tips gå ner i vikt Fitness Tips för det nya året

snabb bantning Fitness Tips för det nya året

Med januari i full gång är många av oss fokuserade på att få eller hålla sig i form 2011. Vi vet alla klart att det är lättare sagt än gjort att följa igenom dessa resolutioner. Våra Sheridan-experter erbjuder lite råd så att du är ute av kommission (och motivation) när Super Bowl kommer runt. Det finns tre vanliga faktorer att komma ihåg när man bedriver ett fitnessmål, säger Trevor Cottrell Coordinator BAHSc Exercise Science and Health Promotion-programmet:

Ange ett rimligt, mätbart och specifikt mål. Ditt mål bör ge en tidslinje för ett specifikt resultat eller det kommer att sakna det fokus som behövs för att överföra det till handling.

Upprätta kortsiktiga strategier för att uppnå ditt långsiktiga mål. Detta kan innehålla uppsatta träningstider, månatliga provningsdagar, tillägg av en viss mat till din kost och andra beteendeförändringar. Små delmål är lättare att uppnå och därmed mer motiverande än att ständigt fokusera på den stora bilden.

Erkänn barriärer och skapa strategier för att komma runt dem. Dessa hinder inkluderar långa arbetsveckor, familjeaktiviteter, tillgång till faciliteter, väder mm Negativa enablers avskräcker också från att sträva efter fitnessmål. Liksom barriärer kan negativa enablers få ett mer subtilt inflytande på vår motivation att träna. De kan innefatta en inaktiv make, en arbetsmiljö som inte uppmuntrar till hälsosam livsstil och självförsvarande äta binges.

Vissa vanliga fitnessmyter kan leda dig på fel väg i din träning, säger både Trevor och Warren Haesler (Idrottsskadestyrningsövningsteknik och hälsokampanjtekniker på Sheridan Davis Campus Fitness Facility,
tips gå ner i vikt Fitness Tips för det nya året
så sök alltid yrkesverksamma som kan ge noggrann rådgivning som utexaminerade från Sheridan Health Sciences-program. Här är några vanliga myter:

Viktutbildning saktar ner dig och gör dig oflexibel

Squats är dåliga för knäna

Deadlifts är dåliga för ryggen

Höga reps, låga vikter utvecklar muskelton

Kvinnor bör träna annorlunda än män

Övning på en fitball är bättre än träning på stabila ytor

Diet och aerob träning är det bästa sättet att förlora fett

För mer information kontakta kliniken: 905 459 7533 ext. 5534.

När du är på väg, oavsett din aktivitetsnivå, nästa steg för att undvika skada, säger Jamie Rempel (Idrottsskadeägare i Langley Sports Medicine Clinic i BC.) Att vi inte kan ge tiden bort från jobbet eller ekonomisk börda för rehabiliterande skador, säger han, så lite förberedelse kan förhindra månader av onödig smärta, obehag och besvär.

Var proaktiv. Var välutbildad med din sport och veta hur man identifierar vanliga skador och hur de uppstår så att du kan förhindra dem.

Sträcka! Dominerande hip flexorer i din sport? Sträck dem för att rädda ryggen. Behöver du snabbt sträcka hamstringarna? Se till att de har styrka och flexibilitet för att kunna komma dit.

Don ignorera den skadan. De vanligaste skadorna på min klinik är kroniska, överanvändningsvillkor de som började som något som var men nu är försvagande.
tips gå ner i vikt Fitness Tips för det nya året