vill gå ner i vikt Att gå ner i vikt Sätt ner det ölet och gå och sova

matschema gå ner i vikt Att gå ner i vikt Sätt ner det ölet och gå och sova

Känner du folk som konsekvent tittar på kosten genom att noggrant välja lågfettiga kalorier, är mycket disciplinerade när det gäller att inte beställa öknen, men beställa ett glas eller två vin med sin måltid? Tja, tyvärr, dessa människor undergräver verkligen deras ansträngningar för att öka ämnesomsättningen.

Studier visar att dricka alkohol med måltider faktiskt uppmuntrar över att äta; vilket innebär fler kalorier som måste brännas bort (eller omvandlas till fett!). Dessutom är många människor helt enkelt inte medvetna om att många alkoholhaltiga drycker är belastade med kalorier. nästan lika mycket som sugrika rika läskedrycker.

En flaska öl kan leverera några hundra kalorier, och de flesta cocktails ligger inom samma område. Vin anses generellt att leverera minst kalorier. men även det här är lite av en lutande sluttning. Tre glas vin kan vara värda 300 kalorier som kroppen helt enkelt måste hantera i en eller annan form.

Spetsen här är inte att sluta dricka alkohol helt och hållet. Om du njuter av en alkoholhaltig dryck en gång i taget, finns det ingen anledning till att du måste sluta dricka helt och hållet. Du behöver bara vara medveten om att det påverkar din ämnesomsättning. Om du förbrukar överflödig alkohol (även om du inte blir inbrierad), tvingar du ditt system att hantera mer kalorier. Och om du inte kompenserar för dessa tillsatta kalorier genom träning eller muskelbyggnad, är katabolism (katabolism den uppsättning metaboliska vägar som bryter ner molekyler i mindre enheter och frigör energi) inte. Istället är anabolism (Anabolism den uppsättning metaboliska vägar som konstruerar molekyler från mindre enheter) kommer oundvikligen att uppstå, och nya celler kommer att skapas från dessa kalorier (mestadels fettceller).

Sömn är en nyckelfaktor för att öka ämnesomsättningen. De flesta av oss har inte så mycket kontroll över hur mycket vi sover som vi borde. Arbete, familj, utbildning och så många andra uppgifter kan bokstavligen hindra oss från att få den rätta mängden sömn som vi behöver för att upprätthålla en hälsosam livsstil Men som experterna säger till oss, får tillräckligt med sömn faktiskt förbättrat ämnesomsättningen. Å andra sidan upplever människor som ständigt sover, att de har mindre energi att göra regelbundna, dagliga aktiviteter, inklusive matsmältning. när du har en rastlös natt?

Som ett resultat sova sjuka människor sänker ofta sin egen metabolism. De har helt enkelt inte möjlighet att bryta ner maten effektivt, kolhydrater. Det här är en mycket svår fråga, eftersom många människor bara kan hitta tid att träna genom att låna från sin vilotid. Till exempel efter en lång arbetsdag och att hantera Med familje- och hemförpliktelser kan en person upptäcka att den enda gången de måste träna (och därmed öka deras ämnesomsättning) är sent på kvällen, säg runt klockan 21:00 eller senare. Så vad ska man göra?

I slutändan är det en fråga om balans. Naturligtvis, om du är villig att träna, och din läkare håller med om att det är hälsosamt för dig att göra det, kommer du inte att passa genom att sova istället för att träna. Men med det sagt, om du stjäl tid bort från din sömn / vila för att träna, över tiden kan du faktiskt göra mer skada än bra; för den följande dagen, du har inte tillräckligt med energi för att smälta vad du äter. Svaret på denna fångst 22 ligger i balans.

Du behöver inte träna varje natt. Eller kanske du kan integrera ett träningspass i ditt liv under dagen, kanske vid lunchtid eller strax efter jobbet. Även om du snarkar 10 minuter träning tre gånger om dagen är detsamma som att arbeta ut i trettio minuter på en gång. Det hjälper inte att träna klockan 10:00. Detta kommer att hjälpa dig att öka din ämnesomsättning, eftersom du lurar din ämnesomsättning i att behöva ringa upp den extra energin när den minst förväntar sig det och du känner inte så dåligt om att inte träna. Så när du kommer hem på kvällen ta en snabb tio minuters promenad runt kvarteret och det kanske inte ens känns som träning, du kan njuta av det.
vill gå ner i vikt Att gå ner i vikt Sätt ner det ölet och gå och sova