hur snabbt kan man gå ner i vikt Att göra de små ändringarna räknas

tabletter för att gå ner i vikt Att göra de små ändringarna räknas

Det finns massor av dieter i nyheterna i dag eftersom alla kämpar för att förlora dessa semesterpund eller att forma sig för det nya året.

När det gäller att gå ner i vikt, är det komplicerat. Att hitta rätt mat som du kan njuta av, som passar in i din livsstil och kan modifieras så att du kommer att kunna gå ner i vikt är en utmaning. Men det handlar inte bara om att byta matvanor utan också att kämpa mot alla utsidan påverkar livsmedelsannonserna på TV, radio eller tidskrifter, matbutikerna på varje hörn, tillgången på så mycket bearbetad mat och sådana stora portioner och matsamtal som vi alla har med vänner och familj. Vi äter som svar på så mycket mer än hunger och lyckas med att gå ner i vikt eller till och med bara göra hälsosammare matval innebär att vi måste lära oss att omforma några av våra vanor och titta på svar vi gör i vår miljö.

Professor Brian Wansink, chef för Cornell Food and Brand Lab vid Cornell University,
hur snabbt kan man gå ner i vikt Att göra de små ändringarna räknas
har gjort omfattande forskning om begreppet sinnlös ätning. Om du kan börja vara medveten om alla ledtrådar i din miljö som påverkar din ätning och sedan göra små förändringar i både miljö och ditt associerade beteende, kan det vara till hjälp för att göra långsiktiga förändringar i din vikt. I sin fascinerande bok Mindless Eating: Varför äter vi mer än vi tror (Bantam, 2006), ger han tips och strategier för att hjälpa dig att ändra några av dessa beteenden.

En nyligen publicerad tidning i The Journal of Medical Internet Research tittade på några av dessa små, enkla förändringar, utforskade hur man får reda på vilka förändringar som är bäst för dig och hur man håller med dem tillräckligt länge för att göra skillnad. Det beskrev resultat från The National Mindless Eating Challenge, ett online hälsosamt ät- och viktminskningsprogram fokuserat på enkla förändringar i ätbeteendet,
hur snabbt kan man gå ner i vikt Att göra de små ändringarna räknas
inte dieting. Varje månad gavs personer i programmet 3 vanliga förändrings tips som var baserade på resultaten från Dr Wansink forskning.

De fick också en checklista för att spåra deras efterlevnad av tipsen och e-postpåminnelserna för att hålla dem på rätt spår. I slutet av varje månad blev de ombedda att slutföra en undersökning och fick sedan nya tips.

Viktminskningen var bäst för dem som gjorde förändringar konsekvent. Personer som följde förändringarna 25 eller flera dagar i månaden förlorade ca 2 pund per månad och de som stannade på programmet minst 3 månader förlorade cirka 1% av sin ursprungliga vikt.

De 5 mest effektiva tipsen var:

Ät aldrig direkt från en förpackningsdel mat ut på en maträtt så att du måste möta exakt vad du äter Sätt dina redskap ner mellan bett för att sakta ner din ätning. Håll räknare borta från alla livsmedel men de friska. Ät något varmt till frukost inom Den första timmen av vakna Undvik att gå mer än 3 4 timmar utan att ha något litet att äta.