viktminskning lchf Att gå ner i vikt handlar om både själ och kropp

viktminskning tips Att gå ner i vikt handlar om både själ och kropp

I många år har experter diskuterat hur mycket motion människor behöver för att framgångsrikt kunna gå ner i vikt. Studier har konsekvent visat att 30 minuter måttlig träning de flesta dagar i veckan är det som vanligtvis fungerar för att bibehålla en hälsosam vikt. Nu finns det tydliga bevis som anger att mängden motion är mycket mindre än människor behöver gå ner i vikt.

Ny forskning har visat att människor som lyckades gå ner i vikt utövas i minst en timme nästan varje dag. Enligt en studie publicerad i Archives of Internal Medicine, desto mer motion du gör varje dag, desto mer vikt kommer du att förlora.

I ett tvåårigt program med 200 kvinnor utövade deltagare som förlorade minst 10% av sin kroppsvikt 5 dagar per vecka i genomsnitt 68 minuter. Det var 55 minuter längre än de hade tränat innan de blev involverade i den viktminskningstudie som genomfördes vid forskningscentret för fysisk aktivitet och viktkontroll vid University of Pittsburgh.

Förutom att gå på en löpband i mer än en timme de flesta dagar, begränsade deltagarna sitt matintag till mellan 1200 och 1500 kalorier per dag. Detta resulterade i en dramatisk förändring av antalet kalorier som de brände bort jämfört med konsumeras. Den genomsnittliga deltagaren började programmet väga 193 pund. Genom att bränna ett överskott på 1800 kalorier varje vecka förlorade de cirka 20 pund.

Det finns flera sorter av kärlek, endast en som gör människor glada. Att vara i ett bra förhållande där du och din partner möter varandras behov är oerhört tillfredsställande. Men tyvärr är bara 30% av paren mycket glada i sina äktenskap enligt Emily Esfahani Smiths skrivande.

(Tom Muha)

Förutom kost och motion deltog deltagarna i regelbundna gruppmöten och fick rutinmässiga intervjuer från en professionell. Detta visade sig vara avgörande eftersom efter ca 6 månader började många av de som kämpade för att gå ner i vikt börja återfalla tillbaka i sina tidigare ätnings- och träningsmönster. Att ha en supportgrupp och en rådgivare gjorde det möjligt för deltagare att kämpa genom den fasen och hålla sig i programmet tills de lyckades uppnå framgång.

Det största hindret för de flesta som är överviktig eller överviktig kamp att övervinna är svårigheter att motivera sig att träna alls, mycket mindre för den tid som krävs för att faktiskt gå ner i vikt. Framgångsrik viktminskning, många studier har visat, kräver en långvarig ansträngning i 1 2 år i ett viktminskningsprogram som innehåller expertråd och gruppsupport för att upprätta och upprätthålla en hälsosam kost och träningsrutin.

Dessa studier har konsekvent visat att hälsosam beteendemässig och psykologisk funktion är beroende av din förmåga att reglera ditt inre tillstånd. Om du kämpar med självreglering behöver du externt stöd för en längre tid för att kunna lära dig att ständigt förbättra din förmåga att göra hälsosammare val. Rådgivning kan hjälpa dig att bli bättre vid att reflektera över triggarna som automatiskt ställer in dina undermedvetna impulser för att engagera sig i ohälsosamma beteenden. Genom att identifiera de ohjälpliga tankar som tillåter att du själv försämrar beteenden, kan du lära dig att omprogrammera ditt tänkande för att hålla dina beteenden anpassade till dina mål.

Efter att ha ökat medvetenheten om vad som fungerar för dig att kunna göra hälsosamma val för att möta dina behov och uppnå dina mål är det viktigt att utveckla dagliga ritualer för att integrera dessa beteenden i ditt liv. Genom att göra samma sak varje dag på samtidigt och på samma sätt kommer du att bygga en ny uppsättning automatiska men hälsosamma beteenden.

Träning i mindfulness kan förbättra din motivation för att rutinmässigt engagera sig i hälsosamt dagligt beteende samt hjälpa dig att utveckla en ny attityd som stöder långsiktig självreglering. Genom att fokusera din uppmärksamhet och medvetenhet i nuet gör mindfulness dig medvetna val för att skapa positiva resultat snarare än att låta dina gamla negativa vanor styra ditt beteende.

En växande mängd bevis tyder på att så mycket som 95% av dina handlingar uppträder automatiskt som vanligt som svar på ångest och nöd. Det betyder att endast 5% av ditt beteende faller i kategorin att vara medveten och självstyrd. Att öka den tid du kan vara uppmärksam på att uppnå ett positivt resultat gör skillnaden mellan framgång och misslyckande.

Ge dig själv 60 minuters paus under hela dagen för att vara uppmärksam på vad du tänker, behöver och gör är oerhört effektivt för att förbättra din förmåga att självreglera. Regelbundet orientera ditt sinne till dina mål hjälper dig att göra hälsosamma val.
viktminskning lchf Att gå ner i vikt handlar om både själ och kropp