mat för att gå ner i vikt Att få din kropp i redskap innebär att din hjärna avlägsnas

ofrivillig viktminskning Att få din kropp i redskap innebär att din hjärna avlägsnas

Vi har alla fastnat på problem som vi bara inte kunde tycka om att räkna ut. På samma sätt för negativa tankar som bara vann inte lämna våra sinnen.

När det händer är din hjärna fast. Och ja du kan fastna ibland på mycket ohälsosamma sätt.

Du kan vara fast och tänka på att du är ‘upptagen’ för att träna eller göra andra viktiga saker. Du kan fastna och tänka på att du aldrig kommer att få den vikten, varför börja något du misslyckas med. Du kan vara fast och tänker du inte ‘ t förtjänar att ta hand om dig själv, eller att det inte spelar någon roll för vilka livsmedel du sätter i din kropp.

Dessa tankar går inte lätt och är mycket svåra att hantera. Det beror på att hjärnan är en fantastisk skapelse av effektivitet och vana.

Hjärnan består av miljarder celler som heter neuroner som passerar kemiska och elektriska signaler längs vägar. Formerna och storleken på neuronerna hjälper dem att utföra specifika funktioner, till exempel att lagra minnen, styra muskler och till och med styra dina tankar.

Information från en neuron strömmar till en annan över ett litet gap som kallas synaps, där de elektriska signalerna översätts till en viss handling, tanke eller funktion. Kroppen älskar sina vägar för att skicka signaler. Det gillar att vara snabb och effektiv för att få saker att göra.

Problemet är att kroppen inte kan skilja mellan en dålig väg eller en bra väg när det gäller tankar eller beteenden. Det vet bara, ‘jag är för upptagen för motion i mitt liv just nu’ eller ‘jag förtjänar att ta lite tid för mig själv idag så jag ska gå på en promenad. Oavsett om tanken är positiv eller negativ, fortsätter hjärnan att skicka samma neurologiska tankeföljd. Ju fler gånger du tänker tanken desto starkare är vägen .

Den goda nyheten är att när du väl etablerar ett hälsosamt beteende och en tankeprocess kring det beteendet är hjärnan mycket bra för att behålla det. Problemet är då hur du byter den neurologiska vägen om du är någon som fastnar på den negativa sidan av tankar eller vanor när det gäller motion och hälsa.

Det är här neuroplasticiteten kommer in. Termen var relativt okänd fram till 1970-talet när forskare började lära sig att människans hjärna inte är ett fast organ och att det har en stor kapacitet för förändring i struktur och funktion. Nya kopplingar i hjärnan skapas kontinuerligt medan synapser inte längre används degenererade.

Hur gäller det för ditt dagliga liv? Det finns många sätt, beroende på de problem du kämpar med.

Ofta när människor vill införliva en ny hälsosam vana i sina liv måste de först erkänna beteendet inte har varit en del av sina normala tankeprocesser. Det finns inga neurologiska vägar som gör att en person kan äta ett hälsosammare alternativ, träna, meditera eller hantera stress.

Många människor gör ursäkter för varför de inte utövar hälsosamma beteenden. Men för att vara helt ärliga har dessa människor dåliga neurologiska vägar i sin hjärna. Det här, i stället för brist på kunskap om fördelarna med en hälsosammare livsstil, är vad som stannar dem från att göra en förändring.

Så nästa fråga är hur man byter de neurologiska vägarna i hjärnan för att få de resultat du vill ha. Svaret är enkelt, men utförandet är svårt. Det kräver att du gör, säger och upprepar om och om igen den nya vanan du vill utföra.

Till exempel vill de flesta gå ner i vikt. Det finns många tankeprocesser som går in i att faktiskt gå ner i vikt. Det är inte så enkelt att gå i gymmet och titta på poundsna smälter bort. Längs vägen kommer det att finnas stunder av besvikelse, problemlösning och framgång, och det kommer att kräva uthållighet.

Inte alla tankar längs denna process är bra som främjar den förändring du vill ha. Lösningen identifierar då negativa tankemönster och ändrar dem till positiva. Den coolaste delen är när det gäller viktminskning kan vi faktiskt utnyttja fördelarna med motion för att stärka nya hälsosamma vanor. Denna förening stimulerar neurogenesen (nya neuroner), förbättrar nervanslutningen, stärker och renar synapserna i korsningen mellan nerverna och förbättrar neuroner och nya hjärnvägar för att kompensera förlorade.

Rikta även platser som införandet av rörelser som passerar över kroppen eller involverar motstående ben, bidrar till att stärka corpus callosum, vilket i huvudsak är limet som förbinder hjärnans högra och vänstra hjärnhalvor och underlättar korshjärnans kommunikation.

Därför kan träning kombinerat med positiva tankar vara extremt produktiv för att hjälpa människor att nå sina mål. I de flesta fall börjar människor ett nytt beteende och slutar korta när problem uppstår eller motlösning sätter i. Istället ökar träningen i kombination med upprepade nya hälsosamma tankar dig mycket mer troligt att hålla fast vid dem.
mat för att gå ner i vikt Att få din kropp i redskap innebär att din hjärna avlägsnas