna en viktminskning på 10 procent efter två år.

‘Den här nya informationen bör inriktas på viktminskningsåtgärder för att minska kaloriintaget i stället för några specifika proportioner av fett, protein eller kolhydrater. Det här är viktig information för vårdpersonal som föreskriver viktminskning för sina patienter och för vuxna som söker sätt att upprätthålla en hälsosamt ätmönster,
snabb viktminskning tips cal dieter främja viktminskning oavsett fett
säger Frank M.

SharePrint this ArticleLearn mer ohälsosamma dieter högprotein nationella hjärtlungor och blodinstitut nya england journal of medicine reducerad kalori diet viktminskning.