tips för att gå ner i vikt snabbt Bryta skalan

hur går man snabbt ner i vikt Bryta skalan

Klicka igenom för att läsa om att förlora de första 100 pund eller klicka på länkarna nedan för att läsa om de nya utmaningarna.

Lisa träffade hennes mål att förlora 100 pounds vid hennes 40-årsdag, men kampen fortsätter. Klicka igenom för att läsa om att förlora de första 100 pund eller klicka på länkarna nedan för att läsa om de nya utmaningarna.

16 mars 2011Mar 16, 2011För den kommande veckan handlar allt om 3s.

2 mars 2011Mar 2, 2011 Jag är stressad!

16 februari 2011Februari 16, 2011Alla den här veckan fortsatte jag att tänka: ‘Det verkar som om jag valde fel vecka för att försöka gå ner i vikt.’

9 februari 2011Februari 9, 2011 Jag försökte skriva i det här rummet ungefär en månad sedan och fick tre punkter i det innan jag gav upp. Jag känner bara som att jag säger samma saker om och om igen och inte gör några riktiga förändringar som stannar. Men allt jag kan göra är att försöka igen och fortsätt att försöka tills jag kommer ut ur rutan.

Byt denna vecka: +2,5 lbs.

Ändra totalt: 46 kg.

Denna vecka, för första gången, blev jag frestad att fudge saker lite med min veckovägda rapport.

När jag vägde igår och hade lagt 2,5 pund, ville jag verkligen verkligen spela in det. Jag vägde mig idag och hade lyckats förlora ett annat pund och en vinst på 1,5 lät så mycket bättre än 2,5! Men i slutändan tvingade jag mig att komma ren. Jag i det här länge och jag måste komma förbi blåsorna och hålla den stora bilden i åtanke.

Som jag nämnde förra veckan minskar min viktminskning definitivt och jag börjar känna mig lite frustrerad. Efter att ha tänkt mycket på det här under den senaste veckan, är jag ganska övertygad om att en stor del av mitt problem just nu är min ‘relation’ med skalan.

Det är pinsamt att erkänna, men jag besatt av skalan.

Jag väger mig på morgonen. När jag duschar. När jag kommer hem. Innan jag går och lägger mig. Om jag vaknar mitt på natten och går på toaletten väger jag mig själv. Och sedan nästa dag börjar det om igen.

På ett konstigt sätt börjar siffrorna på skalan betyda både allt och ingenting alls. Allt eftersom jag så fokuserade på vad de kommer att vara. Och ingenting, för när du tittar på dem för ofta, förlorar du skogen för träden.

Förra veckan var jag mycket fokuserad på att försöka slå min 50 pund milstolpe. Jag vägde mig ett halvdussin gånger om dagen och fann mig själv fatta beslut om vad man skulle äta baserat på saker som hur tung maten var! Jag litade på mitt program att arbeta som jag vet det gör och jag hamnade i vikt.

Jag tror att problemet med att väga mig för mycket är att vikten fluktuerar naturligt under dagen och påverkas av andra saker än vad vi äter. Genom att reagera för starkt på de förändrade siffrorna på skalan gör jag inte bra beslut som kommer att fungera under lång tid.

Hur ofta väger du dig själv?

Åtminstone är jag inte ensam i denna kamp!
tips för att gå ner i vikt snabbt Bryta skalan
Danny, som förlorade mer än 100 pund, säger att skalan är hans största nemesis.

‘Jag tycker att det är så svårt att hålla sig borta från skalan hemma, i gymmet, även om de flesta skalor kan variera med upp till fem pund, och min vikt kan också fluktuera några pund varje dag också, säger han. ‘Det är de långsiktiga målen jag riktigt strävar efter, men jag kan tycka att hjälpa mig själv.’

Laura, som också förlorat mer än 100 pund, har en liknande kärlekshattrelation med skalan.

‘När jag aktivt räknar kalorier är det omöjligt att hålla sig borta,’ säger hon. ‘Och när jag känner mig som om jag fick spåra med mat och träning, det omöjligt att få mig att komma på skalan.’

Hur ofta borde du väga. och vad annat kan du göra?

En av mina personliga tränare, Steve Light, rekommenderar att man väger en eller två gånger i veckan högst. ‘Men skalan är den mest felaktiga mätprofilen om styrketräning är en del av ditt träningspass’, tillägger han. ‘Även små muskelvinster kan lägga vikt på kroppen medan du fortfarande förlorar kroppsfett.’

Steve säger att två av de bästa sätten att följa dina framsteg är med ett mätband och genom att kontrollera hur dina kläder passar. Även då påpekar han att du ser mer exakta fluktuationer på en vecka än en daglig.

Danny och Laura ser också värdet i dessa typer av icke-skala framåtriktningsindikatorer.

‘För det mesta var jag oroad över att jag kunde shoppa på racket i vanliga butiker och inte behöva gå hem och beställa online’, säger Danny. Han gått ner 10 pants storlekar och från en XXL skjorta till ett medium!

Och Laura säger att ‘medan det är frestande att spåra mina framsteg med de kommentarer jag får från andra människor, försöker jag motstå det eftersom det externalizes processen. Istället brukar jag ha några par mål-jeans eller en målplatta som låter mig veta hur jag gör det. ‘

Laura medger att hon nyligen har beaktat en ‘Great Scale Bash’ där hon bokstavligen baserar sin skala med en släthammare! Jag är inte redo för något så drastiskt, men den här veckan ska jag göra mitt bästa för att vänta till tisdag för att väga mig igen.
tips för att gå ner i vikt snabbt Bryta skalan