hur många kalorier är ett kilo Att gå ner i vikt är knepigt

måste gå ner i vikt Att gå ner i vikt är knepigt

När jag var 8 år gammal var jag på en familjepicknick och sprang runt i min Toughskins ‘husky’ passform och en T-shirt som trodde att tucking, när jag hörde en stor moster berätta för min mamma att när jag slog mina tonåringar skulle jag ‘skjut upp som en böna.’

Att säga att jag har kämpat med min vikt är hela mitt liv en blatant missbruk av termen ‘kamp’. Jag har sällan bryr mig mycket; Jag har mest accepterat det som en del av vem jag är och lärt mig att leva med. Men i början av 2016 förändrades något. Jag kände mig inte jättebra. Jag visste att min vikt var uppe, men jag hade inte kontrollerat på ett tag. För det mesta för att jag inte ville veta. Och jag stirrade ner i tunnan på min 50-årsdag.

Jag bestämde mig för att jag behövde göra något. Men det skulle bli komplicerat. Jag skriver om mat som en del av mitt yrke. Jag har vänner och kollegor som är matjournalister och andra som är kockar. Att arbeta och leka med dem innebär att äta nya och intressanta saker är mer än bara sport; det är mitt jobb.

Det här är en historia som snyggt slutar om hur jag räknade ut precis rätt balans för att uppnå fitness och lycka och försäkra min ultimata odödlighet. Det är en berättelse om en bergskustresa med stora droppar, olyckliga uppstigningar, kurvor som tagits hårt och utvecklingen som jag aldrig såg kommer.

Saken med att vara överviktig är att jag talar för mig själv för att jag vet att detta inte kommer att bli populärt det gör att det går lätt att tappa, särskilt i början. Jag har gjort det förut. När jag har bestämt mig för att jag behövde, har jag kunnat släppa 20 eller 30 pund utan att försöka för hårt. Ett par gånger har jag förlorat omkring 100 pund. Det tog mycket arbete, men det var en känsla av prestation, och jag kände och såg bättre ut.

Problemet är att hålla vikten bort är ännu mer arbete än att ta bort det. Jag kan vara fokuserad tillräckligt länge för att förlora den, bara för att lära mig att förtryck inte är en del av belöningen.

När jag bestämde mig för att komma på skalaen i april 2016, misstänkte jag vad det skulle säga, och jag var rätt: jag hade överskridit kapaciteten hos skalan. (Det har hänt mig tidigare, och åtminstone när jag bestämde mig för en rimlig lösning var att köpa en skala med en högre gräns.)

När jag gick till ett gym som hade en större skala, var jag upp ungefär 50 pund från ungefär fyra år tidigare.

Det var en besvikelse. Inte överraskande, men en besvikelse. Men vid den tiden hade jag redan etablerat en plan.

För träning skulle jag gå. Jag var redan en slav till min tracker. Jag hade ett dagligt mål på 10 000 steg ca fem miles så jag bestämde mig för att jag ville avsluta året med minst 3,66 miljoner steg: mina dagliga måltider 366. (Det var ett språngår!) Eftersom det var sent i april och jag hade inte ‘ Jag har varit strikt, jag skulle behöva genomsnittligt mer än 10 000 resten av vägen. Det gjorde det till en utmaning.

Jag gick aldrig tillbaka till den läkaren.

Kanske sa han att det låter roligt, men det gjorde mig arg. Mat är ett nöje och ett äventyr. Jag älskar känslan av upptäckten som kommer med nya smakkombinationer. Jag älskar den sociala aspekten. Och medan jag förstår vad folk menar när de säger att de ‘äter sina känslor’, lagar jag på att uttrycka mina känslor. Om jag lagar mat för dig är det nog för att jag bryr mig om dig. Det är bokstavligen mitt språk och jag har ingen intresse av att lära mig en ny. Den tiden fungerade inte för min livsstil, så jag ändrade det: När jag åt förra gången på kvällen skulle jag inte äta igen i 12 timmar. (Jag lärde mig senare att en version av detta var en faktisk plan som kallades Buddhas Diet, men då tänkte jag bara att jag var ett geni.)

Det fungerade nästan omedelbart. Snart hade jag förlorat tillräckligt för att registrera mig på min hemskala igen, och jag förlorade en eller två pund per vecka. Och det var inte svårt att räkna ut varför. Jag kände mig tvungen att starta 12 timmars timer så tidigt som möjligt, för ju tidigare jag var klar att äta en dag, desto tidigare kunde jag äta frukost nästa. Det skapade två konsekvenser som fungerade i min favör. Först stannade jag på att snacka på natten. Inga tanklösa chips framför TV: n,
hur många kalorier är ett kilo Att gå ner i vikt är knepigt
en halv pint glass. För det andra, för att hålla koll på de mellanmål som jag inte åt, gick jag.

För det mesta åt jag vad jag ville ha, bara mindre av det. Och jag spenderade mycket tid på att skriva, vilket gav mig lite tid att laga mat. Middag var ofta en enkel sallad på tangentbordet. Om jag inte kunde bry sig om att montera grönsaker, hade jag en skål med spannmål. Jag skar ganska mycket pasta och ris, byggstenen av mina föredragna kost ur bilden. Det gör ont. Jag älskar mina kolhydrater.

Men jag kände mig bättre. Snart började mina kläder hänga på mig så att jag var tvungen att byta ut dem. Den första personen som berättade för mig om det var clerk på min slaktare.

‘Du’ är här hela tiden, eller hur? Du ser bra ut, sa hon. ‘Förlorar du vikt?’

Jag var nere nästan 60 pund vid den tiden. Och strax före jul passerade jag 3,66 miljoner steg.

När 2017 började hade jag ingen anledning till någonting annat än oupplöst optimism. Jag visste att jag ville släppa minst 50 pund mer, och 75 verkade möjligt.

Sedan jag slog mitt mål i 2016 bestämde jag mig för att sträva efter 4 miljoner år 2017, vilket innebar ungefär en extra 1000 steg om dagen. Ingen stor grej.

En större affär var att mitt ansvar för kokboken jag arbetade med att flytta. Vi gjorde mestadels skrivning, och jag behövde testa recept. Det innebar mycket matlagning. Och mer mat läcker, god mat runt huset.

Det menade också att jag åt senare. och slutade ofta efter 10. Det blev dinnertime. Jag satte min 12-timmarsregel på hiatus, övertygad om att detta var kort sikt och att jag skulle vara bra om en månad eller två.

Problemet är att goda vanor dör lätt. När testningen var klar gick jag inte tillbaka till de fasta. Jag hade inte fått någon vikt, men jag hade inte tappat någon. Jag gav mig en paus.

Jag behövde testa 60 desserter för en italiensk kokbok på mindre än 30 dagar. Det var fantastiskt. Det fanns tortor. Det fanns crostator. Det fanns gelati och sorbetti. Det fanns kakor. Åh, det var så, så många kakor.

Min policy var att smaka allt så snabbt som möjligt en del av jobbet och hitta någon annan att äta vad som var kvar. Jag tog kakor till kontoret. Jag skickade budini till min hustrus kontor. Jag hörde att en vän inte hade tid att laga mat för en pott, så jag gjorde henne en tallrik med olika godis. Om vänner hade en get tillsammans, tog jag en efterrätt. Eller tre. Vakterna på min byggnad väntade mig att dyka upp vid midnatt med något sött för dem. Den som jag visste med en födelsedag fick en låda med kakor i posten.

Jag var nervös och ökade min vikt ins från en gång i veckan till tre eller fyra gånger. Jag skrek upp, men inte snabb. I slutet av månaden var jag uppe med sex pund, och jag ansåg det som en seger, under omständigheterna.

Efter att ha avslutat det jobbet fick jag inte på skalan i ungefär en vecka, för att ge mig en liten mental semester. När jag väga in efter det var jag uppe med ytterligare sex pund.

Det var plötsligt oktober, jag var upp 12 pund och jag var inte glad över det, förutom när jag åt en stor pasta pasta.

Jag fick inte mer resten av året, men jag slog mitt mål om 4 miljoner steg. (Det var ju mer än lite irriterande att jag fick upp vikt medan jag gick upp och gick.) Kokboken fungerar jag hade gjort under året var otvivelaktigt en faktor för att avleda min viktminskning.
hur många kalorier är ett kilo Att gå ner i vikt är knepigt