bli smal fort anvisningar förtydligade för bästa sätt att få passform

bästa dieten för att gå ner i vikt anvisningar förtydligade för bästa sätt att få passform

Många kunder frågar varför de protokoll vi använder med kunder för att få resultat är allmänt känt. Fakta finns där ute om du vet var du ska titta. Tyvärr är bevisbaserade bästa metoder för ofta överskuggade av felaktiga uppgifter, snabbkorrigeringar och myter.

Exercisers tenderar att efterlikna den magra personen, som kopierar muskelkillen, som såg något på Twitter eller YouTube. Vanligtvis är deras rekommendation inramad av, det fungerar för mig. Du får bilden.

Bordläggning. Först nyligen har det blivit socialt acceptabelt att ifrågasätta plattformens effektivitet utan någon form av offentligt löjligt. Under åren hölls planker som den gyllene graden av kärnutveckling som långa löpbandspor eller yoga gjorde för viktminskning (titta på de tre myterna, en sten).

Ja, planking har en plats i tränings-kontinuumet, men det är helt enkelt inte den bästa övergripande utvecklaren av en stark, mager kärna. Efter att ha sagt det, gör det här inte från din rutin tills du har granskat följande punkter:

1. Känn ditt syfte. Om ditt mål är att se krusande abs, ta en titt på dina kost- och energikostnader. De hyper nio åringar som springar runt pooldäcket med bredvid ingen kroppsfettavfall, ingen tid planerar än de sportar rock hård abs. De brinner helt enkelt av alla sina kalorier innan de har tid att bosätta sig som fett.

2. Din kärna är utformad för att hålla din torso upprätt när du lyfter eller utför fysiskt arbete. Sammanslagna rörelser som klackar och dödliftar är stora kärnstabilisatorer. Nya tränare ofta trötthet när man utför dessa rörelser på grund av en svag kärna, inte svaga ben. Ingen rädsla, du kan långsamt utföra hukning eller dödlöshörningar utan att ens lägga på vikt. Även med en tung resväska nerför flygplatsen kommer det att koka upp din kärna.

3. Om du är nybörjare eller inte glad i gym, var god att planka. Det är fortfarande bättre än crunches för övergripande kärnutveckling. Se till att din nedre del sitter fast eftersom det kan orsaka smärta. Om du kan hålla en plank i mer än en minut, är det dags att gå vidare till något mer utmanande.

60-minuters träningsläger. Alltför ofta klassificeras träningsbranschen i en timmes block av tid. Detta görs av bekvämlighet,
bli smal fort anvisningar förtydligade för bästa sätt att få passform
inte för att det är den bästa formeln för att producera bevisbaserade resultat.

Målet är deltagande. Men fällan försöker vara allt för alla människor. Felet förutsätter att tiden motsvarar värdet. I det här fallet kanske det inte är bättre, särskilt om ditt mål är fettförlust eller muskelutveckling.

Som en spinninstruktör i många år föll jag in i denna kategori. Jag klockade timmar på cykeln, läste ofta tillbaka till ryggklasser, och jag kan berätta från första hand att det var den mest effektiva fettbrännaren. Liknande resultat har replikerats i många studier.

Idag bär jag mycket mindre kroppsfett genom att titta på min diet och hålla rastintervall kort när viktträning. Om jag spinner följer jag en serie med fyra minuters Tabatas (kort 20 sekunders mellanrum med vilar) totalt 20 minuter eller mindre. Goda nyheter för människor på ett tight schema. Med en kort tidshorisont kan du trampa hårdare, vilket leder till ökad metabolisk bränning.

Långt rytmbaserade träningsklasser kan vara motiverande och roliga men inte nödvändigtvis de bästa fettbrännarna. Repetitionen eller påverkan kan också vara hård på lederna och orsaka muskelobalans.

Alla dieter. Vad tycker du om juice? Protein? Fasta? Alla vet att dieter inte fungerar på lång sikt. Men det är första gången människor vänder sig när de vill förlora en snabb 20 pund. Försiktig! Din kropp kommer att straffa dig för denna typ av beteende. Förlora 20, få 25, netto fem.

Dags att ändra din tankegång Tänk på den nordamerikanska livsstilen som iboende bristfällig. Det här är viktigt eftersom folk tenderar att följa paketet även när paketet löper av en klippa.

En minskning av mycket bearbetad mat i kombination med fysisk aktivitet kan inte vara populär hos massorna men det är hälsosammare och har kvar kraft. Don inte vänta på den berörda blicken på din doktor ansikte för att förstärka detta meddelande.

Den bästa strategin är att börja med ett enkelt träningsprogram och genom att lägga till färska grönsaker till din kost. Observera att jag föreslog att eliminera dina favoritmunchies!

En dos av högokta kalorier kommer att stimulera dina träningspass. (Skräpkalorier gör dig bara trög.) Mer energi bränner bättre träning. Mer produktiva träningar leder till förbättrade resultat. Bättre resultat parlay in i en hälsosammare diet. Varför? Förutom att pumpa dina muskler tränar du din hjärna. En starkare viljestyrka motsvarar bättre impulskontroll.

Börja nu dumpa skräp!

Butt Callisthenics. Gymstudiorna är packade med motionärer fixerade på deras glutes. En stor rumpa kan vara allt raseri men strängar ihop topp 10 bun shapers från Glute Magazine kanske inte budge din bottenlinje. (För de som räknar, det var fyra termer som användes för att identifiera ditt femte.)

Problemet med några calisthenic rutiner (en serie övningar som vanligtvis utförs utan utrustning) är deras fokus på variation mot intensitet och överbelastning. Visst, callisthenics får dig att flytta och kommer att bränna kalorier. Men rutinen kan inte flytta dig närmare den där elusiva Kardashian caboosen. (Sex.)

Förenkla! Välj en eller två övningar och utför dem för att misslyckas (med eller utan vikter). Sammansatta rörelser som squats, deadlifts och lunges är bra muskelbyggare men även stora kaloribrännare och kärnutvecklare. Triple whammy!

Omvänt, om du vill minimera din rumpa (som Forrest Gump skulle säga sju) är ett helt annat recept i ordning som innebär bättre näring och intervalltrening som HIIT eller Tabatas.

Sammanfattningsvis,
bli smal fort anvisningar förtydligade för bästa sätt att få passform
välj viktträning för att förbättra formen och storleken på din derri (jag slutade räkna) och rätt näring med intervaller för att minska fett.