tips för att gå ner i vikt snabbt Börja med bara ett glas vatten

bästa dieten för att gå ner i vikt Börja med bara ett glas vatten

För att framgångsrikt kunna gå ner i vikt på ett hållbart sätt kan tillvägagångssättet göra hela skillnaden. Varje effektiv tillvägagångssätt börjar med att ta enkla barnsteg. Här är 3 tips som hjälper dig att gå ner i vikt.

Tips 1: Drick ett helt åtta uns glas vatten 20 minuter före varje måltid.

Det är bara delvis för att du lurar din kropp och tänker att den är full. Det verkliga tricket är att ge din kropp allt vatten som den behöver. Den vanliga rekommendationen är minst 8 oz glas vatten om dagen. Det är vatten som inte är läsk, inte kaffe. Bara rent vatten. Din kropp behöver vatten för att behålla alla sina system och för att skölja bort avfall. När du inte tar tillräckligt med vatten börjar det försöka spara det genom att behålla vatten muskel- och fettvävnader. Vattna din kropp så troget som du skulle ha en växt, och du kommer att upptäcka att det börjar regelbundet att lösa överflödigt vatten. Är det bara vattenvikt? Ja, men. Den vattenvikten är vikt du behöver inte bära med dig så länge du tar tillräckligt med vatten för din kropps behov.

Tips 2: Minska dina dagliga kalorier

De vanligaste råd som ges till alla som vill gå ner i vikt är att gå på en diet. Problemet med dieting är att diet med lågt kaloriinnehåll skulle slänga kroppen i svältläget. När detta händer sänker det kroppens metaboliska hastighet för att orsaka muskelförlust och inte fettförlust. Så snart kosten har slutförts återvänder det oönskade fettet och ökar faktiskt på grund av den lägre metabolismen.

Det bästa sättet är att minska ditt dagliga kaloriintag istället för att välja diet. Detta förhindrar kroppens svältmekanismer att sparka in. Minska daglig kalorivärde med ett par hundra kalorier per dag och inte mer. Detta kommer att generera långsam viktminskning och majoriteten kommer bara att vara fettförlust. De dagliga kalorierna bör förbrukas under dagen med små täta måltider.

Tips 3: Ät dina frukter och grönsaker.

Bortsett från det faktum att råa frukter och grönsaker packar mer näring per kalori, får du i många fall faktiskt mindre kalorier när du äter din råvara. Speciellt om du brukar välja konserveringsfrukter eller grönsaker, tillsätts konserveringsmedel och aromämnen som kan öka kalorierna väsentligt. Men det finns också en annan orsak: din kropp arbetar hårdare för att smälta råa frukter och grönsaker, och det betyder att det använder mer kalorier för att få alla näringsämnen ut ur det. Din kropp behöver det extra grovfoder som finns i frukt och grönsaker som inte har lagts och bearbetats för att den ska fungera rätt.
tips för att gå ner i vikt snabbt Börja med bara ett glas vatten