ner i vikt blogg Anledningar till varför du behöver välja en fruktär diet

tränar men går inte ner i vikt Anledningar till varför du behöver välja en fruktär diet

Du har nog hört mycket om värdet av en rå matdiet. En rå matdiet består främst av obehandlade, obehandlade frukter, grönsaker, sprit, tång, nötter och juice. Det är en vegetarisk kost, men en som avvisar någon djurprodukter. Dess centrala princip är att matlagning och bearbetning tar ut de flesta viktiga vitaminer, enzymer och näringsämnen som våra kroppar utvecklats för att trivas på.

Fruitarians, som ordet antyder, äter främst frukt, med nötter och korn också. En fruktär diet inkluderar även mat som tomater eller avokado, som är frukter.

Frukt är närande och uppfriskande för din hälsa. Det klarar inte kroppens viktiga artärer; ännu bättre, det spolas faktiskt och renar. En fruktdiet ljusar också våra kroppar och andar, i linje med den allmänna ljusningen av vår planetvibration som många högre källor berättar för oss äger rum vid denna tidpunkt.

Du måste äta noggrant om du väljer en fruktär diet, eftersom det kan vara mer av en utmaning att få tillräckligt med essentiellt protein i din kost. En fruktare äter ingenting som har dödats eller stulits. Det kompletterar kött, mejeri och växter med tusentals kombinationer av frukt och nötter på planeten. En pizza av tofu, tomat och peppar (inte pepperoni), sallader av tomat, gurka, gröna och röda paprika (men inte sallad, kål eller selleri), mutterbitar som mandelsmör eller tahini, hummus (kikärterpasta). Med andra ord, fruktare kan äta frukt 99,9% av tiden, men ibland hämtar delikatesserna hos andra livsmedelsgrupper (källa: Raw Food Diet Plan).
ner i vikt blogg Anledningar till varför du behöver välja en fruktär diet