hjälp att gå ner i vikt Anledningar till varför din vikt

gå ner 5 kg snabbt Anledningar till varför din vikt

Hur många av dig började din viktminskning resa och du tittade på ditt kroppsfett smälter bara av?

Då var det plötsligt som att din kropp började pumpa bromsarna och din tyngdförlust framsteg tycktes ha bromsat eller till och med slutat helt och hållet?

Tja, du är inte ensam, och det här är bara en del av spelet du spelar med din kropp när du försöker tvinga det att göra förändring. Här är vanliga anledningar till att dina viktminskningsproblem har stoppat och hur man kan övervinna dem.

Du äter mer än du tror. Som en sportnäringsläkare har jag hittat fler gånger än jag kan räkna människor som inte spårar sina kalorier och kan inte förstå varför de blir viktiga när de tränar regelbundet , äta hälsosam mat och göra hjärtat.

Det ger dig en detaljerad bild av ditt dagliga intag och visar dig var du är ute på makron och hur många kalorier du har kvar den dagen för att träffa ditt mål.

Appen är gratis och kan laddas ner på nästan vilken smartphone som helst.

Du äter mindre än du tror att du är. För att följa ovanstående är det svårt att verkligen veta hur många kalorier du tar på en dag utan att logga dem någonstans. Igen gör MyFitnessPal ett utmärkt jobb med att göra detta och gör sakerna extremt lätta. Du kan även skanna streckkoden på förpackningen, och den matar in allt direkt i appen, så allt du behöver göra i din serverstorlek.

En annan viktig del av informationen som härrör från det som just sagt är ‘serveringsstorlek’. Om du vill gå ner i vikt mäter du maten. Det betyder inte att det ska vara så nära att det är tillräckligt nära. Helt nog räknar man sig med hästskor och handgranater. Om du inte känner till betjäningsstorlekar eller mäter din mat kan du äta mat som inte är kaloriintäta och tror att du äter tillräckligt när du är i verkligheten, är du inte. När du inte har tillräckligt med kalorier, tycker din kropp att det går i svältläge, så det försöker hålla fast vid varje liten bit av fett i kroppen att bevara sig.

Din kropp har anpassat sig till ditt program. Hur länge har du gjort samma träningspass? Verkar det som alltid? Då är det dags att byta upp det. Om du konsekvent gör samma träning varje vecka kommer din kropp att vänja sig vid samma övningar, samma reps, samma uppsättningar, etc. Du måste chocka din kropp genom att kasta in något annat. Det behöver inte vara extremt, men byt ut övningarna, byt upp repområdet, ändra vinkeln du slår på muskeln: gör bara något annat.

Behandla hjärtat på samma sätt. Om du har gjort 30 minuter på löpbandet, betyder det inte att du måste stöta på det upp till 40 eller 45 minuter. Du kan hoppa på elliptiken i 30 minuter för att ändra den. Eller hoppa på cykeln för en förändring. I själva verket, om du inte har provat en cykelklass på ditt gym, rekommenderar jag starkt att du ger det ett steg. De är roliga, underhållande och du kan vara i samma klass som dina vänner om du vill göra det tillsammans.

För vissa individer tar det några månader för sina kroppar att inse att ägarna försöker tvinga förändring, tills det slutligen ger in och uppfyller. Det är därför så många människor slutar tidigt eftersom de inte är ser på resultaten. Sedan på motsatta sidan av spektret har du några personer vars kropp anpassar sig mycket snabbt för att träna och en näringsplan och vikten kommer av mycket snabbt. Om du är en tung individ kan du se stora framsteg mycket tidigt. Om du är i form och inte har mycket att förlora, blir det i allmänhet lite tuffare.

Ett hälsosamt veckovisa viktminskningsmål bör endast vara 1 till 2 pund. Så bli inte frustrerad. Stick med den. Håll dig konsekvent och dedikerad och du kommer så småningom nå ditt viktminskningsmål.
hjälp att gå ner i vikt Anledningar till varför din vikt