gå ner 3 kilo på en vecka Att gå bakåt är framåtriktat tänkande

gå ner i vikt utan träning Att gå bakåt är framåtriktat tänkande

En Scranton Times Tribune All Access-prenumeration ger dig fullständig tillgång till både våra tryckta och digitala publikationer, levererade till ditt hem, skrivbord och mobila enheter 7 dagar i veckan

Prenumerera på hemleverans eller digital

Hantera ditt konto 24 timmar om dygnet.

Nyligen kom en patient, Pat McKenna, associerad redaktör av The Times Tribune, till mitt kontor med en partiell tår och ansträngning till en av hans hamstringsmuskler. Han sa att han alltid haft hamstring tightness och har gått bakåt som en uppvärmd övning för att förhindra skada. Jag hittade begreppet att gå bakåt kallat även ‘retrowalking’ intressant och bestämde sig för att undersöka ämnet för mer information och validering.

Som det visar sig vet Pat inte bara om journalistik, han vet en sak eller två om kroppen och träningen. Att gå bakåt har många terapeutiska fördelar. Men innan du försöker denna aktivitet på en löpband eller elliptisk maskin, kontakta din läkare och fysioterapeut. Och när du försöker det, ha en spotter i närheten.

Vid 2011 års årsmöte i American College of Sports Medicine presenterades flera studier om ämnet bakåtgående vandring. Merparten av forskningen genomfördes på ämnen som rör sig bakåt på en löpband och en elliptisk.

När man jämförde två grupper som återhämtade sig från knäskador visade den bakåtriktade rörelsegruppen signifikant förbättring av styrkan i quadriceps (främre lår) och hamstring (bakre lår) muskler jämfört med den traditionella framåtgående gruppen.

Vidare visade framkanten av musklerna (tibialis anterior) och rygg (gastro / achilles) av sken och fotled en ökning i styrka och uthållighet med bakåtgående gång.

En förklaring är att framåtriktad rörelse är så rutinmässig i vardagen att det har blivit mycket effektivt och inte skattar eller spänner musklerna. Medan denna effektivitet förhindrar trötthet i de dagliga aktiviteterna, kan det inte stressa musklerna tillräckligt för att få styrka så fort som en obekant övning.

Till stor del beror på den ökade belastningen att utföra en obekväm övning, bakåtgående på en löpband eller bakåtgående pedalering på en elliptisk erbjuds en större kardiovaskulär nytta och kaloriutgifter än framåtriktad rörelse på alla nivåer.

Närmare bestämt har man funnit att köra utåt på en löpband på 2,5 mph i betyg på 5 och 10 procent för att öka kardiovaskulär uthållighet betydligt mer än att gå framåt under samma förhållanden.

Denna kunskap är användbar för friska människor som behöver mer hjärtkörning. Det kan dock också fungera som en varning för personer med hjärtproblem, vem ska rådfråga en läkare innan du försöker göra den här aktiviteten.

Viktminskning

En ny studie i International Journal of Obesity fann att de som utförde nya aktiviteter eller ökade intensiteten av en aktivitet, till och med under en kort tid, använde mer energi och brände mer kalorier än de som arbetade ut i samma takt konsekvent för en längre tid varaktighet.

Vidare brände ännu fler kalorier när man engagerade sig i en ny aktivitet som bakåtgående gång.

Vi utmanar våra kroppar när vi ineffektivt utför en ny motorisk färdighet som bakåtgående gång. Med andra ord, om du vill bränna mer kalorier utan att träna under längre perioder, prova en ny aktivitet med högre intensitet, intermittent, för en del av tiden. Till exempel, gå bakåt på löpbandet i 30 minuter vid 2,5 mph, men gör det med en 5 10 procent lutning i 1 2 minuter var 5: e minut.

Skydda din kropp

Vissa studier visar att man använder andra muskelgrupper genom att utföra olika övningar skyddar dina muskler och senor mot överanvändning och slitage.

I synnerhet är knäleden och patellelleden (knuten där knäbladet glider på knäet) till nytta av bakåtgående vandring eftersom det finns mindre stress och kompressionskrafter på leden. Lår- och fotledsmusklerna drar nytta av att använda en annan form av sammandragning under förlängning av muskeln. Som regel är de som är villiga att ändra sin träningsrutin mer kompatibla och fortsätter att träna längre än de som fastnar i samma rutin.

Med ålder är kroppens balanscentraler långsamma att reagera på förändringar i lutning, höjning, rotation och lateral rörelse. Denna långsamma reaktionstid leder till fall som kan orsaka sprickor, huvudskador och mer.

Att arbeta på detta problem genom att utmana de vestibulära och balanscentren innan de ‘seriöst komprometteras’ är viktigt, och bakåtgående promenader är en väg för att detta ska kunna uppnås effektivt.
gå ner 3 kilo på en vecka Att gå bakåt är framåtriktat tänkande