gå ner i vikt frukost Betydande fakta du borde veta

gå ner ett kilo i veckan Betydande fakta du borde veta

Vi vet att viktminskning är en gradvis process. Ange dina mål. Varför du vill gå ner i vikt är lika viktigt som hur du faktiskt förlorar vikten. Det förbereder dig psykologiskt för hela processen och är en avgörande del för att du ska vara framgångsrik.2. Försök inte förlora mer än tre pund (1 till 1,5 kg) i slutet av 7-dagarsperioden. Du måste vara realistisk om dina viktmål. Att förlora mer än det på så kort tid är inte bara omöjligt, det är ohälsosamt.3. Hoppa inte över frukost. Om du gör det kommer du att sätta din kropp i svältläget, vilket leder till att du snackar på matrika rätter på socker, högt i kalorier och / eller fyllda med fett. Det kommer inte att göra dig i vikt i en vecka. 4. Torka inte någon läsk för hela veckan (och därefter). Om du verkligen vill gå ner i vikt, rensa ditt liv på denna högkaloridryck som är packad med cirka 150 kalorier per burk. Om du är seriös om viktminskning, tycker du inte ens att du dricker en enda burk. Om du verkligen känner läskströmmarna, drick du citronad i stället5. Öka fiberintaget genom frukt och grönsaker. Följ rekommenderad servering av 5 9 frukter och grönsaker varje dag. Sprid dem ut i 6 måltider. Har bitar av frukt eller munch på grönsaker varje gång du känner dig hungrig eller längtar efter sötsaker. Bananer, äpplen, mango och gröna gröna är bra källor till fiber som kommer att rensa tarmkanalen, vilket eliminerar minst 5 pounds av fekal materia. Detta gör viktminskningen enklare både på kort och lång sikt.6. Drick vatten. När som helst du känner dig hungrig, försök först att dricksvatten. Ibland, när din kropp signalerar hunger, kan det bara vara att du är törstig. Drick ett glas vatten före varje måltid.7. Gör hjärtkörning innan du har ätit någonting tidigt på morgonen. Gör övningar när du inte har någonting att äta under de senaste tolv timmarna eller så tvingar din kropp att doppa in i fettbutikerna för att upprätthålla aktiviteten. Bränn fettet, förlora pounds.8. Får inte bli frestad att snacka efter middagen. En av de mest effektiva perioderna när din kropp brinner fett är rätt när du sover. Återigen måste du låta din kropp dyka in i dina fettbutiker för att optimera fettförbränning även när du är som sover. Med midnatt snacks stör den här normala aktiviteten.9. Håll dig i rörelse. Ju mer du flyttar desto mer kalorier du bränner. Parkera bort från livsmedelsbutiken så att du kan gå resten av vägen. Ta trappan istället för hissen.
gå ner i vikt frukost Betydande fakta du borde veta