kolhydratfri kost Fitness tips för att vara motiverad

viktminskning lchf Fitness tips för att vara motiverad

Har du någonsin startat ett träningsprogram och slutar sedan? Om du svarade ja, är du inte ensam. Många börjar träningsprogram, men slutar när de blir uttråka eller resultatet kommer för långsamt. Här är sju tips som hjälper dig att hålla dig motiverad.

1. Ställ in mål

Börja med enkla mål och sedan gå vidare till längre mål. Kom ihåg att göra dina mål realistiska och uppnåeliga. Det är lätt att bli frustrerad och ge upp om dina mål är för ambitiösa.

Om du till exempel inte har tränat på ett tag kan ett kort sikt vara att gå 10 minuter om dagen tre dagar i veckan. Ett mellanmål kan vara att gå 30 minuter fem dagar i veckan. Ett långsiktigt mål kan vara att slutföra en 5K promenad.

2. Gör det roligt

Hitta sport eller aktiviteter som du tycker om, variera sedan rutinen för att hålla dig på tårna. Om du inte tycker om dina träningspassar, prova något annat. Gå med i en volleyboll eller softball-liga. Ta en balsalansklass. Kolla in en hälsoklubb eller kampsportcenter. Upptäck din dolda atletisk talang. Kom ihåg att träning behöver inte vara svåra och du är mer benägna att hålla dig med ett träningsprogram om du har kul.

3. Gör fysisk aktivitet en del av din dagliga rutin

Om det är svårt att hitta tid för motion, kom inte tillbaka på ursäkter. Planera träningspass som du skulle någon annan viktig aktivitet. Du kan också glida i fysisk aktivitet hela dagen. Ta trappan istället för hissen. Gå upp och ner sidolinjer medan du tittar på barnen leker sport. Pedal en stationär cykel eller gör styrketräning övningar medan du tittar på TV på natten.

4. Lägg det på papper

Hoppas du gå ner i vikt? Öka din energi? Sova bättre? Hantera ett kroniskt tillstånd? Skriv ner det. Att se fördelarna med regelbunden motion på papper kan hjälpa dig att hålla dig motiverad.

Du kan också hitta det som hjälper till att hålla en träningsdagbok. Spela in vad du gjorde under varje träningspass, hur länge du tränade och hur du kände efteråt. Registrering av dina ansträngningar kan hjälpa dig att arbeta mot dina mål och påminna dig om att du gör framsteg.

5. Sammanfoga krafter med vänner,
kolhydratfri kost Fitness tips för att vara motiverad
grannar eller andra

Du är inte ensam här. Bjud in vänner eller medarbetare att gå med dig när du tränar. Träna med din partner eller andra nära och kära. Spela fotboll med dina barn. Organisera en grupp grannar för att ta träningspass på en lokal hälsoklubb .

6. Belöna dig själv

Efter varje övning, ta några minuter för att njuta av de goda känslorna som motionen ger dig. Denna typ av intern belöning kan hjälpa dig att göra ett långsiktigt engagemang för regelbunden motion. Externa belöningar kan också hjälpa till. När du når ett längre målläge, uppskatta dig ett nytt par gåskor eller nya låtar att njuta av medan du tränar.

7. Var flexibel

Om du är för upptagen att träna eller helt enkelt inte känner till det, ta en dag eller två av. Var försiktig med dig själv om du behöver en paus. Det viktiga är att komma tillbaka på rätt spår så fort du kan.

Nu när du har återställt din entusiasm, flytt dig! Ställ in dina mål, gör det roligt och klistra dig själv på baksidan från tid till annan. Kom ihåg att fysisk aktivitet är för livet. Läs igenom dessa tips när du känner din motivation glider.
kolhydratfri kost Fitness tips för att vara motiverad