träningsprogram viktnedgång Att göra bättre val på drycker kan leda till en hälsosammare livsstil

tips för att gå ner i vikt snabbt Att göra bättre val på drycker kan leda till en hälsosammare livsstil

Många människor inser inte att de drycker som de dricker faktiskt bidrar till ett stort antal kalorier som förbrukas som kan lägga sig över tiden och orsakar ökad viktökning. Tänk på din dryck och gör hälsosammare dryckesval.

Att vara hydratiserad är väsentlig för livet, men inte alla drycker skapas lika. Vissa vätskor innehåller kalorier medan andra inte gör det. När någon följer en hälsosam matplan, behöver han eller hon inte förlita sig på drycker för energibehov. Non-caloric drycker inkluderar vatten, te, kaffe och vissa dietdrycker.

Drickande socker sötad dryck ökar i USA. Varje dryck med tillsatt sötningsmedel som innehåller kalorier är märkt socker sötad. Socker sötad dryck, som innehåller läsk, fruktdrycker, sötad kaffedrycker, smoothies, smaksatt te och andra, innehåller socker i ingredienser som listas på etiketten. Om socker är listad som en av de fyra första ingredienserna på etiketten, är socker en framträdande ingrediens och du kan noga göra ett bättre val.

Om drycker innehåller så många kalorier undrar vissa människor varför de inte känner sig fulla. Det beror på flera orsaker: För det första är vätskor som är tomma från magen snabbare än fasta livsmedel som får dig att känna dig hungrig strax efter att ha druckit en dryck. Lägg till de flesta kalorierna till drycker, särskilt socker sötad dryck. Eftersom proteinrika fettrika matar och drycker kan lägga till kalorier absorberas dessa näringsämnen mindre snabbt på grund av protein och fettinnehåll, vilket gör att du känner dig fylligare än kolhydraterrika livsmedel och drycker.

Slutligen görs mer ansträngning för att äta fast mat vilket resulterar i mer tid att känna sig full. Ta tid att tugga och prata under måltider ger magen tid att ‘berätta’ för hjärnan att den är full. Människor dricker drycker snabbare. Eftersom vätskor tömms snabbt från magen, finns det mindre tid för magen att ‘berätta’ för hjärnan att den är full.

Forskning visar att personer som dricker mer socker sötad dryck före en måltid tenderar att äta mer kalorier än de som dricker mycket mindre socker sötad dryck både före och under måltiden. Så, vad är den stora oroen? Vi brukar bruka mer kalorier, utan att beräkna kalorierna från våra drycker som i slutändan kan leda till viktökning.

Flera studier har visat att de individer som skär ut socker sötad dryck är mer framgångsrika för att gå ner i vikt och behålla sin förlust än de som fortsätter att dricka sina kalorier. När du försöker gå ner i vikt, skära ner på läsk och specialdrycker som lattes och smoothies kan vara det bästa sättet att gå. Låt oss ta en titt på fakta om dessa drycker så att utbildade beslut kan påverka våra dryckesval.

Speciella kaffedrycker är en favorit ‘plocka upp mig’, men de har ofta stora mängder socker och kalorier. En 16 grams vaniljlatte från Starbucks innehåller upp till 210 kalorier, medan samma storlek av vaniljlatte från McDonalds kan innehålla upp till 280 kalorier. Det är nästan 2000 extra kalorier på en veckas tid.

Smoothies kan också vara knepiga. Även om smoothies kan vara ett bra sätt att lägga till frukt i en ätplan, lever ibland de många extra kalorier. En 20 ounce banan och bär smoothie från Smoothie King innehåller 364 kalorier, medan samma storlek liknande smoothie från Jamba Juice innehåller 400 kalorier.

Läskedrycker ger kalorier också. En 12 uns burk Coca Cola innehåller 145 kalorier. Att dricka flera av dessa om dagen kan verkligen lägga upp över tiden.

Amerikanerna borde få de flesta av sina dagliga vätskor från vatten. Te och kaffe kan vara hälsosamma alternativ, men se vad du lägger till med dem. Mjölkprodukter med låg fetthalt är också ett bra val eftersom de är bra källor till kalcium, vitamin D och protein av hög kvalitet.
träningsprogram viktnedgång Att göra bättre val på drycker kan leda till en hälsosammare livsstil