hur jag gick ner i vikt fitnessbedömningar erbjuder ideer om typer

kolhydratfri kost fitnessbedömningar erbjuder ideer om typer

Det kan vara till hjälp att gå med i ett gym eller en klubb eller hitta en kompis med vem som ska träna. Eller det kan vara bättre för människor att gå in i form själva.

För någon som inte har utövat på ett tag och vill komma tillbaka till det, borde de checka med sin läkare och få en fysisk, säger Beth Sprogis, en motionfysiolog med Cleveland Clinic.

‘Det finns saker du behöver vara medveten om om du vill träna’, sade hon och att citera personer kan ha okända hjärtproblem eller tidigare skador som kan förvärras genom att hoppa tillbaka till eller påbörja en träningsrutin.

Det är också viktigt för människor att bestämma sitt mål om det är att gå ner i vikt, styrka eller att passa in i ett par skidbyxor, som Eastlake resident Barb Schmidt.

Hon gick med i Bally Total Fitness i Willoughby för ungefär ett år sedan med det målet i åtanke. Hittills har hon förlorat ca 20 pund för att passa in i hennes skidbyxor.

Schmidt, som skulle vilja förlora ytterligare 20 till 30 pund, arbetar ut ungefär tre gånger i veckan med hjälp av Jason Pilarczyk, en personlig tränare på anläggningen.

Schmidt, 54, bestämde sig för att använda en personlig tränare hjälper henne att hålla henne fokuserad och motiverad. Schmidt inser att hon måste jobba hårdare för att gå ner i vikt än hon gjorde när hon var yngre och uppskattar att hon fick lite hjälp.

‘Någon hjälper dig nu, när innan du skulle sluta,’ sa hon.

Nu när hon tränar regelbundet och blir bättre, känns Schmidt mycket bättre och genom träning har hon kunnat avstå från blodtrycksmedicin.

Pilarczyk sa när han jobbar med en klient under sin första timmes session, gör de vanligen en lätt uppvärmning, till exempel steg i boxsteg, pratar med dem om hur de arbetade ut tidigare och vad de har sina mål för.

Då kan de arbeta med att göra kroppsvikt övningar som pushups, lunges och andra aktiviteter.

Tiden att flytta en ny kund till att arbeta med maskiner eller fria vikter kan komma senare, beroende på hans eller hennes nuvarande träningsnivå, sa Pilarczyk.

‘Everybodys träningsplan är annorlunda och jag försöker göra det annorlunda varje vecka,’ sa han och tillade att nyckeln är att göra övning något som är roligt och roligt.

Inte varje person som vill förbättra sin kropp behöver använda en personlig tränare eller tillhör ett gym, sade Sprogis.

Oavsett om någon verkar av sig själva eller andra, är det viktigt att införliva en liten bit av kardiovaskulär träning tillsammans med lite styrketräning, sa hon. Hur mycket man bör göra är beroende av sina mål.

‘Walking är en fantastisk övning, det är bra för hjärt- och hjärthälsa och kolesterol och viktminskning’, säger Sprogis.

‘Den här tiden på året är det svårt, men vissa människor har löpband hemma eller kan gå på köpcentret eller på gymmet,’ sa hon. ‘Så länge det inte är isigt kan du buntas utifrån.’

Att använda skikt av kläder är bäst, så om du blir varm kan du avlägsna ett lager. Det är viktigt att skiktet närmast kroppen är ett wicking noncotton material som tar svett bort från kroppen, sade Sprogis.

Lake County YMCA Central Branch i Painesville och andra grenar av Y går in på ett initiativ som heter Activate America.

Tanken handlar om att nå ut till vårdgivaren, som en person som vet att de behöver träna och ha haft framgång i det förflutna, men vet inte exakt hur man ska göra sig i form, sade Beth Horvath, hälsa och wellness direktör vid centralgrenen.

Många som går med i YMCA kan i första hand göra det för att deras barn är i ett simma program, gymnastik, basket eller annat program och bestämmer sedan att de vill göra något också, sade Horvath.

‘Vi lyssnar på dem och frågar vad de tycker om och vad de har gjort tidigare och jobbar dem mot det,’ sa hon.

Horvath sa också att det är viktigt för människor att engagera sig i en typ av övning som de vill, annars vann de inte fortsätt att göra det.

Vad en person passar bäst för, kom ihåg att det kan ta ett tag att komma i form, sa hon.

‘Alla bör börja långsamt och inte förvänta sig att saker händer över natten,’ sade Horvath. ‘Men det är väldigt viktigt att få en styrka och hjärtkörning, och ju äldre du får det är viktigare för styrkan rutin, eftersom det hjälper till med styrka och balans och bränna mer kalorier.’
hur jag gick ner i vikt fitnessbedömningar erbjuder ideer om typer