motivation gå ner i vikt Fitnessmodell Louise Glover delar hennes topp 10 hälso- och fitnesstips

går ej ner i vikt Fitnessmodell Louise Glover delar hennes topp 10 hälso- och fitnesstips

Hon är en av de mest kända glamourmodellerna i världen som förekommer i allt från FHM till Playboy. Men nu är Louise Glover specialiserad som fitnesskompetent, idrottsmodell, gymnastikstudier kommer att konkurrera med WBFF (World Bodybuilding Fitness Federation) i november på O2 arenan samt i träning för Virgin London Triathlon nästa månad för att samla in pengar till Mind Välgörenhet. En av hennes favoritutbildningsplatser är New Forest. Här delar hon hennes topp 10 hälsa och fitness tips. Kom alltid ihåg att det är viktigare att ha en bra träning än att ha lång tid. Du bör dock försöka gradvis öka tidsutnyttjandet från tjugo minuter till en timme. Du kan träna hårdare när du är full av energi.

TIPS 2: Kombinera övningarna. Se till att din träningspass omfattar alla muskelgrupper. Fitnessprogrammet bör omfatta kardioövningar som aerob, jogging, stegning, klättrappa eller rephoppning. Lyftvikter och sträckningsövningar är också ett bra alternativ. Tänk dig inte över dig själv: i slutet av träningspasset bör du känna dig full av energi, inte stressad och utmattad.

TIPS 3: Försök med nya övningar för att undvika rutin. När du är bekant med några av träningsövningarna, varför försök inte andra? Kanske kommer du njuta av dem mer. Pilates övningar hjälper till exempel att du arbetar på din mage på ett annat sätt. eller kanske du vill prova Tae Bo eller kickboxing istället för aerob.

TIPS 4: Anpassa till din miljö. Prova och anpassa ditt arbete till din miljö. Du kan hitta ett sätt att träna oavsett var du tränar: hemma, i parken eller i gymmet. Det finns inga ursäkter att inte träna regelbundet.

TIPS 5: Ha en balanserad kost. Förutom att träna, behöver du också en hälsosam kost om du vill gå ner i vikt.

Oavsett hur svårt du tränar, om du inte äter hälsosamt, vinner du inte de resultat du förväntar dig. Tala också med kalorierna i dina måltider och se till att du inte äter mer än vad du behöver för att behålla eller gå ner i vikt. Om din netto kaloriförbrukning, inklusive de som du brinner när du tränar, är högre än dina dagliga krav, kommer du att gå upp i vikt även om du tränar

TIPS 6: Be om hjälp. Alltid söka hjälp från en träningsassistent och en dietist som kan rekommendera dig en personlig kost. Att ha en specialist som övervakar, stöder och motiverar dig hjälper dig att hålla dig på rätt håll med din tränings- eller tyngdförlustplan och undvika att göra dyra misstag.

TIPS 7: Skapa en hälsosam miljö runt dig Rengör ditt kylskåp av ‘förbjudna’ livsmedel och fyll det med frukt, grönsaker och yoghurt! Sluta röka eller hänga på platser där många människor röker.

Fråga din make eller andra att röka utomhus eller helst inte alls! Det är hälsosamt för er båda.

Drick inte för mycket och sov inte för lite.

Fitness handlar inte bara om att träna; Det handlar om att leva friskt, i en hälsosam miljö.

TIPS 8: Håll dig nära människor som är motiverade.

För att uppnå dina mål ska du dela dem med andra som har gått igenom samma erfarenhet. De flesta människor hjälper dig gärna. Lär dig av sina misstag, lär dig vad som har fungerat för dem och håll dig nära motiverade människor.

TIPS 9: Fortsätt flytta. Försök att gå utomhus, eller bättre ännu i en park, under soliga dagar. Jogga med en vän på morgonen eller under lunchpausen på jobbet, eller gå hunden oftare. Hitta tid att arbeta runt huset. Försök alltid lägga till fysisk aktivitet i ditt liv.
motivation gå ner i vikt Fitnessmodell Louise Glover delar hennes topp 10 hälso- och fitnesstips