går inte ner i vikt trots träning Att gå ner i vikt efter klimakteriet är hård

gå ner 1 kg i veckan Att gå ner i vikt efter klimakteriet är hård

erfarenhet av viktminskning försökte alltid förlora ett par pounds, försökte vara hälsosam, äta en låg fetthalt, högkarb diet och tänka på det som kalorier i kalorier ut, sade van den Berg Wolf. Hon fann sig ofta skära tillbaka på lunch och sedan sluka en låda med låg fetthaltiga kakor senare på kvällen.

Hennes erfarenhet, som många kvinnor kan intyga, är vanliga. Shedding pounds efter klimakteriet är oftast svårare. Men det är inte omöjligt, säger Janine Kyrillos, chef för Jefferson Comprehensive Weight Management Programme hos Bala.

klimakteriet, du blir mer känslig för kolhydrater, så du blir mer insulinresistent. Att uppmärksamma kvaliteten på maten är viktig så att du borde försöka hålla sig borta från kolhydrater, bearbetade livsmedel och sockerarter efter klimakteriet, sade hon.

Tillsammans med de metaboliska förändringarna i klimakteriet kan åldrande också betyda en förlust av muskelmassa, säger Colleen Tewksbury, en registrerad dietist och bariatrisk programchef hos Penn Medicine. Eftersom muskeln brinner mest kalorier, innebär en minskning av muskeln en lägre vilande metabolisk hastighet, vilket betyder att viktökning förstärker dig om du inte äter mindre.

folk ålder, de tenderar att få mindre fysisk aktivitet, sade också Tewksbury, som rekommenderar viktbärande motion och äter tillräckligt med protein dagligen för att bygga muskler.

För van den Berg Wolf, förlorade vikt betydde att ändra hennes matvanor för att återhämta hennes ämnesomsättning. Med hjälp av Kyrillos minskade hon mängden hon åt och fokuserade på en diet högre i fetthalt och lägre i socker. Hon drack mer vatten, gav upp alkohol och tog en liten mängd receptbelagd aptitretare i ungefär ett år, för att hjälpa henne att anpassa sig till att äta mindre.

Och hon tappade långsamt 12 pund, vilket tog henne till toppen av det normala intervallet för hennes 5 fot 7 ram.

äter inte saker som pasta och bröd varje natt, men jag äter verkligen dem när jag vill, sade van den Berg Wolf.

kan gå ner i vikt, sade kyrillos. bli avskräckta och säg att du kan lära en hund nya knep, men du kan arbeta på sömn och stress, eller prova något annat som intermittent fastande. Jag har patienter som trodde att de försökte allt men har kunnat ta nya tillvägagångssätt som har varit till hjälp.

Om du kämpar med att ta bort de postmenopausala punden, här är några tips:

Få tillräckligt med vila. Sömn är svårare under klimakteriet eftersom hormoner orsakar sömnstörningar, säger Kyrillos. ett rutinmässigt sömnschema och försöka minska stressen. Och don ersätta att äta för att sova.

Lugna ner dig. Stress förändrar hormoner så vi lagrar mer fett, säger Kyrillos. Var medveten om att förändringar i humör, inklusive ökad irritabilitet, kan följa klimakteriet. Försök att inte bli överväldigad eller spårad av känslor. om att göra meditation eller yoga eller bygga i något arbetslivsbalans så att dessa förändringar inte slänger dig för en slinga, sa hon.

Byt upp dina mellanmål. brukade äta massor av popcorn som mellanmål, och nu äter jag en mycket liten mängd glass varje natt, säger van den Berg Wolf. upped mitt fettintag men åt mindre totalt sett. Nu använder jag tilltugg som jag aldrig försökt tidigare som mandel, fullkvadd kesost och små mängder full fetthalt [hård] ost. ‘

Håll en matbok. för att se om det finns några förändringar som behöver göras i din kost, säger Tewksbury. du kan mäta det, du kan hantera det. realistisk. bara svårare att gå ner i vikt när du är äldre, och du måste justera tillbaka dina delstorlekar, säger van den Berg Wolf. aren kommer nödvändigtvis att vara den vikt du var när du var 20. ‘

Men vad händer om ingen av dessa åtgärder hjälper?

Rhonda Cohen, 63, vet vad det är som. Hon tillbringade mycket av sitt liv på många dieter som sällan fungerade, men när hon nådde 50, vägrade skalan att sprida sig. Det var galande, särskilt för att hon aldrig hade utövat så mycket i sitt liv.

Vid 49, när hon var väldigt tung vann hon tre månader på Platoon Fitness, ett träningslägerprogram och över ett år av långsamt och hårt arbete deltog i slutändan i en 5K-körning, den 10 mil Broad Street Run och hennes första triathlon.

I början gick hon ner i vikt, men stallade sedan.

Till sist, vid 61, valde Cohen för bariatrisk kirurgi. Sätt på en super restriktiv diet på ca 1 000 kalorier per dag prekirurgi, kunde hon äntligen släppa lite vikt.

Om du har en 70 år gammal med en BMI på 40 som är metaboliskt hälsosam men riskerar sjukdom, kommer vi att överväga operation. Många faktorer är på spel för att se om det är kirurgiskt säkert att göra operationen, inklusive bra psykosocialt stöd.

allt om huruvida förmåner kommer att uppväga riskerna, sa hon.

Efter Cohen bariatric ärmoperation, föll hon 100 pounds. Hon känns mycket bättre, även om hon säger att hon fortfarande anser att hon är överviktig. Men som en idrottsman som fortsätter att gå ut i sex timmars cykelturer med vänner på helgerna, inser hon att hon kan leva på 1000 kalorier om dagen.
går inte ner i vikt trots träning Att gå ner i vikt efter klimakteriet är hård